Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Grijzeroodstaart of Amazone? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijzeroodstaart of Amazone?
flubke
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-07-20 - 13:54:16 send message to flubke

Hallo iedereen ik ben van plan een pappegaai te kopen maar welke is het meest geschikte?

Een grijze roodstaart,Amazone of een Ara maracana?

Ik heb wel maar budget van 500-600 euro.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-07-20 - 14:20:52 send message to ParkietenPeter

quote
welke is het meest geschikt.

Dat ligt er dus maar aan wat voor eisen je er aan stelt.
Wil je een Huiskamervogel of Kweekvogel?
Welke ruimte heb je beschikbaar?
Hoeveel ben je thuis (mits huiskamer)?
Moet hij praten/fluiten/dansen?

wink ;) Peter


flubke
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-07-20 - 14:30:23 send message to flubke

hij moet gewoon héél tam zijn ook wat praten ben veel thuis minstens 5 uur per dag.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-07-20 - 15:22:03 send message to Daniel

En vergeet niet dat een vogel meer kost dan alleen aanschaf. Behalve de vogel moet je ook zorgen voor een goede kooi of voliere. Voer (zaad of pellets, fruit universeel voer).
En hou ook rekening met eventuele dierenarts kosten indien de vogel ziek wordt (al zou ik sowieso bij aanschaf de vogel laten testen).

Dus indien je budget beperkt is, kan het misschien verstandig zijn om voor een iets goedkopere soort te gaan als bijv. een bonte boer (al zijn die ook redelijk duur) of een valkparkiet of zo.



flubke
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-07-20 - 15:43:25 send message to flubke

kooi eten en dierenarts betalen de ouders...
groetjes


frehen
Website Member
Posts :169

Website Member
2009-07-20 - 21:27:59 send message to frehen

Hallo,een amazone of een grijze of een maracana.Als je een maracana neemt heb je een vogel die op de bud lijst staat daar moet je papieren bij hebben.Die vogels zijn beschermt daar kun je beter met kweken dan in de huiskamer plaatsen.Een grijse geeft het hele jaar stof maar een amazone ruit 1 a 2 keer per jaar.Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.groetjes freek.


mezorro
Website Member
Posts :40

Website Member
2009-07-20 - 22:16:01 send message to mezorro

ik zou in jou geval voor de grijze kiezen, rustig, goede prater en niet al te duur in aanschaf.

Amazone, kan erg druk zijn (schreeuwen), sommige soorten goede praters (deze soorten over het algemeen iets duurder dan de grijze roodstaart)

Maracana's, heeft meer ruimte nodig dan de grijzen/amazones, redelijke prater, maar kan ook wat lawaai produceren (meer dan de grijze, minder dan amazones over het algemeen)

Ik kweek zelf met de Maracana's, erg mooie vogels, maar mijns inziens meer geschikt voor de voliere/kweek.

mijn advies: grijze roodstaart, wel vaak sproeien ivm stof vd veren.


flubke
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-07-20 - 23:45:08 send message to flubke

ik heb een besluit genomen het wordt iets anders een senegal pappegaai goed betaalbaar. en mooi.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-07-21 - 00:09:32 send message to Rik

Bij mij zijn veel vogels in de huiskamer geweest, maar de vogel die bij mij altijd in de huiskamer mag blijven is de Pionus menstruus.

Voor iemand die gek is van amazone's en en van roodstaarten is dit een ideale vogel. Het uiterlijk van een amazone maar absoluut geen schreeuwer.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-07-22 - 00:29:20 send message to Antonia

Ik denk dat een Senagal papegaaitje goed is om mee te beginnen, niet al te moeilijk en idd, niet zo duur.

Alleen bij mij bepaalt het klikken tussen de vogel en mij het soort. Ik ken veel grijsjes en speel ook met ze, maar een klik heb ik er niet mee, evenals een Senagal en een Edel.
Ik weet niet hoe dat bij anderen werkt, maar bij mij zijn het vooral de Zuid Amerikaantjes waarmee ik klik, amazones, ara's en aratinga's, maar ik heb er ook een kaketoe tussen.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-07-22 - 10:14:01 send message to Rik

Een senegal is misschien leuk om mee te beginnen, maar als je er niets mee hebt moet je hem zeker niet aanschaffen. Iets anders kopen bij gebrek aan beter lijkt mij niet handig.

Je zit er (als je hem niet verkoopt) net zo lang aan vast als aan elke andere vogel. Bovendien kan ook een 'makkelijke' vogel verpest worden.

Ik heb eens een Bonte Boer (een verpeste handopfok) weg moeten doen wegens geluidsoverlast.


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-07-26 - 19:04:41 send message to sylvain

Hallo,
Ik heb in huis een grijze roodstaart , een bont boertje en een valkparkiet , de grijze zit heel de dag te praten , het bont boertje en de valkparkiet fluiten af en toe eens dus qua geluid valt dat heel goed mee.
Groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 285 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede