Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > wie weet wat dit precies betekend? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-01 - 20:53:11

Nogmaals P.S;

wat mij betrefd ligt de taak ook zeker bij de vogelbonden wat betrefd updates.

De meeste vanons weten dat sinds de laatste conventie de sulphurea soorten en de amazone finchi lijst 1 zijn geworden!

IN WELK NEDERLANDS VOGELBLAD WORDT DIT DUIDELIJK VERTELDT, JUIST IN GEEN 1

(OF HELEMAAL NIET OF ONVOLLEDIG)

Maar ik heb gehoord dat ze bij de Parkieten.Sociteit op zoek zijn naar mens(en)die over deze onderwerpen het fijne weten.dus weten dat er veel onduidelijkheden over zijn.


Misschien weten we wel alles na de geplande cites/laser dagwink ;)wink ;)



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-01 - 21:12:47

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Denk dat het handig zou zijn als er een website zou komen als www.hebikeenlegalevogel.nl[/quote]

Dat zou inderdaad de uitkomst zijn. Maar helaas die zal er wel nooit komen! En inderdaad...ook mensen die maar een pietje in huis nemen voor de gezelligheid of de liefhebber die het leuk vind om eens een nestje te kweken heeft wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid in deze! Je hoeft toch niet als een soort vogelpolite die mensen aan de hand te nemen en zeggen wat ze goed of fout doen? Je weet toch ook dat als je aan een hond begint dat je daar hondenbelasting voor moet betalen...denk ik nu zo simpel of zie ik het nu verkeerd?
Elke burger in Nederland weet toch dat er iets is als een lijst met bedreigde diersoorten?
Ik ben het wel eens met Rene dat hij stelt dat het de plicht zou moeten zijn van de bonden om goede en juiste voorlichting te geven en als ze die niet in huis hebben zorgen ze er maar voor, daar zijn ze voor en daar betaal je uiteindelijk ook onder andere je lidmaatschapsgeld voor!
Ik kan mij voorstellen dat bestuursleden van diverse verenigingen die daarin in gebreke blijven zich nu kapot lachen wat wij hier allemaal over aan het schrijven zijn. Want wat wij in onze vrije tijd boven water krijgen hoeven zij namelijk niet meer te doen!
En als er nu beweerd wordt dat bonden nu bezig zijn om er mensen voor zoeken die er verstand van hebben is dat mosterd na de maaltijd! Hoelang bestaat Cites al?
Of is een bond er alleen maar voor om tentoonstellingen te organiseren en ringen uit te geven...Nee toch?

Lennart wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-01 - 21:25:50

quote
Je weet toch ook dat als je aan een hond begint dat je daar hondenbelasting voor moet betalen...denk ik nu zo simpel of zie ik het nu verkeerd?

Ja!
Niet overal hoefft iedereen hondenbelasting te betalen en ze komen het wel controleren!

quote
Elke burger in Nederland weet toch dat er iets is als een lijst met bedreigde diersoorten?

Denk je? Misschien dat men wel iets met de nadruk op iets "maar daar staan vast apen en tijgers op..... toch niet dat sijsje of papegaaitje dat hier om de hoek in de dierenwinkel zit??"


Ennuh, volgens mij hebben we eigenlijk alleen nog maar boven water gekregen dat het nog lang niet duidelijk is, niet bij ons, niet bij alle medewerkers van CITES etc.

Bovendien wordt er gigantisch gerommeld met ringen dat is me wel duidelijk geworden


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-01 - 21:41:58

quote
Bovendien wordt er gigantisch gerommeld met ringen dat is me wel duidelijk geworden


Jahhh.... daar ben ik inmiddels ook achter gekomen op dit forum. Hoe triest het ook klinkt maar de enige oplossing is dan ook om ringen uit te geven op de manier waarop kentekenplaten voor auto's worden uitgegeven...of op de manier waarop stamboeken werken....sad :(

Lennart wink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-01 - 21:53:18

Om de zaak duideluiker te maken:laugh :D

Ik kweek 3 lijst 1 vogels,van 1 soort,moet hiervoor unieke (voor die vogelsoort) ringen bestellen bij de bevoegde instanties.
die moeten dan mijn bestelde ringnummers en mijn persoonlijke gegevens doorgeven aan cites laser.
Het AID kan weer gegevens opvragen bij cites laser en de erkende bonden!

minimale bestelling lijst 1 vogel ringen?? 5 is het antwoord
hoeveel jongen heb ik 3 (bij kakatoes vaak maar 1)

Geregistreerd erkende bond 5
doorgegeven aan cites/laser 5
optevragen door AID bij cites/laser,of bond 5

Wat heb ik zitten 3 Is dit logisch nee!

Verstrek of het gevraagde aantal ringen,of verplicht niet gebruikte ringen terug te sturen!

maar dit is registratie van niks,waar alleen maar nadelen aan kunnen zitten en geen voordelen(behalve dan die paar euro voor verkoop ringen)

MVG Renewink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-03-01 - 22:05:56

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Maar ik heb gehoord dat ze bij de Parkieten.Sociteit op zoek zijn naar mens(en)die over deze onderwerpen het fijne weten.dus weten dat er veel onduidelijkheden over zijn.


De P.S. wordt tegenwoordig vrijwel door één persoon geschreven? Misschien weet hij hoe het zit.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-01 - 22:08:42

Lennart,

natuurlijk wordt ieder meerderjarige Nederlandse burger geacht de wet te kennen.

Vroeger heeft een oom een versje gemaakt.

"Hoeven wij niet te weten, hebben wij nooit gehad."

Als mensen zo denken komen ze wel een keer op de koffie. Wie niet horen wil moet voelen. zeg ik dan maar.

wink ;) Peter


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-01 - 22:22:25

nee diegene van de p.s zoekt nu juist de mensen(mits je de toekomstige voorzitter bedoeld)

mvg renewink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-01 - 22:33:56

quote
Als mensen zo denken komen ze wel een keer op de koffie. Wie niet horen wil moet voelen. zeg ik dan maar.

Wie leest de Staatscourant?
Ken jij alle wetten?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 08:02:50

Nee, tuurlijk niet.

Maar zoals al gezegd, iedereen heeft toch wel eens gehoord over een lijst met bedreigde diersoorten.

Ik verwacht het ook niet van mensen. En ook ik kwam wel eens op de koffie omdat ik bepaalde regels niet kende. (op een ander gebied) Dus ik probeer me van te voren zo goed mogelijk te informeren. Gisteren nog met CITES gebeld omdat ik wil weten welke papieren ik nodig heb voor toekomstige vogels.

En zoals al vaker gezegd. Als er stront aan de knikker is weet men wel raad in te winnen. Waarom niet van te voren!

Als je kunt leren van de ervaring van anderen, doet het jezelf niet zo'n pijn! Leren, Lezen, Leren!

wink ;) Peter

Toch?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-02 - 08:44:45

Tuurlijk Peter.

Maar ik hoef je vast niet te vertellen dat dat niet zoveel mensen doen.

Bovendien veranderd er nog wel eens wat. Als bv. een dier van een bepaalde lijst veranderd.

Heb laatst toch ook nog maar info ingewonnen ovr mijn caiques. Moest ik papieren of niet aanvragen.
Kwam ik niet hier, dan had ik er vast niet aangedacht. Ik heb ze immers al een tijdje.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 09:08:25

Dat is inderdaad het onnoemelijk ergerlijke aan deze cites-wet. Het wijzigt nogal en vogels die eerst vrij waren, dan weer op lijst I komen te staan. Je zou het idnerdaad niet bijhouden/weten, ik weet ook, zoals velen.

Je zou op die manier je vogel maar kwijt gaan raken. Ik weet namelijk niet hoe coulant ze zijn als je dit zo zou uitlegggen.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-02 - 12:58:12

vandaag bericht cites aanvraag oranjekuiven afgewezen,zou niet nodig zijn(eerst bericht gehad om citessen aan tevragen,moest ik alle volledig invullen)

Staat bij dat als de vogel op lijst A of B gaat komen ik alsnog een cites aan kan vragen

MAAR WAAROM VROEG IK HEM OOK AL WEER AAN??angry

VANMIDDAG MOET IK ZE TERUG BELLEN,LEUK MENU HEBBEN ZE TROUWENS(JE WEET ALLEEN NIET WAT JE IN MOET DRUKKEN)

iK GEEF het op,ik kan het niet meer aanlaugh :Dlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 13:04:52

Rene,

Als het goed is kun je direct bellen met 0800-2233322. Gisteren ook via 078 gebeld, doorgeschakeld, en menu keuzes moeten maken (keuze 1, regelgeving ofzo).

Uiteindelijk vertelde men mij dat ik beter het 0800 nummer kon bellen. Blijkbaar reorganiseren ze op het moment. De pagina is ook al een puinhoop.

We horen wel wat de uitkomst is, he?

laugh :D Peter


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-02 - 13:09:45

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En toch staat hij vandaag op lijst I, sinds 12-01-2005. Volgens http://www.unep-wcmc.org/index.html?http://sea.unep-wcmc.org/eu/Taxonomy/index.cfm~main
Waar CITES gisteren nog van zei dat dit de enige officieel gehandteerde lijst voor Europa is!

tenminste de Cacatua sulphurea, incl. alle ondersoorten.

Hoe gek kun je worden? razz :pwink ;)laugh :Dsad :(

ben benieuwd, direct om 2 ur bellen, Rene.

razz :p Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 161 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede