Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > pijnloze euthanasie bij parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-09-29 - 20:15:26 send message to P.Rooth

Ether bij de apotheker ???

Is nieuw voor mij omdat ik het niet meer kon kopen bij drogisterijen die eveneens medicijnen verkopen die zonder recept verkrijgbaar zijn .
Dus toch even proberen bij de apotheek

Bedankt voor de tip

Paul


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2012-09-29 - 23:59:59 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://www.dadrogistonline.nl/products/display/tendo-ether

Je kunt gewoon internet bestellen.
Dan stellen ze je ook geen lastige vragen.

In de drogist of apotheek is het bijna niet te krijgen. Het verdampt bijna door de pot heen.

Is ideaal spul. Wat wc-papier in een plastic zak, scheutje eter erop, vogel erin en hij is binnen 2 seconden pijnloos weg.

Overdoseren kan niet. wink ;)


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2012-09-30 - 09:02:49 send message to arjandaf

potverdrie dubbeltjes deze discussie duurt al zo lang . dacht dat je je parkiet een lange lijdensweg wilde besparen .. is het nu gelukt ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-01 - 20:43:51 send message to P.Rooth

Ja deze discussie duurt wel wat lang maar wie in de rottige situatie zit om zo'n stakkertje uit zijn/haar lijden te moeten verlossen is gebaat bij een duidelijke uitleg hoe dit te doen indien noodzaklijk en een flesje ether op voorraad maakt je minder afhankelijk van een dierenarts die buiten de gezette tijden niet bereikbaar is .
Soms is er geen deskundige dierenarts in dezelfde woonplaats en moet je ook nog een 30 á 40 km rijden wat weer bezwaarlijk is voor zo'n beesje

Ether is ook een proma middel als je een verschrikkelijke bijterd de nagels moet knippen ken je als narcosemiddel gebruiken .
Een spalk verwijderen is me ook goed gelukt zonder schade van beiden

Paul



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-01 - 22:37:37 send message to Karel

quote
Ether is ook een proma middel als je een verschrikkelijke bijterd de nagels moet knippen ken je als narcosemiddel gebruiken .



shocked 8O

Probeer dit svp niet thuis, vogelvrienden!


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-02 - 21:30:30 send message to P.Rooth

Klopt Karel daar moet je iets meer voor weten en kunnen .

Heb zelf de ervaring opgedaan met een Goffin Kaketoe een aantal jaren geleden .

Is op zich vrij simpel als je de narcoses uit een grijs verleden erop nasnuffelt .

Om even duidelijk te zijn de door mij gebruikte werkwijze : Dierenarts had de vogel met een gas onder zeil gebracht omdat de hakpees van het been gescheurd was doordat de vogel zichzelf een stuk draad om de poot gewurgd had en daardoor klem zet en hij zich in paniek losgerukt had .

De dierenarts had een spalk aangelegd nadat de pees over het been gelegd was en dit moest een paar weken blijven zitten , die L..hannes deed die stakker ook nog een kraag om die pas na 3 maal passend was en hij 4 maal in slaap gebracht door middel van gas .
Die kraag heb ik de volgende dag eraf gehaald omdat hij niet kon eten en uit frustratie een stuk uit een deur vrat omdat hij daar net bij kon komen , na verwijderen at die als een leeuw wat een honger en naar de poot die gespalkd was werd niet getaald .
Na 3 weken had ik de keus om weer 50 km te rijden en die onnozele hals weer aan het knoeien te laten of zelf de spalk verwijderen .
Nu was die vogel erg tam een deels handopgefokte vogel die wel vogel bleef maar mocht niet aan ze pootje komen .
Dus een watje met een beetje ether erop en onder het kroezen dit voorzichtig op de neusdop geplaatst tot hij onderuit zakte en in slaap viel daarna direct watje eraf en op een tafeltje gelegd om de spalk te verwijderen wat nu vrij vlot lukte .
De vogel in de hand genomen en deze kwam al weer bij uit de slaap en vond het prettig dat hij in mijn handen wakker werd nadat hij weer goed bij was de vogel op de grond van de voliere gezet en die zat binnen een paar minuten op stok met een walnootje .
Totale tijd 15 min ipv enkele uren met een vreemde die voor exstra stress zorgt en de vogel in no time weer in zijn nopjes .
Na enkele dagen zag ik hem al weer op de poot zitten en na 1 week zat die weer op 1 poot DE POOT .

Ik weet dat neit iedereen dit aandurft of kan maar op zich is het simpel als je maar weet waarop te letten .

Dus Karel je oproep om er vooral niet zelf aan te beginnen is terecht als je niet weet wat te doen maar dat telt ook voor je eigen tanden niet te trekken en dat aan een prof over te laten .
Maar die heb het toch ook moeten leren .

Paul


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2012-10-02 - 21:41:45 send message to Karel

quote
Maar die heb het toch ook moeten leren .


Ja, maar dat heeft hij zichzelf niet proefondervindelijk aangeleerd. De studie tandheelkunde is tamelijk serieus te noemen.wink ;)


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2012-10-03 - 11:52:47 send message to P.Rooth

Ben ik helemaal met je eens Karel heb n.l proefondervindelijk ervaren dat ikzelf geen kies kan trekken omdat die afbrak toen ik eraan rukte met een waterpomptang en heb het maar aan een tandarts overgelaten om de rest eruit te peuteren .
Kiespijn is niet lekker maar trachtte aan te geven dat vogels ondanks ze bijna geen blijk ervan geven pijn ook niet lekker vinden .

Paul


peter bibi
Website Member
Posts :2

Website Member
2016-01-11 - 12:42:57 send message to peter bibi

Dit valt inderdaad onder dierenmishandeling en hoort dus niet thuis op het forum


Dit bericht is door moderator Daniel aangepast

wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2016-01-11 - 13:00:54 send message to wiechmann

Peter ik hoop dat als het bij jou zo ver is dat je uit je lijden verlost wil worden .ze je gelijk in de oven doen van crematorium .dan heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap.
Je heb wat je wil .en je ben gelijk opgeruimd

Sorry hoor .maar mensen die zo hun dier uit hun leiden willen verlossen verdienen zelf niet beter.

Moderators
Als dit te qru is haal men dit maar weg.
Maar ik maak me kwaad over dit soort mensen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2016-01-11 - 15:01:08 send message to P.Rooth

verdorie ben ik te laat om de post van peter Bibi te kunnen lezen maar uit de reactie van Wiechmann is op te maken dat peter Bibi wel erg ver gaat .

En zijn reactie spreekt boekdelen hoop dat dit blijft staan


prodier
Website Member
Posts :27

Website Member
2016-01-11 - 16:38:22 send message to prodier

Ik heb de post wel gelezen en ik sluit me aan bij Wiechmann, wat een zieke manier om van je vogel af te komen. Jaren plezier van je dier en dan te schraal zijn om het goed af te handelen..? Te ziek voor woorden !


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2016-01-11 - 17:32:02 send message to rajar

IK wordt toch wel nieuwsgierig wat er mis is gegaan.


peter bibi
Website Member
Posts :2

Website Member
2016-01-11 - 17:44:02 send message to peter bibi

beste mensen,

excuses voor het vorrige bericht maar kan u gerust stellen dat dit niet is gebeurd. het bericht ging over een grap binnen ons huis(lang verhaal) maar zoals gezien is het bericht niet meteen verwijderd na het plaatsen, dit was wel de bedoeling. ons vogeltje vliegt nog gelukkig door het huis en dat zal hij zeker ook voor de komende jaren blijven doen. nogmaals excuses en ik begrijp het onbegrip.


sebastiaan
Website Member
Posts :75

Website Member
2016-01-11 - 17:57:28 send message to sebastiaan

Ik heb gister een vogel laten inslapen . gewoon netjes bij de dierenarts. 1 spuitje in de borst , De vogel valt in slaap. daarna nog 1 spuitje toe . en zonder pijn .

de enige die pijn had was IK in mijn portemonee . 100 euro lichter !!

maar voor de vogel is het zo pijnloos mogelijk gedaan , en dat is het belangrijkste




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede