Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Middel geelkuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Middel geelkuif kaketoe
Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-07 - 16:45:16 send message to Antonia

Dat ik een middel geelkuif heb, weet ik zeker en dat het een Galerita is ook, maar ..... wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een Galerita Eleonora en een Galerita Triton ? Ik heb al wat sites bekeken maar kan het niet echt vinden.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-02-07 - 19:19:49 send message to blg

Galerita Triton heeft een blauwe oogring


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-07 - 19:34:01 send message to rajar

Middelgeelkuiven bestaan niet.Er zijn 4 soorten kleine geelkuiven en 5 soorten grote geelkuiven.Er zijn wel grotere kleine geelkuiven en kleine grote geelkuiven. De Sulphurea abbotti is de grootste van de kleine max vleugellengte 273 mm(Forshaw 2006 )Als het een wildvang is zou dit hem kunnen zijn.

Mvg Rob


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-07 - 22:03:53 send message to Antonia

Dank jullie wel.
Het is geen abotti. Hij heeft blauwe oogringen, maar dat heeft de Eleonora ook wink ;) Hij heeft ook geel onder de dekveren en de staart zoals de Eleonora, maar heeft de Triton dat ook ?







rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-08 - 07:41:27 send message to rajar

Is ie al eens op huidschimmels getest.
Zo van de foto is moeilijk te zien wat voor soort het is.
Kan je een betere foto van alleen ze kop erop zetten.


Mvg Rob


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-08 - 13:09:22 send message to Antonia

Hij is pas helemaal gecheckt inc getest op dr drie belangrijke ziektes, hoezo huidschimmels ?

de kuif is wat in de rui.






rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-08 - 13:55:24 send message to rajar

Het moet een soort van de kleine geelkuif zijn omdat grote geelkuiven geen wangvlek hebben.

Mvg Rob


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-08 - 14:09:11 send message to meyer

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een Galerita Eleonora en een Galerita Triton ?


Hallo Antonia,

Voorzover ik kan beoordelen heb je een Tritonkaketoe of een kruising ervan zitten. De oorvlek maakt het onduidelijk. Zuivere tritons hebben geen oorvlek, kleine geelkuiven hebben deze wel dus zou het een kruising kunnen zijn.

Misschien kun je met deze info wat verder komen.

-
Tritonkaketoe
Cacatua galerita triton (Temminck 1849)

Als de Cacatua galerita galerita, maar deze ondersoort heeft een bredere en meer afgeronde kuif en de huid rondom de oogring is blauw. Over het algemeen is deze kleiner dan de nominaatvorm. De pop en de onvolwassen Triton kaketoes hebben dezelfde kenmerken als de nominaatvorm. De lengte van de Tritonkaketoe is ongeveer 46 centimeter. Zijn vleugels zijn 29,9 centimeter in lengte en zijn staart is 15,5 centimeter. De snavel van de Tritonkaketoe is 4,2 centimeter and de lengte van het de loopbeen is 3,0 centimeter. De Tritonkaketoe weegt gemiddeld 650 gram .

---------------------------------------

Eleonorakaketoe
Cacatua galerita eleonora (Finsch 1863)

Deze ondersoort lijkt op de ondersoort Cacatua galerita triton maar heeft een veel kleinere snavel. Gemiddeld genomen, is deze kaketoe de kleinste van deze vier grote geelkuifkaketoes. De pop en de onvolwassen Eleonora kaketoes hebben dezelfde kenmerken als de nominaatvorm. De Eleonora kaketoe is ongeveer 44 centimeter in lengte. Zijn vleugels zijn 28 centimeter lang en zijn staart meet 13,7 centimeter. De snavel van de Eleonora kaketoe is 3,4 centimeter en de lengte van het loopbeen is 2,6 centimeter. De Eleonora kaketoe weegt gemiddeld 600 gram .

http://www.ornithea.de/Bilder/Papageien/Kakadus/Kakadus.htm

Groeten Meyerwink ;)



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-08 - 14:30:21 send message to Antonia

Dank je wel, dus toch wel de grotere soort.
Ik had deze info ook al gelezen en juist daardoor raakte ik ook niet verder razz :p ik zal eens zien of ik met m'n rolmaat kan meten haha.
Het is dus ws ook zeker een Galerita soort. Voor mijzelf is het niet heel belangrijk, maar ik moet de cites gaan aanvragen dus wil het wel zo goed mogelijk doen wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-08 - 15:30:26 send message to meyer

Als het om het verschil tussen een Galerita Eleonora en een Galerita triton gaat zit hij het dichtst tegen de triton. De eleonora heeft een witte oogring en de triton een licht blauwe oogring. Alleen de lichtgele oorvlek blijft een raadsel, wel zuiver /niet zuiver.

Groeten Meyerwink ;)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-08 - 15:44:20 send message to Antonia

Oké, erg bedankt wink ;)


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2009-03-04 - 18:55:36 send message to Papegaaienboer

Zie dit topic nu pas.
Is een raszuivere Triton, die hebben wel degelijk een gele waas op de wangen, deze vogel heeft het iets uitgesprokener dan mijn drie koppels, maar er zit wat variatie in. Een kruising met een kleine of middelgeelkuif (die wel degelijk bestaat = c. sulphurea abbotti of C. g. eleonora) is het m.i. niet dan zou de kuif korter worden en de snavel anders.

voor galerita soorten heb je geen cites nodig dus voor de triton ook niet.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-04 - 19:59:09 send message to Max.Weijers

De onderorde Cacatuidae is verdeeld in 2 groepen. Cacatuinae (Kaketoes) en Nymphicinae (Valkparkieten). Waarvan alleen de groep Cacatuinae weer is onderverdeeld in 5 groepen. Probosciger (Palmkaketoes met nog 3 ondersoorten),Calyptorhynchus (zwarte kaketoes met nog 3 soorten en 9 ondersoorten),Callocephalon (Helmkaketoes),
Eolophus (Rosé kaketoes met nog 3 ondersoorten)en
Cacatua (Echte kaketoes met 11 soorten en 17 ondersoorten). De kleine geelkuifkaketoe heeft 6 ondersoorten. De nominaatvorm (Cacatua sulphurea sulphurea) Heeft de grootste en geelste wangvlek.

De Grote geelkuifkaketoe heeft 4 ondersoorten. De middelste wordt ook wel eleonora genoemt (Cacatua galerita eleonora). Deze is de kleinste want hij is slecht 44 cm. groot i.p.v de nominaatvorm die is 50 cm. Dan hebben we ook nog de Fitzroy's geelkuifkaketoe (C.g.fitzroyi) Die geen gele wangvlek heeft en hij is 48 cm. dus 2 cm. kleiner als de nominaatvorm. En de Triton geelkuifkaketoe (C.g.triton) De kuif is breder en ronder dan de nominaatvorm en hij is 46 cm. groot.

Voor meer informatie kijk op

(Max,
Het is nu al de derde keer dat ik je bijdrage moet wijzigen!
Nu geef ik je dan maar een eerste officiele waarschuwing. Dit mag NIET.
Geen algemene link naar jullie site (hier staat alleen een lijst met namen op of boeken die jullie verkopen) Ook niet naar pagina's die niet op het artikel van toepassing zijn!
Alleen maar directe link naar een ter zake doende artikel!
Mocht je dit toch nog een keer gaan doen, dan kan je de toegang tot VogelArena voor korte óf voor lange termijn gewijgerd worden!

ParkietenPeter
Moderator VA)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-03-05 - 16:22:40 send message to Antonia

Dank jullie wel wink ;)

Als een cites niet nodig is, hoef ik nu niet in angst te zitten dus, mijn aanvraag-papieren zijn namelijk al onderweg naar het Ministerie van LNV razz :p



Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-05 - 17:02:52 send message to Max.Weijers

Ow sorry ik wist echt niet dat dat niet mocht, maar ik zel echt nooit meer een site erbij zetten. Sorry!!!


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-05 - 17:06:19 send message to lapland

Volgens de laatste berichten zijn er nog een 500 Sulphera Abbottti in de natuur!!!!!



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede