Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > 2 witoog aratingas samen zetten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : 2 witoog aratingas samen zetten.
steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-12 - 13:52:40 send message to steffiestones

Hoi,
Ik heb een mannelijke witoog aratinga van 3 jaar oud en hij plukt al geruime tijd zijn veders van zijn borst. De dierenarts zei ons dat het beter is om een vrouwelijke aratinga bij te zetten zodat hij zich niet meer alleen voelt. Hoe groot is de kans dat die 2 aratingas niet zullen overeenkomen? Hoe kunnen we dat best doen om een nieuwe vogel bij te plaatsen?
Dank u!


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-12 - 19:30:04 send message to Antonia

Gewoon samen zetten in een kooi/ voliere die groot genoeg is.
In het begin zullen uitvechten wie de broek aan heeft maar aratinga's zijn niet erg kieskeurig (is mijn ervaring)


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-12 - 20:39:04 send message to steffiestones

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dank u Antonia!
En als ik een mannetje bijsteek, zullen ze dan allebei vederpikken?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-12 - 21:24:09 send message to Antonia

Dat durf ik niet te zeggen.
Ik heb een plukkende goudparkiet, heb daar een Gayaqil bijgezet en die is nu nog kaler dan de goudparkiet, en plukt zelfs bij de goudparkiet. Er zit ook een roodkeel bij en die blijft mooi wink ;)


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-13 - 12:04:39 send message to steffiestones

Ik ken een kweker die me wil een pop verkopen maar hij is niet 100% zeker of het een pop is. Hij zegt tegen mij dat je dat kan voelen aan de heup van het vogeltje en volgens hem is het een pop. Is dat vertrouwbaar?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-07-13 - 13:06:32 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

DNA of endoscopisch sexen zijn de enige betrouwbare opties, maar wil je perse een pop? Als het gaat om gezelschap geven aan je witoogman kunnen 2 mannen ook perfect samen gaan.


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-13 - 13:49:58 send message to steffiestones

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En zal het vederpikken dan ook stoppen?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-07-13 - 14:37:12 send message to Daniel

Als alleen zitten het verenpikken veroorzaakt dan kan dat net goed ophouden met het bijzetten van een man als met een pop. Ligt er ook een beetje aan of de vogels klikken of niet. Het geslacht speelt daarbij minder een rol.


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-13 - 14:49:41 send message to steffiestones

Dank u voor de inlichtingen. Heeft het vederpikken niet met zn sexuele geaardheid te maken?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-07-13 - 15:59:45 send message to Daniel

Vederpikken kan allerlei oorzaken hebben (en vaak spelen meerdere oorzaken tegelijkertijd een rol) en is dus niet te bepalen met de informatie die je nu geeft.


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-13 - 16:04:59 send message to steffiestones

Als ik het dan zo bekijk heeft het dan geen zin om een mannetje bij te steken als het vederpikken vanwegens de sexuele geaardheid komt. Jammer dat de vogel het niet kan zeggen, hij praat wel maar niet zo goed. happy :)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-07-13 - 17:19:49 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik betwijfel of het verenpikken komt omdat de vogel geen vrouwelijke partner heeft, maar ok.


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-13 - 17:27:48 send message to steffiestones

Dank u voor de inlichtingen Daniel, zeer helpvol!.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-13 - 21:45:02 send message to Antonia

Dat lijkt mij ook niet, ik zou er één bij zetten, ongeacht het geslacht..


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-14 - 11:30:21 send message to steffiestones

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ok, zal ik doen. Het mannetje dat vederpikt zit nu al 2,5 jaar alleen in een kooi, het vrouwtje of mannetje dat ik zou bijsteken zou 1 jaar oud zijn. Zal het geen problemen veroorzaken?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-07-14 - 17:36:17 send message to henkdelaat

De grootste oorzaak van veren plukken komt omdat de vetklier op de stuit verstopt zit of niet goed meer werkt.

Je vogel moet minstens 2 x per week in bad(niet sproeien)maar zorgen dat er geen veertje meer droog is ook onder zijn vleugels en op zijn rug alles goed nat maken.

Zoals je weet poetst een vogel regelmatig zijn veren en gaat dan met zijn snavel over de onder rug(waar die vetklier zit) om zodoende zijn veren in te vetten en afstotend te maken tegen stof en regen.

Als vogels in de natuur in bad gaan dan lopen ze in het water tot de onderkant van hun vleugels en spoelen zodanig water over hun rug en onderkant van de vleugel veren dat deze door de kracht van het klapperen zichzelf schoonspoelen.

Ik heb in 30 jaar dat ik plukkers behandelde vele tientallen vogels het plukken afgeleerd zodat ze weer een normaal bestaan kregen waar zij recht op hebben en die in een situatie terecht zijn gekomen door ondeskundigheid(onwetendheid) van de verzorger en niet goed geinformeerd zijn door de verkoper.

Een partner er extra bij zetten heeft vaak geen enkele zin.




Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede