loribreeder
Website Member
Posts :40
|
2010-06-06
-
20:44:16 |
|
heeft hij die vogels die hij aanbied ook zitten ??? En is iemand al eens bij hem geweest ??
|
Picolet
Website Member
Posts :975
|
2010-06-07
-
10:07:33 |
|
Wat ik via via gehoord heb is dat deze twee broers vogel verkopen van diverse kwekers en een vogelpark uit Oostenrijk.
Dus een tussenpersoon en geen eigen kweek vogels.
Of de vogels daadwerkelijk in Nederland te koop zijn of via bestelling geleverd worden weet ik niet.
Het zijn best dure vogels, wat ik me afvraag wie het met zoveel vogelziektes en met name virussen het nog aandurft om ongeteste vogels aan te kopen.
Zijn ze getest dan kunnen ze wanneer ze in contact zijn geweest met vogels uit andere collecties tijdens transport ook een risicovolle aankoop zijn.
Persoonlijk verkoop en koop ik geteste vogels het liefst uit een betrouwbare collectie en persoon.
Bij deze tussenhandel weet je niet de achtergrond van de kweker en vogelcollectie, waarom verkoopt iemand zijn zeldzame en gewilde vogels via deze weg?
Ruud
|
nandayus
Website Member
Posts :33
|
2010-06-07
-
11:56:47 |
|
Hallo Ruud,
De personen die jij bedoelt zijn niet de mensen achter birdcompany of petalo. De personen die jij bedoelt zijn totaal iemand anders en wel sowiezo 100% te vertrouwen. Zelf heb ik ook een aantal goede koppels lori’s van hen.Het is goed dat je erbij zet dat je dit via via weet want dit geeft al aan dat het niet helemaal hoeft te kloppen.
Mvg Arjan.
|
Picolet
Website Member
Posts :975
|
2010-06-07
-
13:34:06 |
|
Inderdaad, ik heb een PM mail gekregen en heb ik de verkeerde personen in mijn posting genoemd.
Hierbij mijn correctie en mijn excuus voor het via via verhaal.
Ruud
|
loribreeder
Website Member
Posts :40
|
2010-06-07
-
14:43:26 |
|
Wel apart dat in eens bij de birdcompany alle lories zijn gereserveerd , ik heb geen e-mail van hun ontvangen over prijzen jullie wel misschien ??
|
birdcompany
Website Member
Posts :25
|
2010-06-07
-
15:08:24 |
|
welke lories had je belang bij dan loribreeder of wil je alleen maar de prijzen weten???
|
loribreeder
Website Member
Posts :40
|
2010-06-07
-
15:12:10 |
|
Waar ik je een e-mail over heb gestuurd !!!
|
GS87
Website Member
Posts :103
|
2010-06-07
-
15:57:10 |
|
hallo
ik heb inderdaad ook niks ontvangen van birdcompany
heb ze 2x een mail gestuurd eerst op dat andere email adres van hen en daarna op het nieuwe adres
maar bij beide geen reactie helaas
|
birdcompany
Website Member
Posts :25
|
2010-06-07
-
18:12:43 |
|
heb ook geen mail ontvangen
|
kaapsen
Website Member
Posts :213
|
2010-06-07
-
18:28:22 |
|
dag forumleden,ik persoonlijk denk dat als een wat voor company dan ook,niet het fatsoen heeft ,om enige uitleg dan ook te geven over het te verkopen product,(in dit geval levende(vogels),als daar twijfels over bestaat,die ook maar enigszins kunnen wijzen op evt fraudoleus handelen en dan dus alleen maar volstaan met termen als lekker belangrijk,enz enz je beter die deur voorbij kunt gaan.
Er is denk ik genoeg gevraagd om wat eenvoudige uitleg,maar die kan waarschijlijk niet gegeven worden?
Gr Kees.
|
denegon
Website Member
Posts :1792
|
2010-06-07
-
18:59:23 |
|
Waarom zo moeilijk doen hierover?
Mensen die er vertrouwen in hebben gewoon de vogels kopen. heb je er geen vertrouwen in dat moet je het niet doen. ik heb de advertentie gezien en vond er weinig schokkends staan. dat de vogels al gereserveerd zijn kan ik begrijpen het zijn mooie soorten. het enige waar krietiek op zou kunnen zijn is dat de mailtjes niet beantwoord worden (als dit het geval is) en dit heeft dan met normaal fatsoen te maken.
verder wens ik het een ieder zowel de verkoper als koper veel plezier met vogels of geld groetjes egon
|
birdcompany
Website Member
Posts :25
|
2010-06-07
-
19:10:29 |
|
heb zon beetje 60 mailtjes gehad uit zon beetje heel europa,mensen die alleen naar de prijs vragen en verder niets daar ga ik maar niet meer op in,vaak is dat tijdverspilling.ik snap al die heisa hierom niet zo.
|
Ruben89
Website Member
Posts :300
|
2010-06-07
-
19:20:39 |
|
al met al komt het niet zo proffesioneel over.
Uit beleeftheid kun je toch elke mail beantwoorden.
Of geef openheid en zet de prijzen erbij, 2 vliegen in 1 klap.
succes verder
|
kaapsen
Website Member
Posts :213
|
2010-06-07
-
19:34:27 |
|
Dat is dus precies wat ik bedoel birdcompany,alleen in dit geval op een openbaar forum,je bent dan gelijk van alle sores af ivm de twijfels over de email adressen,bovendien houd je er evt misschien wel wat liefhebbers aan over EN gelijk geen gezeik meer over evt misverstanden,idd verschillende adressen,hoeft niets mis mee te zijn,maar gezien,onze (afrikaanse) vrienden zijn er dan wel twijfels en of dat nu om (goedkope,of dure)soorten gaat ligt aan ieders portemonnee,kan in alletwee de gevallen duur zijn,nogmaals,
Gr kEES.
|
Ruben89
Website Member
Posts :300
|
2010-06-07
-
19:38:26 |
|
Hallo
inderdaad, maak van de gelegenheid gebruik om alle misverstanden uit de wereld te helpen.
gratis reklame, u bepaald nu zelf of het positieve of negatieve is...
Mvg, ruben
|