Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Naakte Baby Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-02-14 - 19:08:13

dat is leuk om te weten ik zal er ook eens op letten. bedoel ik


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-14 - 19:32:55

Hallo Corina, omdat ik een leek ben durfde ik het niet direkt te zeggen toen ik de foto's zag maar blijkbaar vinden anderen het ook... voor mijn gevoel ziet deze edel er goed uit, ik zou niet ongerust zijn als ik zo een jonge vogel onder mijn hoede kreeg. Hee Corinahappy :)zorg lekker voor dit beestje en geniet ervan, ik hoop dat je een mooie, grote edelpapegaai krijgt waar je veel plezier van zult hebben. Wat handopfok betreft ben ik persoonlijk een voorstander van KAYTEE handopfok, weinig kans op kropverzuring. Laat je ons nog eens een foto zien over een week of 2 en vertel dan gelijk of alles lekker gaat !


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-02-14 - 19:51:17

Hoi Allemaal,

Ik heb zelf ook edels. Maar de mijne hebben nog nooit een naakte rug en buik gehad hoor. En van de andere kwekers ook niet. Het is echt niet normaal. Ik zal een foto van mijn kleintjes proberen erop te zetten.

Van het groeien van dons/veertjes in het donker of licht. Nee dat wist ik niet. Is dit jou zelf opgevallen of is dit gewoon zo. Zo leer je weer wat hahahaha



groetjes corina


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-14 - 22:28:36

Ik denk dat de ouders toch licht het dons hebben "geschoren". Let maar eens op over 2 weken zal hij er wel even anders uitzien.
Voor de rest oog hij gezond.
Gert.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-14 - 23:06:24

quote
Is dit jou zelf opgevallen of is dit gewoon zo.

Het is mijn eigen ervaring met een paar verschillende jonge edels.
Zoals Gert al zei, over een week of twee zal waarschijnlijk de vogel een stuk beter in de veren komen te zitten. Al dan niet met dons.

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-14 - 23:47:38

Ik denk dat het zowiezo beter is om een kuiken in de warmtekast zo ,,donker,, mogelijk te zetten (zo natuur getrouw mogelijk)
Dan wordt de energie gebruikt voor de dingen die nodig zijn op dat moment ,en bv dus niet voor het aanmaken van veren als dat eigenlijk nog niet nodig is(tevens ook rustgevender voor de vogel lijkt mij)(ik hoop trouwens ook dat alle forum bezoekers,die zulke kleine jongen met de hand grootbrengen ook een warmtekast hebben?)

wink ;)wink ;)


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-02-15 - 19:18:56

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reactie! Brutus is niet van mijzelf maar van een collegakweker die voor het eerst een edeljong heeft. Ik zou een foto van mijn edeltjes plaatsen maar dat is helaas fout gegaan. . .. . blond, hč? hahahahaha

Nog een poging



Met Brutus gaat het op zich goed. Alleen is hij zaterdag (350 gram) niet meer aangekomen dus dat is toch niet zo goed, ben ik bang. Hij is wel alert enz. Maar toch.

gr corina


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-15 - 19:23:51

hihi corina, het lijkt wel of die van jou een lekker warm jasje aanhebbenlaugh :D. Geintje, maar je hebt gelijk, er is een groot verschil tussen beide foto's.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-02-15 - 20:15:39

volgen mij is het zo .DENK ik.
als je de jongen buiten /in het broed blok laat groot brengen .
hebben ze meer dons.
dan dat je ze van uit het ei of van af een paar weken groot breng.
buiten door de ouder is het toch wat kouder.
dan in de broedmachine en de couvese.

dit is mijn idee er van.????


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-02-15 - 20:25:00

Dat is het hem nou, suk

Die van hem is bij de ouder opgegroeid. Dan zou je toch juist een dikkere vacht verwachten.

De mijne zijn verschillend. Ečn is er direct bij de geboorte weggehaald en de ander heeft er twee weken gezeten. Ze verschillen 1 dag met elkaar. Op de foto liggen ze gezellig bij elkaar. Zijn sinds een week bij elkaar.

gr corina


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-26 - 09:57:01

Hoi Allemaal,

Op veler verzoek even een up-date van brutus B. Paddington of tewel de naakte baby.

Brutus blef ongeveer nog een weekje staan op gewicht. Maar ton we echt zorgen gingen maken kwam hij weer goed aan. Tot onze verbazing kwam er dons door. Dus onder de veren he? Bruts is nu ruim 9 weken. En gaat heel erg goed. hij weegt nu 460 gram ongeveer en is heel erg mooi geworden.



In de kooi klimt hij al aardig. hier zie je zijn mooie kleuren onder de vleugels goed.



En hier komt brutus met een Paasgroet.



Brutus word van de week getest op PBFD en nagekeken door de dierenarts en dan zal hij de verkoop waarschijnlijk in gaan. Al heeft mijn collega na alles wat hij met brutus heeft meegegemaakt het toch wel moeilijk om hem weg te doen. Begrijpelijk als je zoveel zorgen hebt gemaakt.

gr corina
groetjes corina


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-03-26 - 10:07:30

Zie je, is het toch een mooie vogel geworden.
Prachtig.
gert


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-26 - 10:20:45

je had volkomen, gelukkig, gelijk hahahaha

gr corina


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-03-26 - 10:46:34

kijk is aan is zeker een mooie vogel geworden.

Groeten Dennis


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-27 - 01:12:54

Dat is dus een prima paaskuiken geworden... happy :)
Lekker dat het goedgekomen is.

Ton.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede