Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spirulina Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-12-17 - 16:47:42 send message to Antonia

Niemand leert alles van zichzelf, alhoewel ervaring vaak meer oplevert dan alles wat gedrukt staat over te nemen.

En ongevraagde lappen (gepikte) tekst die deels niet eens te maken hebben met wat gevraagd wordt vind ik idd nodeloos en irritant.


3 X
Website Member
Posts :12

Website Member
2019-12-18 - 20:54:54 send message to 3 X

Beste J Elsen u begrijp er geen ene moer van wat u knip en plak . Als je het dan doet en je gaat hoeveelheden noemen ben je van de wereld los .Hier kleinstukje jat werk. In dierexperimenteel onderzoek naar eventuele mutageniteit, toxiciteit en teratogeniciteit is aangetoond dat spirulina geen enkel veiligheidsrisico had, ook niet in hoge doseringen. Integendeel, spirulina bleek vissen te beschermen tegen giftige concentraties van sommige chemische stoffen. Chorella is nog beter kwekers verwijten dat ze het voeren omdat het superfood is ga je te ver mee .Betwijffel zelfs of er wel Vit k in voorkomt wel andere waaronder B hoog eiwit gehalte 60/70 % allemaal goed voor het dier en mens .


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-12-18 - 23:29:43 send message to J. Elsen

Dit bericht is 6 keer gewijzigd

@ 3X:

U weet niet of er Vit K voorkomt, maar U verwijt wel iemand die er geen ene moer van begrijpt.

Wel bekijk dan volgende informaties.
Het toeval wil dat het precies om de zelfde informatie(s) gaat.
Is dat dan ook plakken, kopiéren, pikken?
Over vogelvoeding hoeft U mij niets "extra" te vertellen.
Zal U zelfs meer vertellen. Binnen de familie is er een dicht aangetrouwd familielid die mede eigenaar is van company dieren-vogelvoeding. En heeft verschillende bekende merken in de portefeuille. Bovendien is mijn echtgenote eveneens een afstammeling ervan. Maar heeft rechtstreeks niets te maken met dieren-vogelvoeding.
Lees eens aandachtig mijn berichten:
Overdosis is zo goed als onmogelijk, maar kan wel invloed hebben op bepaalde voedingswaarden-stoffen. Zoals synthetische vitamine K (K3) in combinatie met natuurlijke Vitamine K (K1 - K2).
En ik geef gerust toe dat dit voordelen bied.
Plaatsen waar ik anders nooit zou komen: dieren-vogelevenementen, congressen, proef-kweekstations, onder zoek labbo's, Etc.
Zelfs de vogelvoeding zelf. Zoals onderlinge mengeling universeelvoeding, eivoer, zaden-mengeling.
En waar ik tot op heden nog steeds niet weet wat de onderlinge verhoudingen zijn, voedingswaarden, etc. Daar laat betreffende familelid niets van los. En die ik gaf aan al mijn vogels. zowel zaadetende als niet zaadetende vogels.
En dit was één van de voornaamste redenen accountnaam.
Vanwege risico's belangenvermenging beroepsleven, en vooral privacy.
Misschien zult U nu ook snappen met wat in het verleden werd bedoeld:
Vogels terugplaatsen in de natuur.
Onderzoeken aandoeningen-ziektes (flagellaten).
Proefparingen.
Etc.

www.woutvangils.be/allerle-zaken/580-spirulina

www.europese-cultuurvogels.nl/spirulina.html


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-12-19 - 10:01:53 send message to Antonia

Elke eigenaar van welk merk diervoeder ook zal zijn eigen voer het best vinden of heeft zo zijn eigen idee over voeding.
Zo zit bijv. bij het ene merk het voer voor amazones vol zonnepitten, in het tweede merk voer nauwelijks, en bij het derde merk helemaal niet.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-12-19 - 12:22:41 send message to J. Elsen

Klopt.

Maar dan zijn voedingsverhoudingen ook aangepast om het totaal 100% voedingsplaatje te bekomen.
Sommige eigenaars merkdiervoeding hebben de toelating om voeding van andere eigenaars merkdiervoeding onder hun eigen merknaam te verkopen.
Spirulina zijn soorten zoutwateralgen.
Chorella zijn soorten zoetwateralgen.
Vandaar de mogelijke verschillen in doseringen en of voedingswaarden-stoffen.
Trouwens voedingswaarden bij natuurlijk diervoeder zijn bij de oogst telkenmale verschillend.
Ook sommige bewerkingen, zoals drogen, hebben een invloed.
Voor en of nadelen soorten vogelvoeding hangen af van verschillende factoren, omstandigheden. In de eerste plaats de ruimte, beweegbaarheid, waarover vogels in gevangenschap beschikken.
Daarom vogel hobbyisten die vogelvoer onderling met elkaar vergelijken, is zo goed als onmogelijk.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-12-19 - 14:49:38 send message to Antonia

Je wil graag het laatste woord.....geniet ervan


3 X
Website Member
Posts :12

Website Member
2019-12-19 - 17:52:18 send message to 3 X

J .Elsen het niet weten of het betwijfelen zijn twee verschillende dingen .


3 X
Website Member
Posts :12

Website Member
2019-12-19 - 17:53:39 send message to 3 X

Nogmaals .
In dierexperimenteel onderzoek naar eventuele mutageniteit, toxiciteit en teratogeniciteit is aangetoond dat spirulina geen enkel veiligheidsrisico had, ook niet in hoge doseringen. Integendeel, spirulina bleek vissen te beschermen tegen giftige concentraties van sommige chemische stoffen.


3 X
Website Member
Posts :12

Website Member
2019-12-19 - 18:01:56 send message to 3 X

J. Elsen u denk dat alleen voerfabrikanten weten wat vogels moeten binnen krijgen .
Ik laat dat aan de vogels over wat ze eten ik kan het alleen maar aanbieden meer niet .


jason
Website Member
Posts :31

Website Member
2020-01-25 - 09:02:42 send message to jason

eens gekocht in eivoer gedaan geen vogel eet het nog dus moet zeker niet smakelyk zyn,


yves vdb
Website Member
Posts :8

Website Member
2020-12-22 - 11:17:20 send message to yves vdb

Spurilina zijn 100% pure zeealgen bestaande uit natuurlijke proteïne-aminozuren. Het bevat onder andere een flinke dosis eiwitten (ruw eiwit 60%) koolhydraten en mineralen. Het intensiveert de natuurlijke kleur en verbetert de verenstructuur, het verhoogt de weerstand en vermindert eventuele gebreken van de vogels. Het versterkt het immuunsysteem en de natuurlijke balans van de darmflora. Dit zijn de bijzonderste theoretische gegevens van het product of de producent. Of al deze gegevens juist zijn weet ik niet want daarvoor is mijn wetenschappelijke kennis te klein. Wat ik weet uit ervaring is dat de bevedering en de kleur na gebruik optimaal zijn, samen met een goede darmflora, dit bewijzen de uitwerpselen die mooi gebonden zijn.

Vogels eten het niet:
Wel ik gebruik dit product (ruw poeder) samen met een mix van alle zaden tijdens de kweek van mijn vogels (vinken). eivoer, fruttimix (ruikt ook lekker) nutribird en nog veel meer. zoek voor jezelf uit welke zaden je nodig hebt en maak er een lekkere mix van.

Zie je het verschil?:
Wat je niet ziet is goed, als je het wel ziet ben je te laat.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-12-22 - 14:08:28 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe blauwer de uiterlijk zichtbare kleur (natuurproduct), hoe hoger voedingswaarde. Maar hoe groter gevaar, kans, giftige stoffen.
Hoe groener de uiterlijk zichtbare kleur (gekweekt), hoe lager voedingswaarde.
Er bestaan ontelbaar veel soorten, meer dan duizend).

Wat opmerkelijk is:
Alle "positieve" informaties zijn gebaseerd op natuurlijk product (commercieel).
Maar de meeste dergelijke producten, zijn voor het grootste deel, gekweekte producten.
Wat als voedingsstof niet aanwezig is bij dit soort voeding. Is/zijn Vitamines B12.

Ook het ijzergehalte kunnen bepaalde risico's inhouden.
Vooral bij vogelsoorten die een lager ijzergehalte eisen.

PS. Komt dit specifiek door spirulina?
Of kan het ook te maken hebben met mix van alle zaden.
Bijvoorbeeld eivoer waar Vitamines B12 wel voorkomen, aanwezig zijn.
En of door mix met pellets waar andere voedingsstoffen aanwezig zijn.
Voedingsstoffen die de vogels op dat moment nodig hebben.





bva118
Website Member
Posts :290

Website Member
2020-12-22 - 14:13:37 send message to bva118

Ik zal het eens proberen een snufje door het eivoer te doen. Heb het in het verleden wel geprobeerd maar toen aten de vogels het niet door de groene kleur? of smaak? Zal nu eens smaakloze bestellen.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-12-22 - 14:44:14 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

"Blauwe" spirulina bevat fycocyanine.
"Groene" spirulina bevat chlorofyl.

Een snuifje door eivoer, zal qwua verhouding, niet zo een invloed hebben op/bij bijvoorbeeld Vitamines K.

Het is pas wanneer hoeveelheid spirulina toeneemd dat bepaalde risico's, gevaren ontstaan.
Zoals wat betreft Vitamines K.
De informaties op de verpakking zijn belangrijk.
Staat er op de verpakking: Vitamines K, gebruik dan voeding (eivoer) waar Vitamines K is vermeld.
Staat er op de verpakking: Vitamines K3, gebruik dan voeding (eivoer) waar Vitamines K3 is vermeld.
Staat er op de verpakking: Vitamines K1, gebruik dan voeding (eivoer) waar Vitamines K1 is vermeld.
En combineer dan niet, of zo min mogelijk, met Vitamines K3.
In de eerste plaats afhankelijk naar gelang de verhoudingen.

Natuurlijke voedingsproducten, zoals groeten of fruit, bevatten altijd Vitamines K1-K2.
Ook natuurlijke dierproducten, zoals ei, bevatten Vitamines K1_K2.
Wanneer Vitamines K3 op de verpakking voorkomt, betekent dit dat er kunstmatige producten aan te pas komen.


yves vdb
Website Member
Posts :8

Website Member
2020-12-23 - 08:38:11 send message to yves vdb

Wat kan je vertellen over de volgende kweek mengeling:
2 soeplepels droog eivoer inlandse vogels van orlux
2 soeplepels perles morbide
3/4 soeplepel nutribird pellets c19
10gr eiwit pieters special
5 gr calci-lux
0.5gr spirulina (5gr op 1kg eivoer)
1 soeplepel diepvrieserwten
1 soeplepel buffalowormen
1gr fertivit of omnivit

Hiervan krijgen ze iedere dag per vogel 12 gr. wat niet op is moet de dag nadien weg (door aanwezigheid van vochtig zaad perles morbide of kiemzaad).
Dit bovenop hun normale voeding wildzaad en oestergrid.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 212 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede