Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > wie weet amirikaanse vekoop sides voor papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wie weet amirikaanse vekoop sides voor papegaaien
k.demooij
Website Member
Posts :2

Website Member
2004-07-26 - 00:55:42 send message to k.demooij

ik zoek me rot maar ik kan niks vindensad :(


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-07-26 - 10:32:02 send message to dooren

Kijk maar eens op papegaai.startbewijs.nl/
onder de rubriek sites uit de USA kun je misschien wat vinden, of een emailadres die je direct kunnen helpen. Alleen ik denk niet dat het eenvoudig is iets te verkopen in Amerika of Canada ivm moeilijke exportregels daar. Bovendien zijn kosten en risico's voor particuleren hoog zodat de prijzen toch vaak weer op hetzelfde neer komen als in Europa.
Succes Gert.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-07-26 - 10:43:08 send message to Niltava

Bovendien worden daar papagaaien bij de massa gekweekt.
Maar als je op zoek bent naar vogels kun je het beste via google de soort opzoeken, gegarandeerd dat je bij een kweker uitkomt met aanbod.
Interessant is misschien ook de site van BII (BirdsInternationalIncorperated)
www.birdsinternational.net/

Niltava


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-07-26 - 18:31:13 send message to Jacqueline

happy :)

Zoals al is aangeven in de eerdere reactie's op dit topic, importeren en exporteren zal niet eenvoudig zijn.
Hebben zelf daar al ervaring mee en we moeten zeggen, engelen geduld en doorzetten.
En dan nog geen zekerheid, ook is het zo dat de meeste kwekers overzee een aanbetaling verlangen en dat is 50% van het aankoop bedrag, op het moment dat de betaling binnen is gaan ze wat doen voor je, mocht het zo zijn dat de vergunnigen niet worden verstrekt dan kun je geen of maar een deel van je aanbetaling terug vragen.
Ze zien het zo, als je aanbetaald hebt zijn het jou vogels, en als het niet lukt om de papier handel rond te krijgen, hebben ze al die tijd jouw vogels verzorgt, dus KASSA.
Oke, je bent gewaarschuwd, hier dan een van de grootste site's van Amerika.
www.upatsix.com/
wink ;)


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2004-07-31 - 05:54:21 send message to DE MOTOR

Hallo

Ik heb een vraagje waarom wilt u vogels kopen uit amerika de vogels zijn hier echt niet goedkoper maar vreselijk duur echt niet te geloven voor een koppel gouds vraagt men 250 dollar shocked 8O en 1 zonparkiet is ongeveer 400 ga zo maar door. Maar wat voor specifieke vogels zoekt u dan kan ik wel een paar sites geven


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-07-31 - 14:13:35 send message to Jacqueline

happy :)

De Motor.

Je hebt gelijk wat betreft het kostenplaatje.
Voor het goedkope hoef je het niet te doen.
Maar er zijn vogels te verkrijgen die je hier niet of zeer zelden zult tegenkomen.
En als je nu net datgene zoekt wat hier niet te verkrijgen is, dan speelt geld geen rol, ( nou ja niet de hoofdzaak dan ).
Maar waar het meestal op afspringt zijn de vergunningen, en het is echt iets van de lange adem, 7 maanden tot een jaar wachten is normaal voordat alles rond is.
Vooral lijst 1 vogels kun je al gelijk op je buik schrijven, dat is haast onbegonnen werk, zelfs met medewerking van het Cite's in Nederland is het ons niet gelukt, die mensen verdienen wat dat betreft een dikke pluim, want die hebben met grote regelmaat zelfs nog telefonisch contact gelegd met Cite's Amerika, maar het resultaat bleef nul.
Maar via Duitsland en Belgie is het totaal geen probleem.
Klinkt raar maar het is gewoon zo, het waarom mag joost weten.

happy :)wink ;)


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2004-08-01 - 05:02:22 send message to DE MOTOR

beste Jacqueline

Ja Natuurlijk had ik ook niet aan gedacht er schijnt hier heel veel gekweekt te worden met Hyacintara's Dus zijn toch wel redelijk aan de prijs jawink ;). Ik heb dat geld op moment niet cash bij melaugh :D. Maar dit is wel een leuke site www.birdtalk.com Het is een site van een Amerikaans Vogelblad er staan allerlij adressen op van kwekers en adverteerders van vogelartikelen.

Groeten DE MOTOR


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-08-01 - 07:44:19 send message to johanm

De enige vogels die momenteel de moeite waard zijn om te importeren zijn valkparkieten, vogels van het formaat(tentoonstellingskwaliteit) die ginds gekweekt worden zijn hier gewoon niet te vinden. Aangezien het samen met gras- en halsbandaparkieten ongeveer enige vrij verhandelbare vogels zijn, zou het misschien de moeite lonen om een stam(metje)te laten overkomen. Wat papepaaien betreft, het wordt daar allemaal vanaf dag 1 met de hand opgekweekt, dus waardeloos voor de kweek.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-08-01 - 14:25:58 send message to Jacqueline

happy :)

De Motor.

Jazeker is het leuk om ervaringen uit te wisselen.
Op birdtalk kun je rechtstreeks contact krijgen met kwekers en huisdier eigenaren.
Je kunt tips geven en krijgen natuurlijk, en je steekt er altijd wat van op.
Wat betreft Hyacint ara's probeer eens op een site van Costa Rica, handopfok voor $3000.
Is zeker de moeite om deze zelf op te halen, ben je er gelijk even tussenuit.

Johanm.

Het is zeker waar dat er kwekers zijn die alles laten uitkomen via de broedmachine, maar om nu te zeggen dat ze ongeschikt zijn voor de kweek, daar hebben we persoonlijk toch andere ervaringen mee.
Het eninge wat we nog niet achterhaalt hebben is dit.
Blauwgele ara's uit broedmachine planten zich voort op twee en half jarige leeftijd.
Groenvleugels en Geelvleugels zo rond het derde levensjaar, wat het nou is dat het hier in Nederland langer duurt is nog een groot ????????.
Wel zijn de ara's waar we over praten allemaal vrij om te vliegen en te gaan en staan waar ze willen gedurende de dag, zo rond 7 uur sávonds word er een paar keer hard macaw geschreeuwd door de eigenaar en van alle kanten komen ze op hem af om naar binnen te gaan, jong en oud.
We praten hier over Florida, bij een kweker die midden in een natuur reservaat zit met en subtropisch klimaat.
Zou de reden kunnen zijn toch.!!

happy :)wink ;)


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-08-02 - 05:01:56 send message to johanm

Even ter verduidelijking, ik ben niet tegen handopfok voor kweekvogels. Waar ik wel iets tege heb, is vogels vanuit het ei in de broedmachine grootbrengen en ze vervolgens verkopen als kweekvogels. Vogels die ongeveer twee ŕ drie weken door de ouders grootgebracht zijn en vervolgens in groep worden opgefokt met de hand zijn volgens mij perfect geschikt als kweekvogel. Ik probeer dat momenteel uit met mijn eigen pyrrhura's, gewoon uit nieuwsgierigheid. Kan er binnen zo'n twee jaar meer over vertellen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-02 - 10:22:16 send message to dooren

Johan, er is ook nog een andere methode, welke in amerika wordt gebruikt. Nu we toch over amikaanse dingetjes hebben. Naast de drie gebruikeljke methodes zoals 1. Compleet door de ouders groot laten brengen. 2. Eerste deel door de ouders, rest door mensen. 3. Compleet door mensen van broedei. Is er ook nog een 4e methode het zogeheten co-ouderschap. Wat wil dat zeggen: De jongen blijven gewoon in het nest maar dan wordt er door de vogelhouder intensief met de jongen "gewerkt", aanraken en klein beetje bijvoeren etc. Dit heeft 2 voordelen: A: Ze krijgen een volledige opvoeding van de oudervogels incl. bepaalde zaken die ze beschermen tegen ziekten e.d. Horen de geluiden van de ouders en krijgen tal van andere zaken die mensen niet kunnen bieden. Ze blijven in hun "natuurlijke" omgeving. B: Het omgaan met de jonge vogels door mensen leid tot minder stress, de jonge vogels gewennen aan de verzorger. In de toekomst wordt de mens niet direct als een vreemd "object" beschouwt en men krijgt een perfect kweekvogel. Zelf geloof ik dat vogels "met name papegaaiachtige" een rubimentair framewerk hebben (instint) en dat daar buiten het geleerde gedrag door oudervogels een belangrijke rol spelen in het overleven en voorplanten. In de natuur blijven jonge papegaaiachtig lang bij hun ouders maw het geleerde gedrag is blijkbaar van groot belang. Zeker als de papegaaien zoals zwarte kaketoes maar 1 jong krijgen is invloed van de ouders nog groter. Zelf breng ik mijn vogels nooit met de handgroot tenminste met uitzondering als het niet anders kan. Ik werk dus met methode 4. Het zou zonde zijn als bepaalde goede eigenschappen verloren gaan door handopfok, dit kan er pas over generaties uitkomen. Helaas is inderdaad in Amerika handopfok regel en denken de meeste nog eens niet meer aan het compleet laten grootbrengen door de ouders, een gevaarlijke ontwikkeling. Probeer de bovenstaande methode maar eens, kost je ook minder tijd, en je kunt je jongen laten uitvliegen bij de ouders. wink ;)
Groet Gert


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-08-02 - 10:58:17 send message to Hawkeye_NL

dooren,
van alle mogelijkheden vind ik persoonlijk die van jou echt eruitspringen als Dé oplossing. Zo hebben zowel de kweker en de toekomstig eigenaar de meest perfecte vogel om mee te starten. Niet shuw voor de mens maar ook niet vreemd van vogels!

Als ik idd in de toekomst ga kweken dan wordt dit gegarandeerd ook mijn manier.

Respect en bedankt,
Erwin


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-02 - 11:08:43 send message to Karel

Op het eerste gezicht een goede methode Gert. Ben je daarbij niet afhankelijk van de "schuwheid" van de oudervogels? M.a.w. als de oudervogels zeer schuw zijn, brengen ze dat dan niet na het uitvliegen direct over op de jongen?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-02 - 11:32:17 send message to dooren

Hio Karel, ja oudervogels hebben natuurlijk een invloed, zeer schuwe vogels kunnen dan beter eerst wat tam worden gemaakt. Dit kan door ze bv. eerst tijdelijk een kleinere voliere te geven waar bv ook nog veel mensen komen. Dit hoeft vaak maar 1 a 2 weken. Andere methode is dat de jongen van zo'n paar wat sneller apart worden gezet tesamen met andere jonge vogels welke dus geen schuwe ouders hadden. Mijn methode in deze is: Ik heb een tamme vogel welke graag naar me toekomt, deze zit in de groep jonge vogels en geeft het "voorbeeld" dat je niet schuw voor mensen hoeft te zijn. Nieuwsgierig als vogels nu eenmaal zijn heeft dit zodanig aantrekkingskracht dat de jongen zelf weer uit mijn hand eten.
Groet Gert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2004-08-02 - 14:02:10 send message to dooren

Nog even dit: (zou het bijna vergeten)

=============================
Het eninge wat we nog niet achterhaalt hebben is dit.
Blauwgele ara's uit broedmachine planten zich voort op twee en half jarige leeftijd.
Groenvleugels en Geelvleugels zo rond het derde levensjaar, wat het nou is dat het hier in Nederland langer duurt is nog een groot ????????.
======================================


Temperatuur en klimaat spelen een grote rol in de snelheid van het ontwikkelen tot volwassendom van de vogels. Thuis heb ik een grote kas met tropische planten hierin is de temperatuur niet lager dan 18 graden celcius in de winter. Lori.s van de blauwe bergen, beiden man en pop hebben binnen de leeftijd van 14 maanden bevruchte eieren en jongen. In de buitensituatie wordt de ontwikkeling afgeremd (hormonen e.d.) en broedt deze soort vaak pas na het tweede jaar. Mijn persoonlijke mening is dat snellere resultaten worden dus behaald als vogels een behaagelijke temperatuur in de winter hebben. Voeding speelt hierin natuurlijk ook een rol. Zijn er ook tropische vissenliefhebbers op deze site?? Guppen bv zijn een zeer goed voorbeeld een verhoging van watertemperatuur geeft onmiddelijk snellere resultaten maar leid ook vaak tot een kortere levensduur. wink ;)
Groet Gert.



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-08-02 - 22:21:46 send message to Karel

quote
Temperatuur en klimaat spelen een grote rol in de snelheid van het ontwikkelen tot volwassendom van de vogels.
Dat lijkt inderdaad wel zo, maar is niet helmaal juist. Alle vogels (van 1 soort) ontwikkelen in principe even snel, tenzij er duidelijke tekorten zijn die de ontwikkeling afremmen. Het is zelfs zo dat vogels (en guppenwink ;)) veel eerder geslachtsrijp zijn dan wij denken!

Toch zullen we moeten wachten op het ontwaken van de "sluimerende" hormonen. Door omstandigheden kan dat sneller zijn dan voor de soort gebruikelijk is. Dit heeft inderdaad te maken met klimaat, temperatuur en voedselsamenstelling, maar wordt ook wel versneld doordat de partner wat ouder is en de jongere vogel stimuleert door zijn gedragingen.
Dit laatste levert nog wel eens problemen op omdat de pop wel geslachtsrijp, maar nog niet volgroeid hoeft te zijn (legnood, dood op de eieren).

Een andere reden is dat, hetgeen in het buitenland (m.n. in Amerika en Japan) regelmatig gebeurt, de vogels ded commerciele redenen reeds op jonge leeftijd hormoonpreperaten krijgen toegediend.
De gezondheidsgevolgen op termijn voor de oudervogels en jongen weet ik niet, maar ik kan er wel naar raden.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede