Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > dna seksen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-29 - 17:44:07 send message to eric 008

ik denk gewoon zwart / wit dat houd in dat je gewoon de naam van de kweker uit de streek van R *) kenbaar moet maken van zoon galbak die iemand twee maal toe bewust veel kilometers laat rijden .eigenlijk zou er een zwarte lijst op het forum ter inzagen moeten zijn van mensen die geen eerlijke handel doen . dan leren ze het wel af.
m.v.g eric

*) Anoniem houden svp.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-29 - 17:49:26 send message to Karel

Zoals ik al eerder heb aangegeven bij een ander topic, is het publiceren van een zwarte lijst (zelfs als er maar één persoon of bedrijf op staat) wettelijk verboden.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2011-09-29 - 19:24:56 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Waar is dat in de wet te vinden. Ik kan me nog herinneren dat hier dhr.D uit À ook behoorlijk is bekritiseerd . Overigens wat mij betreft terecht. Natuurlijk moet men het dan wel kunnen bewijzen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-09-29 - 20:48:54 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat ik heb begrepen eist de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) dat, voordat een zwarte lijst kan/mag worden gepubliceerd, aantoonbaar moet worden gemaakt dat het belang hiervan groter is dan het privacy-belang. Omdat in dit geval niet helemaal duidelijk is voor wiens verantwoordelijkheid zo'n lijst komt (poster of VA), én VA niet voornemens is om in het laatste geval het belang van plaatsing juridisch te gaan aantonen, staat VA, om redenen van veiligheid niet toe dat een dergelijke lijst hier wordt gepubliceerd.

D. te A.
Dat klopt. Zodra een verkoper (D) zich aangesproken voelt en zélf reageert, dan kan er openlijk met hem/haar worden gediscussieerd en kan hij/zij worden bekritiseerd. Dat is in het verleden dan ook een enkele maal gebeurd.

M.a.w. als de kweker/verkoper uit R. hier zelf reageert en zich verdedigd, dan kunnen de benadeelden, zij het binnen de regels van algemeen fatsoen, losbarsten.



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-30 - 07:51:37 send message to eric 008

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

de wet heeft mischien gelijk karel ,maar nog niet zolang geleden wou men bilbords met foto,s in rotterdam plaatsen omdat het wel mooi was geweest met bepaalde raddraaiers en ze kwamen zich eigen aangeven .dus dat houd in dat dat tuig toch bang is voor bekendheid kijk en als namen niet mogen dan misschien foto lijstje,alleen dat de mogelijkheid aanwezig is kan al werken .er zijn ook pedofiele web site die waarschuwen als er bepaald mensen weer op vrijen voeten komen met naam en toe naam en ik juicht dit alleen maar toe.
dat VA hier de nek niet uit wil/kan steken begrijp ik goed maar vind dat wel jammer .

m.v.g eric


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-09-30 - 09:41:49 send message to COCOTJE

ik weet dat het niet kan maar ik vind zo een zwarte lijst lang geen slecht idee hoor ik vind dat mensen recht hebben om te weten of ze iemand kunnen vertrouwen en zo een lijst kan duidelijkheid brengen of de verkoper bekent maken dat iedereen weet dat deze niet deugd ik vraag mij echt af wat dan nog zo leuk is aan het beroep/hobby als je mensen belazerd


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2011-09-30 - 10:10:34 send message to oli4

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

cocotje,

als mensen bij jou een vogel kopen, en die ligt na enkele weken dood, helemaal niet jouw fout, aangeboren afwijking of zo waar jij niet aan kunt doen. Maar de nieuwe eigenaren beschouwen jou wel als de dader en zetten je op zo'n lijst. Dan sta je wel op zo'n zwarte lijst als slechte, gruwelijke kweker! Terwijl je in mijn voorbeeld dan helemaal geen slechte bedoelingen had, maar gewoon pech dat het jong een aangeboren afwijking heeft. Ik ben dus helemaal geen voorstander van zo'n zwarte lijst!! Als je een tijdje in het wereldje meegaat, leer je vanzelf de goede en slechte kwekers kennen door te luisteren naar anderen en af en toe eens een bezoekje te doen bij kwekers met kennissen. En dan leer je vanzelf de goede en slechte kwekers kennen en maak je voor jezelf zo'n lijst aan.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-09-30 - 12:30:34 send message to eric 008

beste cototje
als iemand bij mijn een vogel koop en dood gaat buiten de koper zijn om schuld krijgt hij een nieuwe en anders geld terug maar hier in dit geval ging het om vervalsingen van dna papieren en dan ben je gewoon uitschot vooral als je het twee keer flik .m.v.g eric


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-09-30 - 15:24:29 send message to COCOTJE

@oli ja dat weet ik dat is een ander geval als het beestje dood gaat dat je dan ook als slechte koper beschouwd maar zoals eric zegt als de koper er geen schuld aan treft zoek je een oplossing om de koper zo goed mogelijk tevreden te stellen dit gaat om vervalsing bewust mensen oplichten moet bestraft worden vind ik


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-09-30 - 15:41:31 send message to Daniel

@ cocotje wat als de vogel sterft door nalatigheid van de koper. Bijvoorbeeld de koper moet toch wel ver terug naar huis rijden, het is warm gaat lunchen en laat de vogel zonder water in de auto staan. Dit gewoon als stom voorbeeld). Koper geeft jouw de schuld maar jij komt te weten waarom deze is overleden. Daarom besluit je hem/haar niet tegemoet te komen. Deze koper zet jou ook op zo'n zwarte lijst. Probeer er dan maar weer af te komen.


COCOTJE
Website Member
Posts :170

Website Member
2011-09-30 - 16:26:45 send message to COCOTJE

@daniel ja ik zal dan toch moeten plooien wink ;) ja dat is waar maar ik word gewoon zo boos als mensen worden opgelicht dat vind ik belangrijk dat dat kon stoppen wat natuurlijk onbegonnen werk is spijtig de boodschap is steeds goed uitkijkenen hopen dat je niet word opgelicht happy :)


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2011-10-03 - 08:58:42 send message to fiepol

ik blijf erbij dat de labo's hun certificaten veeel beter kunnen beveiligen en dat tegenover hun klanten ook verplicht zijn.het komt ook ten goede voor hen zelf .een relief stempel zou al veel helpen en kost niks


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2011-10-03 - 09:05:44 send message to Rik

quote
ik blijf erbij dat de labo's hun certificaten veeel beter kunnen beveiligen en dat tegenover hun klanten ook verplicht zijn.het komt ook ten goede voor hen zelf .een relief stempel zou al veel helpen en kost niks


Wat is hier dan het nut van? Je kunt een laboratorium er toch niet voor verantwoordelijk houden als ik bewust een verkeerde veer naar ze toestuur?


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2011-10-03 - 11:28:03 send message to fiepol

alles heeft zin en nut voor het bestrijden van bedrog
als je betere ideeën hebt laat maar komen
bedrog met veren kan je inderdaad niet oplossen
dus endoscopie is betrouwbaarder


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2011-10-03 - 14:32:04 send message to marti

dus endoscopie is betrouwbaarder...

Ik heb nu in 15 jaar kweken een keer of acht vogels over laten sexen, omdat ik het niet vertrouwde, waarbij achteraf in vier gevallen het geslacht niet bleek te kloppen. Al deze vier vogels waren endoscopisch gesekst.. alle DNA geseksten waren correct.. dus wat is zo'n opmerking dan waard?
Vooral bij kleinere parkieten, gaat het endoscopisch sexen volgens mij nog wel eens mis. reden waarom ik bij voorkeur DNA gesekste vogels koop.
En zo zal er ook wel iemand met de omgekeerde ervaring zijn.
Dat je ten dele afhankelijk bent van de betrouwbaarheid van de verkoper bij het kopen van vogels is niet nieuw en staat wat mij betreft los van de betrouwbaarheid van het sexen..




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede