Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Zieke Beo? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-20 - 19:15:56 send message to Duvel

Herstel
300 keer per minuut.


Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-22 - 19:57:35 send message to Duvel

Waar blijven de reacties op dit onderwerp?
Zijn Karel en andere belangstellende personen van de wereld?
Dierenarts Ingrid belde mij vanmiddag hoe het met Jacco ging.
Dit was om +/- 14:00 uur.
Ik was weg om eten te kopen voor de vogel en ik vertelde dat het goed ging me de vogel.
Kwam even later thuis en Jacco 'hangde' over de stok met zijn vleugels 'laag' en ik zag dat het niet goed ging .

Mijn zorgenkindje in de problemen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-11-22 - 20:04:57 send message to Antonia

Wat heb je toen gedaan, va gebeld ?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-23 - 00:14:16 send message to Karel

quote
Zijn Karel en andere belangstellende personen van de wereld?


Nee hoor, maar ondanks mijn ernstige twijfels over de diagnose en de behandeling, denk ik dat verdere discussie niet veel zin heeft. Triest voor de vogel, dat wel.


Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-23 - 18:10:35 send message to Duvel

Karel schreef: Nee hoor, maar ondanks mijn ernstige twijfels over de diagnose en de behandeling, denk ik dat verdere discussie niet veel zin heeft. Triest voor de vogel, dat wel.

Wat zijn dan je ernstige 'twijfels' over de behandeling en diagnose van mijn Beo in één van de meest aangeschreven dierenklinieken in Nederland?.

En waarom meen je dat 'verdere discussie' geen zin heeft?.

Je mag wel Forumbeheerser zijn maar je trapt me op mijn hart met je loslippige opmerkingen.

Elk euvel en elke serieuze opmerking ten aanzien van vogels dient respect te hebben en communiceerbaar te zijn, zéker op een Forum als 'De vogelarena'.





Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-23 - 18:42:59 send message to Karel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het is absoluut niet mijn bedoeling jou of wie dan ook te kwetsen. Wat dat betreft interpreteer je mijn opmerking verkeerd en reageer je veel te theatraal.

Mijn enige zorg overigens betreft de vogel en wat dat betreft zie ik niets in verdere discussie.

Maar wellicht kun je wat achtergrondinformatie op prijs stellen, waardoor je e.e.a in context kunt zien:
------------------------

Enige jaren geleden merkte ik dat mijn grote beo-man af en toe kuchte. Ik heb toen direct ingegrepen.
Te weten:
- medicatie zoals ik die hier eerder heb beschreven;
- direct part gezet in een verwarmde ziekenkooi;
- vogel absolute rust gegeven aangezien dergelijke vogels zeer stressgevoelig zijn (zelfs als het tamme vogels betreft).

Na een dag of 3 werd het kuchen minder en nog 2 dagen later heb ik de vogel terug kunnen plaatsen in de voliere.
Nog hetzelfde jaar heeft dit paar voor schitterend nageslacht gezorgd.

Dit gaf, en geeft, mij het idee dat ik goed gehandeld heb met een vogel met dergelijke symptomen.

Het levende bewijs: http://members.chello.nl/j.verbrugge4/Beo.htm


Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-24 - 19:36:07 send message to Duvel

@Karel
Mooie foto's via je link en mijn Beo lijkt precies op die man en pop met precies dezelfde neklapjes.

Afgelopen week de druppels (een suspensie van Fortekor)elke dag toegediend en het leek beter te gaan.
Maar vanmiddag was het weer raak en de vogel ging te keer als een astmapatiënt.
Denk niet dat ik niets van je aanneem zoals ik al vertelde kon ik de Trisporal niet bemachtigen.

Als dit morgen zo doorgaat ben ik in staat om naar een 3de DA te gaan te weten de Heer O Marvan in Het Zicht te Den Haag waar ik ook woon.
Maar heb geen notie van zijn kunde.
Moet helaas afzien van nog een bezoek 'De Baronie' te Prinsenbeek aangezien de taxirit een klein vermogen koste.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-11-24 - 20:22:59 send message to Antonia

Jammer dat het nog niet beter gaat, heb je contact opgenomen met de kliniek ?
Je kan toch ook evt met de trein gaan ?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-11-24 - 21:08:26 send message to Karel

Het doet me plezier dat de beo nog leeft. Ik had daar eerlijk gezegd een hard hoofd in.

Dat de vogel bij vlagen verslechtert is natuurlijk nog steeds een veeg teken, maar kan ook nog het gevolg zijn van de antibiotica. Deze kan wat "snot" veroorzaken, wat de vogel op dit moment natuurlijk niet zo fijn vindt.

Hoewel je stress voor de vogel nu zoveel mogelijk moet vermijden, is een snel bezoekje aan een dierenarts in de buurt wel verstandig.
Vraag hem/haar vooral om wat keelslijm onder de microscoop te bekijken, want ik heb in je verslag niet gelezen dat de vorige arts dit gedaan heeft.

Dat je beo op mijn beo's lijkt is niet zo gek, natuurlijk. wink ;) Het enige verschil (behalve de grootte) met jouw beo is dat het gele maskertje aan de zijkanten niet verbonden is tot een soort driehoekje. Bij de middelbeo is dat wel het geval.


enkeling
Oud Lid
Posts :355

Oud Lid
2013-11-24 - 23:43:14 send message to enkeling

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat de vogel bij vlagen verslechtert, kan eventueel te maken hebben, met al of niet aanwezigheid van vocht (hoeveelheid) in de longen.

Bij verdikte hartspier (vergroot hart) bestaat de kans van opstapeling van vocht in de longen.

Waardoor men eigenlijk dezelfde uiterlijke symptomen bekomt als bij een schimmel infectie.

Happen naar adem/lucht. Met eventueel kuchend geluid als gevolg.
De vogel probeert het vocht in de longen te verwijderen via de snavel. Vandaar het wrijven van de snavel langs de zitstokken.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-11-25 - 12:03:55 send message to Antonia

Je kan wel elke keer naar een andere va gaan, maar daar wordt het gehele beeld niet duidelijker van. En ook niet voordeliger. Want als deze volgende va ook weer foto's wil maken ben je opnieuw een hoop geld kwijt wink :)


Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-25 - 17:03:38 send message to Duvel

@ Antonia
Natuurlijk wil ik geen dubbele kosten maken.
En met de trein naar Prinsenbeek is ongelukkig, hoeveel keer overstappen en dat met dit weer.
Daar waag ik mij en mijn Beo niet aan.

@ Enkeling.
Jouw theorie klinkt heel plausibel, zelf denk ik ook zo en dacht Karel ook.
Heb na de slechte ervaringen de laatste dagen met Jacco vanmiddag contact opgenomen met de 2 DA's op de site van 'de Baronie' en gevraagd om de 3 Radiofoto's en de echogram opnieuw in beschouwing te nemen vanwege de mogelijkheid van vocht achter de longen want dit lijkt er sterk op!

Hou jullie op de hoogte, Peter.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2013-11-25 - 18:06:36 send message to Antonia

Ik weet niet vanwaar je komt maar vanaf Rotterdam rijdt er een trein rechtstreeks naar Prinsenbeek, volgens mij komt die trein zelfs vanaf Den Haag centraal wink :)
Vanaf station Prinsenbeek is het 5 min lopen, over de spoor en snelwegbrug, zit je al bij de rotonde om de hoek van de kliniek.

Ik moet bijna altijd met de trein als er iets mis is met één van de vogels.


Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-11-28 - 18:17:41 send message to Duvel

Stand van zaken sinds Maandag 25 November.
De twee behandelende DA's een vraag gesteld of ze via de 3 Radiofoto's en het echogram alsnog kunnen vaststellen of er sprake is van longoedeem (vocht achter de longen).
Tot op heden geen Email of telefoontje.

Maandagmorgen heel vroeg in de nacht 'kuchte' de vogel zodanig dat ik niet kon slapen.
08:00 Normaal gedrag
09:30 'wappert' met vleugels.
12:00 slikken, wat kreuntjes en 'strijken'.
16:30 Normaal gedrag.
19:00 Normaal maar toch Infraphil ingeschakeld voor warmteondersteuning.
19:30 Toch nog kuchen en 'hangt' over stok.
20:15 Jacco gooit wat vocht uit bekje
21:00 Lamp uit, doek over de kooi.

Dinsdag.
09:00 Normaal, sterk volume L.vleugel laag, wappert.
12:00 L. vleugel laag, kreunt soms, kuchje.
19:00 Gaat goed, toch Infraphil aan tot 21:00.

woensdag.
09:00 wappert, verder normaal.
19:00 Infraphil aan.
21:00 Lamp uit en doek erover.

Donderdag (vandaag)
10:00 Ietsje kuchen
12:00 'wappert'.
17:00 Normaal.

Tot zover is er sprake van lichte verbetering.
Ben erg blij.



Duvel
Website Member
Posts :46

Website Member
2013-12-07 - 14:19:43 send message to Duvel

Heden, 3 weken na het bezoek aan 'De Baronie' is de toestand van Jacco weinig hoopgevend.
Ruim 2 weken geleden nog kontakt gehad met Esther Klaver van 'De Baronie' met de vraag of zij alsnog kon bekijken aan de hand van de genomen foto's of er sprake is van vocht achter de longen.

Afgelopen Dinsdag belde ze mij met de opmerking dat een vochtverdrijvend middel in combinatie met de huidige medicatie te riskant was en gaf me het advies om de dagelijkse dosering van 2 druppels voorlopig te verhogen naar 4 druppels per dag.

Moet wel zeggen dat het 'strijken' en het 'kreunen' minder is geworden.

Tot zover mijn verslag.
Bedankt voor jullie aandacht!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 103 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede