Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > blauwgele ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : blauwgele ara
Gaia2
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-07-17 - 00:43:52

hoi

er is mij een blauwgele ara (een pop)aangeboden geheel gratis maar de gedrags problemen krijg ik erbij.
ik heb hier eigenlijk een dubbel gevoel over van de ene kant wil ik haar graag een goed huis geven maar van de andere kant ben ik bang dat mijn eigen ara van net 10 week haar gedrag over neemt.
eerst even voor de duidelijkheid zij zit nu in een te kleine kooi van 50 bij 80 bij 80 ze mag er wel los bovenop zitten maar ze heeft verder geen afleiding geen speeltjes enz.
ze haalt verder uit naar iedereen die te dicht bij de kooi in de buurt komt.
en ze knaagt veel op haar eigen poten.
ook krijgt zij veel verkeerd voedsel onder andere stukken koek patat enz.
nou wou ik graag weten of het mogelijk is om haar dit gedrag af te leren( ze is ruim 2 jaar oud)
voor de ara die wij nu hebben (volgens dna onderzoek een man) zijn wij bezig een binnen voliere te maken van 5 bij 3.5 en we zouden er toch graag een maatje voor hem er bij willen hebben(als hij eerst wat ouder is) en als dit met haar zou kunnen zou het mooi zijn .
dus weet iemand hier raad op?????

groetjes Gaia


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-07-17 - 08:01:37

sad :(

In onervaren handen, geeft een dergelijke ara met deze problemen alleen maar meer problemen.
Een goede raad, je kunt hem zo meekrijgen, breng hem gelijk door naar het N.O.P, daar is deze stumper op zijn plaats en krijgt hij nog een volwaardig leven.
Ga niet je Ara van 10 weken blootstellen aan ongewenst gedrag, want net zogoed dat ze het goede over nemen zo ook het slechte.
Daarbij begin alleen maar met kwaliteit, zo hou je de stress buiten de deur.
Tuurlijk is het lovenswaardig dat je deze stumper een beter leven wilt geven, nou dat kun je ook.
Als we je verhaal zo lezen dan doet het pijn, dat er mensen zijn die nog zo met een ara/papegaai omgaan, maar je kan niet de hele wereld op je schouders nemen.
Is alleen maar een grote stimulans om het zelf niet zo te doen.

Geef hem een kans bij het N.O.P, je bent in de gelegenheid om dit te doen.

Heel veel wijsheid toegewenst.

happy :)wink ;)


Gaia2
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-07-21 - 01:11:25

Jamer genoeg gaat het niet door ze hebben zich bedacht.
want ze hadden gehoord dat ze nog best wat geld voor haar konden krijgen aaargangry heb nog geprobeerdt om ze om te praten verteld over de opvang en wat voor goed werk ze doen maar nee hoor geld was belangrijker.
ben dus best wel kwaad verdrietig wie weet waar ze nu terecht komtsad :(sad :( hopelijk krijgt ze toch nog een goed adres.
Gaia


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-07-21 - 10:39:09

sja het is rot .. maar ook deels wel begrijpelijk , het gaat in de eerste plaats om een dier maar wel eentje waar een behoorlijk prijskaartje aan vast zit .. ik kan me best voorstellen dat je zo'n vogel dan niet zomaar gratis weggeeft , hoe zakelijk dat ook mag klinken ..

Aan de andere kant als iemand d'r koopt zal ze het waarschijnlijk al een stuk beter krijgen en daar moet je dan maar op hopen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-21 - 16:44:03

Soms is het leven van een papegaai of parkiet zwaar waardeloos. Soms kan dit gelukkig veranderen!

Ga nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede