Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Catherina Parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Catherina Parkiet
Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-11-13 - 19:29:58

Ik hoor weinig maar wat gemengde berichten met de Catherina parkiet wat betreft het houden ervan en vliegeisen maar het lijkt erop dat het een makkelijke vogel is die veel klimt.

Een kooi hoog dan breed boven een kooi breed dan hoog is doorgaans het advies en ik hoor dat het vogeltje erg tam wordt en rustig is, en niet geschikt als alarmvogeltje omdat het nergens van schrikt.

Een koppeltje rond de 20 euro en vergelijkbaar met de bourke, al weet ik niet of dat voor de ontlasting ook geldt, dat zou hier misschien ideaal wezen ipv een grasparkiet die toch wat meer herrie en troep maakt.

Maar als het te goed klinkt om waar te zijn dan is dat het ook meestal. Hebben jullie nog een mening over wat betreft dit vogeltje en zijn beschikbaarheid?


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-11-13 - 19:30:47

Ik bedoel trouwens rond de 20 euro per stuk maar kan het niet meer aanpassen.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-13 - 20:32:15

Alles wat je zegt klopt behalve de ontlasting. ze schijten voor zoon klein vogeltje zeer veel. tevens stinkt de ontlasting erg.
Als je elke week de kooi poetst is dit echter niet erg.
het zijn schattige vogeltjes en de prijs valt ook wel mee.
Ik heb een koppel groe split voor geel en blauw tegen een cinamon pop split voor blauw . dus er kunnen allelij soorten kleuren uitkomen best leuk voor dit soort vogels.

groetjes en suc6 met je keuze
Egon


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-11-13 - 22:50:39

Bedankt, het lijkt erop dat het alleen maar moeilijker wordt om te kiezen naarmate ik meer te weten kom. Schoonmaken vindt ik niet erg want dat is voor mij een deel hobbyplezier. Ik heb een zwerfkonijntje dat voor een dwerg ook ontzettend veel poept. Meer nog dan de andere gewone konijnen bij mijn zus, terwijl hij hetzelfde eet en maar niet wilt aankomen.
Misschien komt dat omdat mijn dieren zo worden opgevoed dat ze uren los kunnen ipv in de kooi blijven. Al is mijn ervaring dat huisdieren niet te lang los moeten omdat ze dan geen onderscheid maken tussen kooi en kamer (en dus meer ontlasting ophouden om het buiten de kooi te verspreiden, meer slopen, minder aandacht hebben, niet terug gaan, luieren, eten mee slepen enzo). Ik kan mij voorstellen dat dit bij vogels ook kan gebeuren.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-11-13 - 23:17:38

aha ik ben dus niet de enigste die moeite heeft met kiezen laugh :D Heb dat ook dat hoe meer ik te weten kom hoe moeilijker het word.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-11-13 - 23:34:29

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb mij voor het gemak maar beperkt tot bourke of catherina omdat de kooi vlak achter mij staat in de woonkamer. Deze is 2m hoog, 80 cm breed en 60 cm diep dus kleine klimmende vogels zijn beter geschikt maar ze moeten goed los kunnen.

Wordt bourke als ik op het geluid af ga vanaf YouTube. Dat klinkt op de filmpjes minder storend.
Maar morgen is de vogelbeurs dus we zullen zien. Pal naast mijn deur overigens, letterlijk. Ben er tot zondag niet weg te slaan.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-11-28 - 11:49:36

Bourkes zijn geen klimmers.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-12-02 - 20:26:01

Hallo ,
Citroenparkieten, ze zijn rustig ,qua geluid zijn ze erg rustig en zijn geen slopers.
Volgens mij zijn dit de ideale vogels om in huis te houden, i.v.m. ruimte en geluidsoverlast.
Daar heb je met deze vogels geen last van.

gr gerben


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2009-01-16 - 00:01:51

voor DENEGON
dat klopt het zijn schattige volgeltjes, nieuwsgierig en ondeugend maar die poep, ik dacht dat dat aan mij lag maar ze stinkt echt geweldig, en ze krijgen toch precies dezelfde voeding als bv. de bourkes en de splendids...

Verder heb ik 3x met ze gebroed dit jaar en nog kuikens over die apart zitten , de oudsten zijn van juli afgelopen jaar en opvallend tam .

Laatst ontsnapte er eentje die ging ergens zitten en ik kon hem zo pakken niet bijten, niet schreeuwen, echt opvallend vind ik dat.
( komen ook op het gaas zitten en naar je toe )

Marianne



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 244 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede