Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Hoe wil je behandeld bij een koop van vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-11-28 - 12:15:35 send message to eric 008

ik vind het muggen ziften als ik een vogel nog heb haal ik hem nog bij mijn gootste vijand wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-11-28 - 12:50:01 send message to Karel

Met de laatste drie reacties ben ik het volkomen eens.

Leuk zo'n praatje en een kopje koffie, maar uiteindelijk gaat het om de vogel(s) die je mee naar huis neemt.

Wat de prijs betreft, bepaal je zelf hoever je gaat. En inderdaad, als ik eindelijk de vogel vind die ik al jaren zoek, dan maakt het me niets uit hoe ik "ontvangen" wordt. Als de vogel naar mijn zin is, mag deze bovendien best wat kosten. Afdingen doe ik nooit; het is ja of nee.

Mijn ervaring is overigens wel, dat ik vrijwel altijd prima ben ontvangen. Ook bij mensen waar anderen slechte ervaringen mee hebben! Maar dat zal wel toeval zijn.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2011-11-28 - 15:40:37 send message to marc1

dat denk ik niet Karel,dat ligt een hele hoop aan jezelf :P


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2011-12-01 - 19:43:20 send message to P.Rooth

Kijk en dan komt Karel met een opmerking die van invloed is hoe je behandeld wil worden en dat er eigenlijk geen crisis is .
_________________________________________________
Wat de prijs betreft, bepaal je zelf hoever je gaat. En inderdaad, als ik eindelijk de vogel vind die ik al jaren zoek, dan maakt het me niets uit hoe ik "ontvangen" wordt. Als de vogel naar mijn zin is, mag deze bovendien best wat kosten. Afdingen doe ik nooit; het is ja of nee.
________________________________________________


Bij aankoop heb ik ongeveer hetzelfde maar als ik twijfel koop ik niet .
Denk dan beter een misse loop dan een misse koop .

Gaat het om een prijzige vogel mag de ontvangst net als bij een vogel van een kwartje toch wel een beetje vriendelijkheid zijn .

Kost geen moer maar blijft beter hangen dan afgeblaft worden waar je niet zo 123 weer naar toe zal gaan als je ergens anders beter ontvangen wordt .

Paul


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-12-01 - 20:50:14 send message to paintim

Ja,dat is voormij wel een erg moeilijk onderwerp.
Ik koop mijn vogels op zo'n grote afstand.

Zij die bij mij hebben gereserveerd worden
normaal ontvangen zoals iedereen,die op bezoek komt.
Zeker die van ver komen,willen graag een kopje
koffie. Onder het genot daarvan komen de stambomen op tafel en worden evt.vragen beantwoord.
Daarna naar de vogels. De man(nen) worden even
afgeluisterd. De gezondheid van de vogels wordt bekeken/besproken. Uiteraard gaan er alleen 100% gezonde vogels de deur uit.
Ook de voedering en de behuizing wordt besproken.
De koper krijgt gewoon waar voor zijn geld en zo hoort het ook.
Vr.groeten van
ANTONI


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-12-01 - 21:25:45 send message to Daniel

En Antoni ik kan alleen maar bevestigen dat de manier waarop jij mensen ontvangt een warm welkom is happy :).

Daarnaast moet ik ook zeggen dat ik tot nu toe overal goede ervaringen heb. Ben overal goed ontvangen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2011-12-01 - 22:14:41 send message to Karel

quote
Denk dan beter een misse loop dan een misse koop.


Wijze woorden. Die mogen op een tegeltje!
Als iedereen zich daaraan zou houden (vooral op vogelmarkten), zouden er heel wat minder teleurstellingen in deze hobby voorkomen.


eric 008
Geroyeerd
Posts :932

Geroyeerd
2011-12-01 - 23:41:26 send message to eric 008

ja oke karel,helemaal mee eens dat iemand miskopen dan mis loop maar die mindere vogels moeten wel ergens blijven ik draai vogels die niet goed op groeien of waar wat aan mankeer zelf de nek om maar je heb ook kwekers die nog even een paar tientje,s willen vangen en dat zijn er meer dan die ze zelf de nek omdraaien .en laten we wel zijn iemand die kweek heeft er gewoon prat vogels bij zitten de ene soort meer als de ander . m.v.g eric


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-12-02 - 07:19:06 send message to Ruben31

Ik vind toch dat het bij het merendeel van de kwekers een zooitje is in de volieres.
Ben vaak genoeg zieke vogels tegengekomen die als gezond werden verkocht.

En vaak bij kwekers waarvan je het niet verwacht.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2011-12-02 - 09:33:42 send message to paintim

Ik vind toch dat het bij het merendeel van de kwekers een zooitje is in de volieres.
Ben vaak genoeg zieke vogels tegengekomen die als gezond werden verkocht.

En vaak bij kwekers waarvan je het niet verwacht.
-------------------------------------------------

Het merendeel van de kwekers, Ruben.
Dat is nogal wat. Hoeveel kwekers zouden dat wel
niet zijn.
Wat een toestand. Bar en boos.

Vr.groeten,
ANTONI


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2011-12-02 - 10:31:35 send message to ineznick

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Maar wat voor de 1 een zooitje is, dat is voor de ander niet zo. Zo had ik een keer iemand die vogels kwam halen hier , de voliere's nog niet schoon gemaakt, hij vond het er erg netjes uitzien ! (kan natuurlijk ook uit beleefdheid zijn )
In mijn ogen zag het er niet netjes uit , maar misschien ben ik daar weer anders in dan iemand anders. Dat het bij de meeste kwekers een zooitje is ,onderstreep ik niet.
Het valt mij wel op dat er wel kwekers bij zijn, die zo veel verschillende soorten hebben.
En dan niet genoeg vluchten hebben en ze dan maar in kleine broedkooien stoppen.
Dan denk ik , hou dan wat minder soorten. Als ik al de vogels in een voliere wil gaan houden die ik mooi vind, dan staat mijn hele tuin straks vol.
Er zoveel mooie kromsnavels ,die kan ik allemaal niet houden.
Probeer dan eens een paar jaar met een paar soorten, als dat dan niet zo bevalt, kun je eens verder kijken naar wat anders.
De ene vogel ziet er prachtig uit , maar het karakter bevalt je niet of de vogels zien er misschien iets "simpel" uit , maar het karakter bevalt je wel .
Maar niet alles willen hebben en dan maar in kleine broedkooitjes houden !


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-12-02 - 13:54:31 send message to Ruben31

Ik ben nu bij 5 kwekers geweest waarvan 1 het spik en span had.

Laat ik het erop houden dat de rest weinig tot geen aandacht aan de omgeving schonk waar de vogels in moesten leven.

Ik merk dat dit een heet hangijzer is en zal er verder niet op ingaan.


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2011-12-02 - 14:00:30 send message to arjandaf

waarom zou je er niet verder op ingaan is en blijft een discussie punt en het is en blijft een forum waar dat gewoon besproken kan worden . ik heb het ook liever schoon merk ook aan mijn eigen vogels dat ze er stukken beter bij zitten dan in het geval van ja ze moeten ook weerstand hebben .. tuurlijk hoeft geen ok steriele ruimte te zijn maar toch


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2011-12-02 - 14:10:47 send message to Ruben31

Steriel heb ik het ook niet.

ik ververs elke dag 2x het water en 2x daags krijgen ze nieuw voer hier bij me(en ja ook als ik werk)

Elke dag schep ik stront en eivoer resten van de grond en elke maand vervang ik de zandlaag in de voliere(brekerzand).
Om de week nieuwe knaagtakken.
Elke avond gaan al mijn voerbakken in de vaatwasser.

Ik heb gezien

Waterbakken waarin bruin vies water zat met voerresten.Gewoon oud water dat niet word ververst.
Stront tot 10cm hoog onder de zitstokken.
Voerbakken bezaaid met stront
En vogels die zo aan de dunne waren dat het leek alsof ze water scheten.

Allemaal gezonde vogels die het goed hebben hoor je dan wink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2011-12-02 - 18:37:06 send message to molineti

quote
Steriel heb ik het ook niet.

ik ververs elke dag 2x het water en 2x daags krijgen ze nieuw voer hier bij me(en ja ook als ik werk)

Elke dag schep ik stront en eivoer resten van de grond en elke maand vervang ik de zandlaag in de voliere(brekerzand).
Om de week nieuwe knaagtakken.
Elke avond gaan al mijn voerbakken in de vaatwasser.



Ik koop dan liever bij de door jou negatief beoordeelde kwekers,dan weet je temminste dat de vogels een natuurlijke weerstand opgebouwd hebbenwink ;)

Ik koop dus zeker niet bij kwekers die alles picobello schoon hebben in een ziekenhuisachtig vogelverblijf waarin de vogels vaak niet meer bewegingsruimte hebben dan 40 cm van stok tot stok springen.

Tot nu toe heb ik bijna geen negatieve zaken meegemaakt in aan of verkoophappy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede