Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt Zwolle Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-03-05 - 13:57:49 send message to Antonia

Er is toch niks mis met scherpe controle ?
Illegale handelmoet gewoon stoppen.
En dat iemand met 1 vogel in de woonkamer de regels niet weet begrijp ik, maar als je verder gaat dan moet je gewoon je zaken op orde hebben.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2020-03-05 - 14:03:12 send message to parrotmaniak

helemaal mee eens
is in ons eigen voordeel


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-03-05 - 15:41:07 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Meermaals zijn vogelliefhebbers zelf verantwoordelijk voor dergelijke controles. Met alle gevolgen van dien, en die uiteraard geen reclame zijn voor vogelhobby, integendeel. En waar al wie de vogelhobby niet genegen zijn gretig op inspelen.

Enkele voorbeelden die er voor gezorgd hebben controle parking (kofferverkoop),
Informaties sociale media's, ook hier bij dit onderwerp.
"Ga niet naar binnen, vogels overdragen parking, afspraken parking, etc.
Ga naar Zwolle en neem mee; etc.
Bij voorafgaande controles blijkt dat die persoon niet voorkomt op de lijst "reserveren voor de vogelmarkt".
En zo zijn er tal van voorbeelden die al of niet illegaal zijn. En die door jan en alleman kunnen bekeken, gelezen worden. Ook door al wie de vogelhobby niet zo genegen zijn, en waar dan ook.

Communicaties vogelhobby is totaal aan het evoluéren, aan het veranderen.
Ook vogelforums zoals vogelarena.
Nieuwe "jeugdige" vogelliefhebbers die die mooie hobby willen beoefenen sluiten zich niet meer aan bij vogelvereniging, gaan niet naar bijeenkomsten vogelverenigingen, etc. Zijn hooguit nog rechtstreeks lid bij vogelbond vanwege gesloten pootringen, en zeker als het gaat om beschermde vogels.
Ook wat het inwinnen allerhande informaties betreft gebeuren die niet meer via bijeenkomsten vogelverenigingen, en waar vogelliefhebbers hun ervaringen, of wat dan ook, aan elkaar vertellen.
Die "nieuwe" vogelliefhebbers zoeken informaties op andere manieren, namelijk vanop afstand, net zoals allerhande onderzoeken, controles,etc.
Vanop afstand betekent allerhande informaties sociale media's (Facebook), fora's, forums, etc.
De zogenaamde "stille" lezers.

Daarom dat het belangrijk is om in de eerste plaats geen informaties te vermelden, te verspreiden, die illegaal, onwettig, zijn.
Zoals:
Draag de vogels over parking.
Bij preventief kuren vogels, producten gebruiken die bestemd zijn voor/bij zoogdieren.
Etc.

Nogmaals: dergelijke informaties kunnen door om het even wie, om het even waar, gelezen, bekeken worden.
En met alle gevolgen van dien, nu nog meer dan in het verleden.
Jammer genoeg zijn "alle gevolgen van dien" steeds meer en meer in het nadeel met alles wat te maken hebben met dieren/vogels in gevangenschap houden/kweken.
Ook alle heisa coronavirus zal er geen goed aandoen.
De Italiaanse vogelbond heeft nogmaals een oproep gedaan om zich te houden aan huidige gezondheidsmaatregelen.
In de eerste plaats verplicht gezondheidscertificaat-formulier alle aanwezige dieren-vogels bij dieren-vogeltransport binnen de EU.
En die bovendien mede voorzorgen voor de traceerbaarheid, herkomst, aanwezige dieren-vogels
Het grote mankement bij Zwolse vogelmarkt.
Daar wordt helemaal niet op gecontroleerd.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-03-05 - 16:01:07 send message to www.wim


Overdragen krotekoker overdragen dat is wat anders dan ilegale verkoop.
Vogels zijn allemaal op legale wijze ge en verkocht mag iedereen weten.
Door niet binnen over te dragen maar gewoon bij de stoel voorkom je juist ziektes...ik heb gewoon parkeer geld betaald en entree...ja ben ook nog binnen geweest,nog met een paar controleurs gepraat ook waren ook goed tevreden,ze misten alleen u ze hadden een kleurplaat en een schaar bij zich om te plakken en te knippen....man grow upp.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2020-03-05 - 19:11:38 send message to P.Rooth

Was een dame die koeken uitdeelde met een boodschap om illegale handel anoniem aan te geven Koek aan een Schotsman gegeven en haar verteld dat dat anonieme wel erg gluiperig is en als ik wat zie wat niet door de beugel kan ik dan met mijn naam zal indienen niks anoniem . Dat er vanuit alle windstreken en landen liefhebbers kwamen ben blij mee verrast door een Zuid Afrikaner waarmee al jaren via de mail contact heb Dus Zwolle is erg internationaal
Die ene man die graag aandach wil niet op reageren wie weet houd dat eens op


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-07-03 - 15:39:18 send message to J. Elsen

!!!Update!!!

Helaas wordt de 72ste editie van de Zwolse Vogelmarkt, gepland op 19 september 2020, verplaatst.
Dit betekent dus dat de Zwolse Vogelmarkt in september niet doorgaat.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-07-03 - 16:43:06 send message to www.wim

Kom is met wat nieuws.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-07-03 - 17:43:31 send message to Esselink

Dat is wel wat gemeen vind je niet. Is hier op va nog niet gemeld en ik wist het nog niet. Doet hij eindelijk een nuttige bijdrage, geef je hem alsnog een schop.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-07-03 - 19:30:56 send message to www.wim


Haha is niet gemeen bedoeld,denk persoonlijk dat we de laatste keer markt al gehad hebben in Zwolle,door corona en de onvermijdbare gevolgen daarvan en om dat zoals te lezen was de ijsselhallen tegen de vlakte gaan.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-07-03 - 19:41:20 send message to J. Elsen

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

"Kom is met wat nieuws".

Zaterdag 13 februari 2021 is de nieuwe datum voor de 72ste editie van de vogelmarkt.

De Zwolse Vogelmarkt wordt Avimarkt Europe.
Locatie:
Brabanthallen 'S-Hertogenbos.

www.facebook.com/zwolsevogelmarkt



www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-07-03 - 20:16:53 send message to www.wim

Dat zeg ik laatste keer geweest dus al.
Maar hopen voor velen dat het een succes wordt dan.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-07-03 - 21:27:28 send message to Antonia

Ik dacht juist dat dat als enige evenement wel doorgang zou hebben.
laugh :Dlaugh :D:P


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2020-07-05 - 19:36:54 send message to parrotmaniak

En waarom zou het in februari wel doorgaan?????
wens is de vader van de gedachte
zou mooi zijn hoor maar ik geloof er niet in
zou inhouden dat dan alle maatregelen niet meer zouden gelden ,en dat kan alleen als er een vaccin is en ook een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd wil worden
Want daar zie ik het volgende probleem opdoemen ,men wil zich niet laten inenten


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2020-07-05 - 19:37:11 send message to parrotmaniak

En waarom zou het in februari wel doorgaan?????
wens is de vader van de gedachte
zou mooi zijn hoor maar ik geloof er niet in
zou inhouden dat dan alle maatregelen niet meer zouden gelden ,en dat kan alleen als er een vaccin is en ook een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd wil worden
Want daar zie ik het volgende probleem opdoemen ,men wil zich niet laten inenten


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2020-07-14 - 10:57:10 send message to wiechmann

of het nu doorga ja of nee is niet het belangrijkste . het is veel belangrijker dat ze in de Brabant halen een heel goede locatie gevonden hebben . zo dat eigenlijk de toekomst hopelijk wel gebruik van gemaakt kan worden .




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede