Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2011-01-02 - 13:13:04 send message to ParkietenPeter

@Henk,

Ik denk dat je de link moet valideren? Ik kreeg geen pagina op .nl

http://www.himbergenvogelvoeders.nl/index.php?p[2.1][activechild]=products

wink ;) Peter


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-01-02 - 13:17:34 send message to henkdelaat

Ik wil niet oordelen of men nu een goede zaad mengeling geeft of alleen pellets of beide daar is al genoeg over geschreven.
Ik wil alleen aangeven dat in deze koude wintermaanden men op moet letten dat men niet teveel vocht rijk voedsel moet aanbieden,zoals fruit,groenten,kiem zaad e.d.om de kans op problemen zoals in mijn voorgaande reactie beschreven is te voorkomen.

Iedereen nog een gezond 2011 en een goed kweek jaar.
Henk.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-01-02 - 13:20:55 send message to henkdelaat

Peter,
Als je www.vanhimbergen.nl op Google intikt krijg je de site er zo op.
GR Henk.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-01-02 - 14:03:14 send message to jp57

Ja maar ik woon in Belgie.
Heb even liggen googgelen maar vindt geen verdeler in Belgiesad :(


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-02 - 14:13:16 send message to whitebulldog

quote

Elke dag eivoer, althans teveel eiwitten kan een schade aan de lever opleveren. Daarom heb ik ervoor gekozen om twee keer per week eivoer te geven en twee keer een gekookt ei. Niet elke dag eivoer.




dat gekookte ei doe je dan door je eivoer neem ik aan? anders kom je namelijk alsnog op 4 keer per week op extra eiwit toch?
maar als je de porties wat kleiner houd ( dus geen volle bak eivoer) , zou het dan nog steeds schade opleveren? je kan dan toch ook die twee keer per week die je nu geeft die hoeveelheid over meerdere dagen verdelen?


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-02 - 14:15:42 send message to whitebulldog

ik heb toch een vraag mbt afgepast/gerantsoeneerd voeren, hoe dit dan zit met bijv voormalig wildvang vogels? want ik heb ook wel eens gelezen dat er hiertussen exemplaren zitten die het vertikken om de hele bak leeg te eten, en enkel bijv het "lekkere"eruit te eten, en zelfs een hongerdood verkiezen dan het verplichte voer te eten. Let wel dit heb ik ook maar gelezen, en hoe dan te handelen in zo'n geval, want daar kom je natuurlijk pas achter als het al te laat is.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-01-02 - 14:41:54 send message to henkdelaat

whitebulldog

ik heb toch een vraag mbt afgepast/gerantsoeneerd voeren, hoe dit dan zit met bijv voormalig wildvang vogels?

Met geduld bereik je bijna alles.
het kan soms maanden duren voordat het lukt,(geld ook als je overschakelt van zaad naar pellets)soms lukt het en soms ook niet.

Wat wel vaak help is dat als je het over gebleven zaad laat kiemen en dit samen met het gewone zaad en ei voer mengt en dit een beetje rul maakt met ROOSVICÉ (naturel)en in één bakje aanbied.

Door Roosvicé te gebruiken krijgen ze ook niet te veel gedwongen vocht binnen(zoals eerder beschreven).
Henk.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-01-02 - 18:41:24 send message to jp57

whitebulldog

ikzelf heb ook nog 2 wildvang maar door veel geduld en niet opgeven (veel weggegooid) maar deze eten nu ook alles van fruit, groenten en zaad net als de andere vogels.
gr, johan


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2011-01-02 - 19:37:39 send message to henkdelaat

Wildvang Grijzen zijn rare vogels.
Zet je een andere voerbak in de kooi dan zijn er bij die één of twee dagen niet eten zij hebben een grote hekel aan veranderingen in de kooi.
Om ze alles te laten eten kan je alle zaad,fruit,groenten e.d. in één bak doen dan eten ze na verloop van tijd bijna alles op(begin hiermee in het voor jaar)want nu is het te koud en hebben ze nog veel energie nodig om zich warm te houden.
Sommige vertikken het gewoon om fruit,groenten,ei voer e.d. te eten en die moet je dan helpen met extra vitamine en kalk,en een supplement zodat ze toch het hoog nodige binnen krijgen.

Henk.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-02 - 19:55:34 send message to whitebulldog

hartelijk dank voor de reakties.


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-01-02 - 22:02:54 send message to jp57

ja ik geef wel 2x in de week extra vitamines en kalk.
Omnovit & calci-lux van versele
gr, johan


chiwa
Website Member
Posts :15

Website Member
2011-01-03 - 22:24:13 send message to chiwa

heeft er iemand ervaring met bonte boeren de mijne eten geen fruit en groenten wat zou ik er aan kunnen doen dat ze het wel gaan eten ik geef bij regelmaat paprika spruiten en dergelijke weet iemand raad er mee bvd. erik D.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2011-01-05 - 19:31:20 send message to whitebulldog

Henk ook bedankt voor de mails in p.b waren zeer interessant.


axelthai
Website Member
Posts :3

Website Member
2011-01-08 - 20:46:20 send message to axelthai

Ik woon ook in België en ik gebruik ook de zaadmengeling van Van Himbergen.In West Vlaanderen kun je deze krijgen bij De watertoren in Torhout.Ik ben er erg tevreden over deze mengeling


jp57
Website Member
Posts :277

Website Member
2011-01-08 - 21:09:52 send message to jp57

Ik heb deze ondertussen besteld, normaal eind volgende week mag ik deze gaan ophalen.
Voor 1 zak code 8 => 27,35€

PETFOOD BVBA
INDUSTRIELAAN 24 B
9900 EEKLO.
Gr, johan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 139 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede