Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vapona strip tegen motjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-11-17 - 22:27:06 send message to meyer

Ik vraag me af of ze wel uit het voer komen, omdat ik mijn zaden in grote emmers bewaar zouden ze hier niet in of uit kunnen komen.Het gaat hier overigens wel om de Meelmot. Als ik ga voeren en de emmers openmaak zou ik toch zo af en toe een motje uit deze emmers moeten zien komen, dit is dus niet het geval.Maar ik heb ze zodra de temperatuur omhoog gaat wel in mijn kooi zitten.
Het kan natuurlijk ook zijn dat deze kleine gevleugelde vrienden gewoon komen aanvliegen en leven van het afval wat er te vinden is in onze kooien. Vaak word er gezegt ik heb ze niet maar ik heb nog maar weinig kooien zonder deze motjes gezien.Ik schaam me er niet voor want ik heb ze liever dan bloedluis of ander ongedierte.

Groeten Meyerwink ;)


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2009-06-22 - 09:49:27 send message to swanny

Ik vraag me af hoe de ervaringen zijn wat betreft de motjes bij iedereen, of beter gezegd het gebrek aan. Ik heb de casette in gebruik en ik heb ook bij de hoge temperaturen dit jaar geen last meer van die motjes die vervolgens door het hele huis heen gaan vliegen. Het werkt dus goed bij mij.
Hoe is jullie ervaring?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-06-22 - 18:46:31 send message to denegon

ik heb er ook 1 hangen. deze is geurloos en de vogels lijken er geen last van te hebben.
ik heb nog wel wat larven gevonden vroeg in het jaar maar motjes geen meer gezien dus volgens mij lukt het er goed mee.
groetjes egon


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-06-23 - 16:57:01 send message to kvhooff

Vroeger had je kleefbanden die aan het plafond hingen. Tegenwoordig heb je in de paardenwereld iets vergelijkbaars. Dat is een draad langs het plafond die in de lijm is gedoopt. Werkt prima.

http://www.bestrijdhetzelf.nl/catalogus/produkten/cat/insectenbestrijding/pr/vliegenlint.html

Dit systeem werkt met 2 haspels. Door aan de ene haspel te draaien krijg ze steeds een schoon stuk.


Kees


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-06-23 - 18:53:02 send message to mijnkaketoes.nl

Ik heb ooit ergens (meen op arena) gelezen dat je die doosjes niet ver open mag zetten omdat dat wel schadelijk zou zijn , klopt dat?.

Ik gebruik zelf ook de strips.

gr

Henk


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-06-23 - 20:04:54 send message to Tenzi

Ik heb in de binnenkooi een electrische vliegenvanger met die blauwe lampen en stroomdraad. Werkt ook prima tegen deze motjes (maar ook tegen muggen en vliegen) en er komen geen giftige stoffen vrij.


Sootje
Website Member
Posts :21

Website Member
2009-06-23 - 20:32:16 send message to Sootje

Ik heb ook de ervaring dat een vliegen lamp goed werkt, en er komen geen gevaarlijke stoffen bij vrij.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-06-23 - 23:02:06 send message to mijnkaketoes.nl

maar dat is nog geen antwoord of het tever openzetten van die boxen giftig is


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2009-06-24 - 09:25:20 send message to swanny

Ik weet wel dat je vroeger de vapona strip eerst moets luchten, dus open zetten in d ebuitelucht om te voorkomen dat er ineens een te grote concentratie giftige stof er zou zijn. deze box kun je niet regelen in verte van open zetten. ik heb er 2 direct gewoon op zolder gezet en heb geen problemen met de vogels gehad.

ik heb ook zo'n lamp geprobeert en daar kwam geen motje in. Die lamp ga ik weer maar verkopen, want dat helpt bij niet.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-06-24 - 18:02:44 send message to Tenzi

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Swanny,

jammmer dat de lamp niet lukte. Mogelijk het soort lamp?
Bij mij zitten de electrische draden vol met motjes.




denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-07-02 - 22:29:31 send message to denegon

ik heb vandeweek 2 motjes gezien ze zaten op de gond en het leek net alsof ze net uit waren gekomen. ze bewogen nog wel maar niet echt levendig de dag erna lagen ze er nog en kei dood. het gif werkt dus wel.
groetjes egon


Bonita
Website Member
Posts :12

Website Member
2009-07-03 - 21:52:50 send message to Bonita

Ik heb vorig jaar 7 maanden bij een dierenvoeders groothandel gewerkt. Wij hadden daar ook veel last van ongedierte in het voer. Dat komt omdat vroeger alles vergast werd in de silo's, maar dat mag niet meer. En bij warm weer ontwikkelen zich hele kleine zwarte kevertjes, en ook larven die motjes worden. Als je het voer 24 uur in de diepvries doet, is alles weer dood, en het voer blijft gewoon goed.

Iets anders, weet iemand hoe je van die irritante fruitvliegjes afkomt? Ik heb af en toe hele plagen op de vogelkamer. Ik heb een voliere met een harlekijn en een groenvleugel samen, en een voliere met 2 maracana's, en een kooi met een oud pruimekopje van 21 jaar oud. Ze krijgen allemaal een flinke hoeveelheid vers fruit elke dag, en daar komen die vliegjes op af. Af en toe sta ik een uur met de stofzuiger en probeer ze allemaal op te zuigen, maar daarna zie ik ze nog steeds overal... GEK word ik ervan.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-07-03 - 22:12:22 send message to Ton Koek

Fruitvliegjes bestrijden is erg lastig, je kunt ze wel vangen. Ze zijn dol op banaan. Als je een banaan onderin een emmer zonder deksel legt, zullen er heel veel daar opaf komen. Dan de deksel er op en buiten lozen.
Dat regelmatig en je hebt denk ik in elk geval minder last.
Er bestaat ook een fruitvliegenval: http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=290
Succes.


Bonita
Website Member
Posts :12

Website Member
2009-07-03 - 22:32:21 send message to Bonita

Bedankt voor de tip. Ik heb die fruitvliegval gelijk gekocht. Ik heb ze ook geregeld bij mijn keuken, en ik vind dat gewoon smerig.
Er staat bij dat het niet giftig is, dus daar ga ik dan wel van uit.

Heeft iemand dit alweleens geprobeerd??


Bonita
Website Member
Posts :12

Website Member
2009-07-03 - 22:34:37 send message to Bonita

Overigens nog even over die motten in het voer.
Juist als je het volledig luchtdicht afsluit, gaat het sneller broeien zodat het ongedierte zich sneller ontwikkelt. Prik gaatje in de deksel zodat het kan ventileren.En probeer het niet te warm te bewaren.

Ik koop altijd mijn voer op het moment dat het niet zo warm weer is. Want als het bij de leverancier erg warm opgeslagen ligt, is de kans een heel stuk groter, dat er ongedierte in zit.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede