Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > 2 witoog aratingas samen zetten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-14 - 20:00:46 send message to steffiestones

Onze vogel gaat wekelijks in een bad waar hij volledig nat word. Ook word hij wekelijks gesproeid door ons.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-14 - 21:36:31 send message to Antonia

Bij mijn goudparkiet is inmiddels zelfs de stuitklier verwijderd, maar het plukken is er ook niet minder op geworden.

Het is altijd beter een vogel een vogelmaatje te geven ipv alleen de mens..


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-07-15 - 14:21:03 send message to henkdelaat

sproeien met leiding water is niet goed voor een vogel dat komt op de veren en verdampt zodat de kalk die in het water zit zich aan de veren hecht en hem/haar een doffe kleur geeft.

Gewoon regen water nemen daar is de zuur graad hoger van en dit is goed voor de huid van de vogel.

Als jij je haren gewoon onder de kraan nat maakt krab je aan het eind van de week ook je eigen het lazerus van de jeuk.

Ik kan hier geen foto's plaatsen als iemand mij zijn e-mail adres stuurt die dat wel kan zal ik foto's sturen van een door mij behandelde edelpapegaai.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2016-07-15 - 17:07:50 send message to Daniel

Verenplukken kan meerdere oorzaken hebben. Het kan de stuitklier zijn, het kan een gebrek aan sociale actie zijn, het kan een hormonale oorzaak hebben, het kan overmatige stress zijn enz enz. Vaak zijn het zelfs meerdere factoren tegelijkertijd. En als de oorzaak niet tijdig weggenomen wordt kan het zich ontwikkelen tot stereotiep gedrag waardoor het niet stopt na het oplossen van het probleem en je dus appart met de vogel aan de slag moet op het verenplukken te laten stoppen.

Ikzelf heb een pop die zichzelf begint te plukken zodra er 1 ding verandert in de voliere. Dit kunnen nieuwe zitstokken of een nieuw broedblok zijn of nieuwe buren in de voliere ernaast. Als ze gewend is dan groeien de veren weer terug. Ik weet dit en ik hou daar rekening mee, maar dit is haar manier omgaan met de stress. Dit betekent ook dat ik rustiger aan moet doen met verrijking bij dit koppel dan bij andere koppels.

Dus dat veerplukken altijd komt door een stuitklier ontstopping is niet correct. Het kan zo zijn dat het bij deze witoog komt omdat de vogel behoefte heeft aan sociaal contact, maar in mijn ervaring is in dit soort gevallen minder van belang welk geslacht de vogel heeft dan of de vogels klikken.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-07-15 - 17:51:16 send message to henkdelaat

Ik heb tamme en wildvang papegaaien behandeld zoals Rosé Kaketoes div Amazone soorten,Edel papegaaien,Naaktoog kaketoes,Grijzen roodstaarten,
Grote Geelkuif kaketoe,het plukken afgeleerd met steeds dezelfde behandeling het lijkt mij sterk dat zij allemaal om dezelfde reden zichzelf plukte.

Moet er wel bij zeggen dat deze behandeling soms wel 3á4 jaar duurde.


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-15 - 20:09:57 send message to steffiestones

Mag ik het nieuwe mannetje of pop direkt bijzetten in de kooi of is dat niet aangeraden?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-15 - 21:51:06 send message to Antonia

Jawel, des te sneller wennen ze wink ;)


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-19 - 12:04:12 send message to steffiestones

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Hier is een foto van mijn witoog.
[URL=http://s267.photobucket.com/user/steffiestones/media/WP_20160719_09_59_07_Pro_zpsajzwqg6w.jpg.html][/URL]


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-19 - 16:14:59 send message to Antonia

Ahh wat een droppie sad :(


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-22 - 11:56:41 send message to steffiestones

Sinds gisteren heeft mijn witoog nu een vriendje. De 'nieuwe' witoog is nog altijd schuw en de 'oude' witoog haalt uit naar haar als zij dichter komt. Hopelijk gaat dat rap over.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-22 - 12:16:42 send message to Antonia

Aratinga's kunnen idd soms wat fel zijn, maar meestal komt het snel goed hoor wink ;)
Zolang je geen bloed ziet, is er niet veel aan de hand en is het meer herrie dan echt pijnigen..


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-22 - 12:30:52 send message to steffiestones

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ok, ik hou jullie op de hoogte. Kan ik iets doen om het 'klikken' te bevorderen?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-22 - 15:23:03 send message to Antonia

Nope, alleen beide hetzelfde behandelen, dus niet de één voortrekken, jaloezie laat ze feller worden wink ;)


steffiestones
Website Member
Posts :53

Website Member
2016-07-23 - 14:28:44 send message to steffiestones

Dag 2, nog niet veel beterschap. Hoelang kan dat duren eer het klikt?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2016-07-24 - 00:32:53 send message to Antonia

Reken maar op weken hoor wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede