Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > zilverfazant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-28 - 16:44:44 send message to Pattie

Oke karel, dan is het inderdaad simpel.. Er stond dat deze gevangen was en ik ging er vanuit dat het in nederland was laugh :D wist niet dat deze beestjes hier niet in de ntuur leefde..!!


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-01-30 - 21:04:39 send message to etab

ff voor de duidelijkheid.

IK heb dat ding niet maar hoorde via via dat ik hem kon kopen/krijgen.

Dus ik heb niet gevangen en ga hem niet dood maken!!! Ik kan niet eens een vlieg killen....


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-30 - 21:14:41 send message to Swaas

Pak hem aan zeg "dank je wel" neem hem mee naar de bossen en laat hem teug naar de natuur gaan, maar dan niet in dezelfde opmgeving van waar hij komt.
Fazanten hebben de gewoonte om in tuinen lekker aan de groenten te zitten, niet alleen om zich te voeden, ze vinden het leuk op te "pikken", waarschijnlijk had die "vanger " last van een pikker of anderen wie weet, en werd hij gevangen om de schade te beperken in de tuin(en) Zet dat dier ergens op een weiland of bossen en niemand heeft er nog last van, het zou natuurlijk prettiger zijn als je iemand kon vinden die die soort ook heeft zodat hij een vrouwtje kon vinden, anders gaat hij met de lente toch maar op zoek, en belandt zéker weten terug ergens in een net.
De meeste mensen kunnen het niet laten als ze een dier zien dat anders dan anderen is....willen ze dat persee vangen en daarna weten ze niet wat ermee aanvangen (de meeste toch tot grote ramp van het gevangen dier zelf)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-30 - 21:53:53 send message to dooren

Ik vind dat je deze zilverfazant niet moet terug zetten in de "vrije natuur".
Als mensen een hond of kat beu zijn en ze laten hem los in de vrije natuur dan vinden wij dit dierenmishandeling.
Dit is hetzelfde als je dit ook doet met deze fazant, hij is immers in gevangenschap geboren.
Breng hem gewoon naar een dierenparkje of kinderboerderij oid. daar zijn ze blij met zo'n mooie vogel en krijgt hij de verzorging die hij verdient.
Dieren die we niet kunnen gebruiken thuis moeten we niet even vlug loslaten in de natuur, zo'n tamme vogel is makkelijke prooi voor roofdieren of verkeer. Wijsheid.
Groet gert.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-01-30 - 23:13:03 send message to Niltava

quote
Ik vind dat je deze zilverfazant niet moet terug zetten in de "vrije natuur"

Juist, een andere optie is er niet!!
Deze vogel hoort hier niet!!
Dat is toch zo klaar als een klontje?


duqie
Website Member
Posts :58

Website Member
2005-01-31 - 10:07:14 send message to duqie

Is het NOP in Veldhoven geen optie ??


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-01-31 - 11:54:21 send message to Karel

quote
Deze vogel hoort hier niet!!
Dat is toch zo klaar als een klontje?




Precies! En gelukkig heeft de Nederlandse overheid dat enige jaren geleden ook ingezien en is het op grond van de "Flora- en faunawet" verboden om geimporteerde en/of zelfgekweekte vogels in de natuur te plaatsten.

Dit betekent zelfs dat je bijvoorbeeld zelfgekweekte mussen niet los mag laten!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-31 - 12:45:32 send message to oranjekuif

helaas wordt er niet op toe gezien,hier zitten diverse mutanten van bosfazanten in de polder,zwarte zwanen en bastaard ganzen.
ziet er wel leuk uit ,maar hoort eigenlijk niet

Een wet maken is volgens mij in nederland het probleem niet ,maar de uitvoering

MVG wink ;)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-31 - 16:49:24 send message to Pattie

Waarom geef je hem niet aan slayer..?? Misschien krijgt hij het daar wel goed bij zijn vader..! Hij heeft tenslotte nog meer fazanten..!


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-02-01 - 09:51:54 send message to etab

nogmaals. IK HEB die fazant niet.
Maar kon er aan komen omdat ik hoorde dat hij hem kwijt moest. Dus ik kan niks weggeven.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-01 - 11:11:57 send message to natasja

Ik denkd at Pattie bedoeld dat je de vogel aan zou kunnen nemen en doorplaatsen bij iemand die wel een geschikte ruimte voor 'm heeft , dat zou een mooiere oplossing wezen als afmaken ..

Misschien kunnen jullie telefoonnummers uitwisselen zodat ze het ook onderling kunnen regelen ..? , ik snap dat je een gegeven vogel niet zomaar door zou willen geven.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-01 - 16:56:06 send message to goffini

quote
ziet er wel leuk uit ,maar hoort eigenlijk niet


Een dier kent geen grenzen, als het gebied waar hij zich bevindt qua voedsel en temperatuur in orde is zal hij zich daar vestigen en evt voortplanten. Zie ook al die halsbanden in de stad. Imigratie en emigratie doen mensen toch ook. En dan zouden we ineens werk ervan maken om de beesten terug te sturen. Ik meen gelezen te hebben dat zo'n beetje iedereen met Peter meewilde naar de US vanwege de ara's. emigratie en imigratie.
Alle dieren die nu ergens voorkomen en hun eigen territorium hebben zullen dat waarschijnlijk heel vroeger ergens anders gehad hebben. Daar maakt toch geen mens zich druk over.
Maar we hebben nu eenmaal een wet en daar moeten we ons aan houden. Het mag niet, maar dat een beest hier niet zou horen vind ik kolder.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-01 - 17:55:47 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

1 verschil ;de vogel is niet ge imigreerd maar ge importeerd(dus geen grensoverschrijding uit vrije wil)

Dat het goed gaat met uitheemse,bv halsbanden gaat meestal ten koste van inheemse(in dit geval inheemse holenbroeders)(dit slechts terzijde

MVG Rene

wink ;)wink ;)

p.s Inderdaad bijna iedereenwink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-01 - 20:49:52 send message to Niltava

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

quote
Maar we hebben nu eenmaal een wet en daar moeten we ons aan houden. Het mag niet, maar dat een beest hier niet zou horen vind ik kolder.


Het gaat niet om de wet(ook wel) maar wat juist is. Het dier hoort hier niet, zou uit zichzelf hier niet zijn gekomen en kan zich hier waarschijnlijk op den duur niet redden.




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-01 - 20:54:13 send message to Niltava

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Bovendien neemt het de plaats in van een ander dier dat hier wel hoort.


Dat dieren hierheen migreren(op hun eigen wijze) is prima.

Hmm hier hoort dus meer bij maar dat pikt de server niet (internal server error) Jan toch geen censuur wel wink :)?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede