Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > wat zou je doen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-24 - 12:44:52

hallo mensen op de vraag waarom ik hem heb weg gedaan kan ik heel duidelijk in zijn wij hebben nu momenteel 3 papegaaien de grijze heb ik zelf groot grbracht dus heb ik echt wel een band mee maar ik heb hier nog een ara zitten met grote gedrags problemen ik ben nu een week met hem bezig en ik merk dat het hem heel goed doed aangezien ik deze vogel het langste heb en deze bijzonder is voor mij zal ik deze nooit weg doen nu merkte ik dat de grijze echt niet happy was met de situatie hij was echt jaloers en kreeg te weinig aandacht naar goed en lang naar denken heb ik besloten dat het voor hem het beste was een goed thuis te zoeken ik en mijn kids waren erg verdrietig maar was voor best wil van het beestje dat is ook de reden waarom ik het moeilijk vind om hem wel of niet terug te nemen hier is het voor hem te weinig aandacht en veel te druk 5 kids als ik hem nu terug neem moet hij alsnog weer weg weer opnieuw verdrietige kids en voor alle duidelijkheid dit was geen implusieve aan koop van ons maar een ding wat niemand kon voorspellen


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-24 - 12:49:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ramon, dat is helemaal waar! Dat is altijd het lastige van dit soort forums. Maar neemt niet weg dat als er een stelling wordt geponeert of een vraag gesteld wordt dat je daar best op mag reageren.

Lennart wink ;)


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-24 - 12:55:59

hallo nogeffe reactie naar ramon er zit geen andere kant aan mensen vallen over het feit dat hij naar anderhalve dag nog geen woord gezegd heeft ze verwachten dat hij zou praten doed hij ook maar blijkbaar niet zo snel als wat men van hem verwacht


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-24 - 12:58:15

quote
alle duidelijkheid dit was geen implusieve aan koop van ons maar een ding wat niemand kon voorspellen

Ik doelde hierbij op de koper en niet op jou! Als dit zo is overgekomen dan bij deze de herstelling!

Dat de kopers impulsief hebben gekocht blijkt wel, anders zouden ze nu niet op een andere vogel bieden.

Erwin


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-24 - 13:03:00

hallo erwin nee was niet over jou andw maar voor het geval dat mensen het verhaal niet zouden lezen en alsnog zouden zeggen ja dat gebeurt er dan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-24 - 13:33:36

Wat ik inderdaad niet snap is dat die bewuste persoon zijn pas gekochte Grijze op marktplaats aanbied voor €450 en even verder op een grijze €550 bied?

Beide hardstikke tam, beide zoeken een goed tehuis? Alleen voor liefhebbers? Of moest hier lieghebbers staan?

Je blijft je verbazen.sad :(laugh :Dangry


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-24 - 14:30:04

Kijk ik mag me er natuurlijk niet mee bemoeien maar Dagstrand als je dat grijsje nu wegdoet omdat je er geen tijd meer voor hebt hoe kan je dan verleden week nog overwegen om een kaketoe erbij te nemen?? want dat was jij toch? die al die dat vroeg over die 20 weken oude kaketoe??


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-24 - 15:21:36

wat die kaketoe betrefd dat klopt inderdaad maar hij komt dan hier en zal dan ook wel de aandacht krijgen maar hij is dan niet anders gewent de grijze heeft altijd teveel aandacht gehad en moest nu inleveren ivb met de ara dus is niet zo dat hij geen aandacht meer kreeg maar veel minder je kan geloof me maar ook teveel aandacht geven wat natuurlijk niet slecht is maar wel als dat dan niet meer kan een nieuwe vogel zou niet beter weten hopelijk begrijp je wat ik hier mee bedoel


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-24 - 15:25:20

Ik begrijp wat je bedoel, Ben het er persoonlijk niet mee eens maar das mijn probleem happy :)


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2005-02-24 - 19:45:53

Dit soort toestanden krijg je nou ook door de nieuwe wetgeving waardoor "mensen" zomaar vogels (en ook andere dieren) kunnen inruilen na een paar dagen en als gebruiksvoorwerp kunt gaan behandelen bij winkeliers.

Ik ken al een voorbeeld dat er mensen zijn geweest die een aantal cavia's hebben gekocht in een dierenwinkel en hebben gebruikt op een bruiloft voor een cavia race en daarna de volgende dag hebben teruggebracht naar de dierenwinkel.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-24 - 23:03:19

MIjn idee nu:
Plaats een advertentie op dit Forum en eventueel op marktplaats waarin je naam en adres van die malloten vermeld en mensen aanraad heb niets te verkopen.
Laat ze zelf een oplossing zoeken voor de vogel, jij hebt al behoorlijk wat gedaan.

Dit soort mensen zorgt ervoor dat je zou wensen dat dierenhandel in zijn geheel verboden zou worden. angry
Ton.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-25 - 08:44:38

Ton,

Ik deel jou frustratie, en ik denk met mij velen. Maar ik weet niet of we hier een black-list moeten opstellen. Ik had begrepen dat dagstrand die andere adverteerder al gewaarschuwd heeft. Ik denk niet dat we meer kunnen doen.

Hoe je zoiets kunt voorkomen? sad :(

wink ;)Peter


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-02-25 - 09:34:49

qoute
=================================================
Dagstrand als je dat grijsje nu wegdoet omdat je er geen tijd meer voor hebt hoe kan je dan verleden week nog overwegen om een kaketoe erbij te nemen?? want dat was jij toch? die dat vroeg over die 20 weken oude kaketoe??
=================================================
Vind ik toch vreemd van Dagstrand. Is er echt niets aan de hand met de Grijze. Komt bij mij toch vreemd over als je de ene vogel weg doet, omdat je er geen tijd meer voor hebt, en een andere vraagt. Of heb je achteraf toch liever een Kaketoe dan een Grijze? Tjonge tjonge wat zijn we dan zelf goed bezig. stel dat het met die Kaketoe ook weer niet lukt, bijv. de Ara wordt jaloers, dan ook maar weer de Kaketoe verkopen? In deze vind ik het spreekwoord "De pot verwijt de ketel", op zijn plaats.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-02-25 - 10:27:43

Het is toch zijn keus of hij de vogel weg wil doen..? Misschien is de grijze verwent en kan hij hem niet de nodige aandacht geven en daarom een huis voor hem zoekt die dat wel kan..? Hebben jullie nog nooit een vogel weg gedaan..??
Het is net of hij een moord heeft begaan..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-02-25 - 10:29:15

en misschien heeft hij wel liever een kakatoe dan een grijze, misschien klikt het niet of vind hij de vogel gewoon niet leuk.. Dan kan je toch een huis voor hem zoeken die hem wel leuk vind..






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede