Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Free flight! Word het gedaan? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-29 - 18:40:48 send message to Calamariz

Is te regelen.Alleen ga ik pas met ze naar buiten vanaf 12 graden, omdat ze in huis zitten bij 20 graden,en de overgang anders te groot is.Met het trainen kan ik je helaas niet helpen omdat ik ze nooit getrained heb.Heb ook nooit iets te eten of snoepen bij me voor ze.M.a.w. ik lok ze niet maar ze luisteren gewoon naar verschillende simpele commando's.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-01-29 - 20:22:54 send message to Ubernoob

Zonder enige training joh? Ben je dan niet bang dat je het niet onder controle hebt?
Ikzelf ben toch wel van plan om via een goede training en leerproces te leren met vogels te vliegen.

Ik kijk graag een keer mee. Misschien wil je via een berichtje me eens laten weten wanneer je gaat? Den Haag is voor mij goed aan te rijden.


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-29 - 20:43:17 send message to Calamariz

Dieren voelen spanningen aan,dat is waar ik mee werk.Als ik bang of onzeker ben is er minder vertrouwen.Dieren kennen alleen het onderscheid tussen goed of niet goed,vriend of geen vriend.Misschien kun je mij een persoonlijk bericht sturen.Wil n.l. absoluut geen attractie worden.Dan kunnen we via mail gegevens uitwisselen.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2010-01-30 - 00:01:19 send message to kaapsen

Ik wil niet negatief overkomen,maar op het filmpje loop jij volgens mij naar de vogel toe,en niet andersom,dus zoals het hoort,dat hij naar jou toe vliegt.

Het laatse stukje zie ik niet,dus ik zou je willen vragen,leet het complete filmpje zien,dus waarbij de vogel werkelijk terug komt,dit vind ik persoonlijk nu niet echt een voorbeeld,maar misschien zie ik dat wel verkeerd hoor.

Gr Kees.


Araproject
Website Member
Posts :106

Website Member
2010-01-30 - 01:02:55 send message to Araproject

Ehhh het was toevallig het enige stukje bewegend beeld wat hij had toch? Staat hij hier ergens voor terecht of zo?

Free-flight video's genoeg op you-tube en elders.


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-30 - 04:38:24 send message to Calamariz

Als kaketoe vriend ben ik zeer geduldig en voel me niet geroepen me te verdedigen.Er staat op mijn youtube account een ander filmpje waar je kunt horen en zien dat kip reageert op commando's.Het is weliswaar binnen,maar werkt het zelfde als buiten.De grootste zorg is volgens mij dat je vogel er niet vandoor gaat.Maakt daarbij niet uit of hij van je af of naar je toekomt,toch?Het is mij ook niet bedoeld om mijn vogel een truuc te leren,maar om hem een zo vogel waardig mogelijk bestaan te bieden,levend met mensen.Beste Kaapsen het is geen verdediging, maar informatie.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2010-01-30 - 10:57:38 send message to kaapsen

Even voor Araproject,volgens mij heb ik niemand terechtgesteld,alleen iets geconstateerd,zeker is wel dat hij dan aan jou geen beste advocaat zou hebben,als je zoals nu,reageerd.
Dus svp geen ongenuanceerde toespelingen maken.

En voor de maker van het filmpje een vraag,of hij misschien de link naar het andere filmpje op youtube hier kan neerzetten,kan ik er zoals bij aanvang van mijn eerste bericht de bedoeling was even van genieten en misschien ook nog wat leren.

Gr Kees



Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-01-30 - 11:46:34 send message to Ubernoob

@Calamariz

Ik ben geen lid van het papegaaienforum maar via vogelarena kan je ook persoonlijke berichten sturen.

Ik heb je een berichtje gestuurd met mijn mailadres.


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-30 - 17:32:29 send message to Calamariz

Beste Kees,

Bij deze de link http://www.youtube.com/watch?v=cB5Nx1Dty7M .
Heb deze filmpjes niet om iets te bewijzen geplaatst.Vond het gewoon leuk, dat er meer mensen bezig waren met het buiten laten vliegen van vogels,en dat er iemand vroeg of er ook in Nederland mensen waren die dat deden.Heb omdat die persoon in de buurt woont gereageerd.Wist zelf niet eens dat er zoveel goede filmpjes over freeflight op youtube stonden,en heb erg genoten van de verschillende links in dit topic.In mijn ogen zijn de mensen op die filmpjes ware tovenaars.Helaas heb je in Nederland niet van die geschikte gebieden.Je wil niet het risico lopen dat je vogel het centrum in gaat, om vervolgens gestolen te worden, of te verongelukken.Ook moet je in beboste gebieden uitkijken met roofvogels.Als de vogel geen boom in de buurt heeft om in neer te strijken zal hij eerder op een mens landen.Freeflight betekend vrije vlucht.Dat is wat mijn vogels doen vrij vliegen.Als hij schrikt kan hij er gewoon vandoor gaan,zonder dat daar iets tegen te doen is.Mijn kaketoe gaat niet 3 rondjes vliegen,hij duikt de eerste de beste boom in.Op een open veld kan je hem van mens naar mens laten vliegen.Maar als ik hem roep dan komt hij bij me.Soms als hij in de boom aan het spelen is moet ik hem tien keer roepen.Het gaat mij er gewoon om,de mogelijkheden te delen met andere vogelaars,en om op vogelarena samen kennis uit te wisselen.


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-30 - 18:52:57 send message to Calamariz

Hier nog een linkje naar een filmpje waar mijn hart door te keer gaat http://vimeo.com/5314797 Dit is van iemand anders.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2010-01-30 - 20:02:25 send message to Ubernoob

Wow die heeft er gewoon 10 (!!!!) rondvliegen. Wel heel erg gaaf. Je ziet die vogels gewoon genieten.

Heb je mijn pbtje gehad Calamariz?


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-01-31 - 17:32:21 send message to Calamariz

Pb gehad,en gereageerd!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2010-01-31 - 20:31:00 send message to whitebulldog

calamariz,

Ik denk als jij ook nog eens gaat belonen, je ze helemaal super afgericht krijgt buiten.
Vind het erg knap, temeer omdat jij het zonder belonen in de vorm van lekkernij doet.
Dus als ie dit al uit vrije wil doet, hoeveel temeer zal ie doen met beloning?
nogmaals erg gaaf.


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-02-01 - 04:54:22 send message to Calamariz

Beste whiteBulldog,

Was er nooit op gekomen om ze met eten iets te leren.Weet pas van freeflight training door dit topic.Mijn kaketoe zou alleen de boom uit komen voor kaas of patat.Dan heeft hij binnen de kortste keren het lichaam van een uit de kluiten gewassen kiwi,en kan hij alleen nog als een soort kakapo over de grond sjeesen.Toen ik aan dat buiten vliegen begon, dacht ik meer in de richting van honden en kleuters.Als ze intelligent zijn kun je ze ook commando's leren,en tot een soort samenwerking komen.Als ze wat goeds doen, bestaat de beloning uit een aai en zeg ik goed zo.in de loop der tijd hebben ze o.a. de volgende commando's leren begrijpen.Kom hier,mag niet,stout,lief,zachtjes,pas op e.n.z.Net als je met kleuters zou doen.Je geeft je kind ook niet bij elke gewenste actie een ijsje.Als je de vogel goed kent bouw je vanzelf op je eigen manier een werkwijze op.Gaat het goed,laat je het zo,gaat het fout,sla je een andere weg in.Volgens mij heeft zo iedere vogelaar wel een unieke individuele omgang met zijn vogels.Door de verschillende karakters van iedere vogel op zich, vraagt ook iedere vogel een eigen benadering.Net zoals bij kinderen,sommige benader je streng,andere rustig e.t.c.Fijn dat er forums zijn, waar je kunt lezen over ervaringen met een positief resultaat van andere freaks.Inmiddels heb ik ook contact met diverse freeflight trainers,van filmpjes uit dit topic.Vooral Chris Biro is erg behulpzaam en vriendelijk,en heeft veel kennis met mij gedeeld.
Het is niet mijn bedoeling om iedereen aan te moedigen, zomaar zijn vogel de lucht in te gooien.
Er zijn veel risico's en een weggevlogen vogel heeft geen overlevingskans,maar dat wisten jullie al.Heb het erbij gezet omdat de rest van de wereld
ook mee kan lezen.


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-02-01 - 06:04:51 send message to Calamariz

hier mijn grote trots op de tuindeur.laugh :D http://foto-uploaden.nl/img/0/2vtj1cm.jpg
Het is geen freeflight maar wel free.Hij zou er zomaar vandoor kunnen gaan.Maar net als met vrouwen,als je er goed voor bent,dan blijven ze.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede