Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Roken op een vogelmarkt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-02-05 - 16:20:37 send message to Asura

quote
maar ehm .. dan kan je toch beter als vogel rook inademen als als mens ?


Juist niet.. de ingeademde lucht blijft bij een vogel langer in het lichaam dan bij een mens, dus haalt hij niet alleen meer zuurstof uit de lucht, maar heeft hij ook meer last van de schadelijke stoffen die erin zitten.

Een vogel ademt in (lucht komt in longen), ademt dan de lucht die in de luchtzakken heeft gezeten uit, ademt dan weer in (lucht uit de longen verplaatst naar de luchtzakken) en ademt dan de 1e lucht uit (die dan voor de 2e keer in de longen komt)

Wij ademen lucht in, en ademen het dan weer uit.

En verder zijn vogeltjes zoiezo kleiner en dus kwetsbaarder..

Vroeger gebruikten ze toch kanaries in de mijnen, als waarschuwing voor gevaarlijke gassen? Als het vogeltje dood neerviel, dan moest je de mijn verlaten. Dat bewijst al dat vogels slechter tegen luchtverontreiniging kunnen, toch? wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-05 - 17:00:41 send message to natasja

ja dat snap ik wel wink ;)

maar als wij dus twee maal moeten inademen om onze zuurstof op te nemen dan krijgen we dus ook 2 maal de dosis binnen en halen daar dan de benodigde stoffen uit.

een vogel doet dus 2 keer met 1 hoeveelheid zuurstof..

Ik bedoel dus echt in dat opzicht , dat het voor vogels schadelijker is snap ik wel


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2005-02-05 - 18:19:29 send message to Asura

Dan nog klopt je conclusie niet helemaal, want vogels hebben dus 2 maal een inademing tegelijkertijd in zich, zeg maar..
Ze ademen al voor de 2e keer in, als de lucht van de 1e keer nog in ze zit. Dus ze doen niet echt 2 keer zo lang met een inademing, maar ze doen er 2 "tegelijk".

De lucht die wij uitademen bevat nog erg veel zuurstof, maar een vogel haalt er efficienter zuurstof uit..


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-05 - 18:25:45 send message to thuis

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee Natasja
quote
Als ik thuis werk in mijn eigen huis , ik zelf dus rook .. mag dat dus niet meer .. Sterker nog ik mag dan helemaal niet meer in huis roken vanwege deze regelingen .. en dat vind ik dus te ver

zo bedoel ik dus niet. Ik vind dat iedereen zelf mag weten of er gerookt wordt alleen niet-rokers hebben geen keuze, als zij in een omgeving (of bedrijf) komen waar gerookt wordt dan MOETEN ze meeroken want je kan de lucht niet selektief inademen. Als jij thuis rookt is dat helemaal jouw keuze, alleen als er iemand echt zwaar ziek
van wordt dan neem ik aan dat hij/zij weet dat er sigarettenrook bij jouw in huis hangt en dan wellicht moet kiezen om niet naar binnen te gaan.
Ben het, nogmaals, eens dat er steeds meer regels gaan gelden en ben daar ook niet echt blij mee. Vrijheid - Blijheid happy :)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-05 - 18:32:14 send message to thuis

Merula, jij maakt over een zin van Johan de volgende opmerking
quote
De domste uitspraak in deze discussie Johan !!!


en zonder nou gelijk jou aan te vallen, vraag ik mezelf ook af hoe deze opmerking bedoeld is!shocked 8O
Persoonlijk vind ik dit namelijk alles behalve een domme uitspraak. Zijn zoontje is nog maar 2 maar die van mij zijn 17 en 19 en genieten van het leven maar ik hanteer dezelfde regels die Johan van plan is met zijn zoontje.
Als het iedereen zou lukken om aan kinderen alle normen en waarden mee te geven dan zou er heel wat minder narigheid zijn en wordt misschien de neergaande spiraal eens doorbroken.
Om op het ROKEN terug te komen... dat moeten ze eigenlijk een beetje zelf weten maar... niet waar niet gerookt mag worden, niet in mijn huis, niet in mijn bedrijf en niet in mijn auto(s).


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-05 - 18:36:07 send message to thuis

Om op het onderwerp ROKEN terug te komen...
ik vind: kinderen / dieren (en dus ook vogels) kunnen niet kiezen dus moet sigarettenrook ook niet opgedrongen worden. Wel zou het fijn zijn als er dan ook op bv. vogelmarkten een horeca(?)hoekje is waar mensen kunnen kiezen voor gezelligheid met een bak koffie EN sigaret of gezelligheid met een bak koffie ZONDER rook.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-05 - 20:26:24 send message to johanblok

Met deze reacties van thuis ben ik het geheel eens. Ik begrijp ook niet wat daar dom aan is, maar dat zal dan wel aan mijn 'domheid' liggen... Ik begrijp overigens best dat je als ouder niet alles in de hand kunt hebben, maar ik begrijp niet dat er vaak nauwelijks wordt ingegrepen door ouders, zeker bij kinderen onder de 16 of 17. Mogelijk ligt de verklaring in het feit dat veel ouders zelf ook elk weekend diverse kratten bier verstouwen (?). Terug naar het onderwerp: op vogelmarkten (en andere afgesloten openbare ruimten) alleen roken toestaan in een apart gedeelte. Maar volgens mij nog beter: er helemaal niet komen.... laugh :D


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-02-05 - 21:19:02 send message to slayer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

natasja wij mensen gebruiken maar 20 procent zuurstof van 1 inademing 80 procent verlaat ons lichaam weer vandaar dat vogels langer met een hap lucht kunnen


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-05 - 22:32:36 send message to natasja

quote
Ze ademen al voor de 2e keer in, als de lucht van de 1e keer nog in ze zit. Dus ze doen niet echt 2 keer zo lang met een inademing, maar ze doen er 2 "tegelijk".




Nu snap ik 'm ! wink ;) dank jullie wel happy :)


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-05 - 23:19:25 send message to dijkkamp

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dat lucht op of niet natasjalaugh :D


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-05 - 23:27:32 send message to natasja

Nou ik kan weer vrij ademen wink ;)


merula
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-02-06 - 18:09:20 send message to merula

Aan JOHAN ,TUUIS en anderen.

Kijk Johan ,ik dacht met deze zin dat je het begon te snappen "Ik begrijp overigens best dat je als ouder niet alles in de hand kunt hebben "
maar toen zag ik dat je tot nòg dommere uitspraken kunt komen "Mogelijk ligt de verklaring in het feit dat veel ouders zelf ook elk weekend diverse kratten bier verstouwen (?)."

Dus als ik zeg dat ik het een domme uitspraak van Johan vind vallen enkelen over me heen.
Maar als Johan honderden ,ik denk wel duizenden "goede ouders " aanvalt met zo'n denigrerende opmerking als hierboven vinden wij het OK........ Prima ,dan ben ik dom!!!!!

De vorming van een kind wordt 50% bepaald door opvoeding van de ouders ,de andere 50% is de onmiddelijke omgeving en GELUK.!!!!!!
Let wel "en GELUK" ,misschien Johan hebben die ouders met hun kind "minder GELUK" gehad dan jij de komende 14 jaren bij jou kind denkt te hebben.

Overigens wens ik je alle geluk toe.happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-06 - 18:24:43 send message to johanblok

Het is niet nodig om je beledigd te voelen. Ik heb niet gezegd dat dit voor alle ouders geldt of zoiets, ook niet dat zij alles altijd in de hand kunnen hebben, maar wel dat ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat een behoorlijke groep (dus zeker niet alle) op zijn voorzichtigst uitgedrukt te makkelijk is.
Een voorbeeld: een opgevoerde brommer dient door ouders eenvoudig weg op slot te worden gezet. Natuurlijk dient dit gecombineerd te worden met interesse voor de bezigheden, help mee en stimuleer het sleutelen aan brommers, maar verbiedt resoluut het opvoeren daarvan.


merula
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-02-07 - 11:04:07 send message to merula

Mijn laatste reactie in deze : Ik voel me persoonlijk absoluut niet beledigd , mijn 3 zonen hebben "het geluk " mee gehad in deze en nog steeds. Maar mag ik daardoor andere ouders iets "aanpraten" , juist daar ging het mij hier om .


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-02-07 - 11:59:11 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

ik vind dat roken op een vogelmarkt op beurs niet kan.
je kan toch wel even wachten tot je terug buiten bent

argo




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede