Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > En zo zou een advertentie eruit moeten zien!? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : En zo zou een advertentie eruit moeten zien!?
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-05 - 17:32:32 send message to ParkietenPeter

Gelezen op marktplaats;
quote
Wegens omstandigheden zijn wij per direct op zoek naar een nieuwe baas, vriend(in), voor onze lieve Blauw-Gele ARA (papagaai).

Leeftijd:
Ara is van 15 september 2000 en is door mijzelf met de paplepel groot gebracht.

Zijn eerste woordjes al na 3 maanden:
"Ennuh!" (in vele varianten en ook met stemverheffingen!)

Hoe ziet “hij” eruit:
- vleugel, staart en rug zijn turkooisblauw gekleurd met een kobaltblauw uitlopende kleur,
- borst en onderkant romp zijn mooi neutraal-geel gekleurd,
- mooie zwarte baard,
- gelaat is voorzien van een zeer mooie, sprekende en duidelijke tekening,
- vogel verkeert in een uitermate mooi glanzend verenpakket!!!

Extra’s:
- vogel is van mannelijke sekse,
- tegen diefstal en/of verlies ter herkenning elektronisch gechipt,
- verkeert in een optimaal gezonde staat,
- is niet geknipt en beschikt over goede vlieg en klauter vaardigheden,
- zeer goed ontwikkelde kaken, snavel en klauwen,
- hyperactief, speels, alert, slim, eigenwijs, nieuws- en zeer spreekgierig,
- heeft een gezond eet- en drinkpatroon,
- hij is niet bang aangelegd,
- houderschap vereist veel aandacht, liefde en geduld voor een dergelijk soort vogel!!!

Wat maakt hem zo speciaal:
- in tegenstelling tot zijn soortgenoten SPREEKT hij als BRUGMAN!!! Hij roept, begroet, stelt interesse vragen, geeft antwoord, telefoneert, vraagt om eten of drinken, vloekt, schreeuwt, grauwelt, zingt, neuriet, fluistert, enz. enz. Het vocabulaire van hem is waanzinnig uitgebreid!!!
- is niet bang voor mens en dier, edoch niet agressief,
- gaat graag mee onder een uitgebreide (warme) douche, waarna hij zich vol genot laat föhnen,
- spelen met water in een wasbak, badkuip of anders vindt hij heerlijk,
- gaat graag mee op schouder naar kroeg of andere sociale evenementen, "het is een echt pronkstuk"
- is gewend aan een ANTI-wegvliegriem,
- geniet van buitenlucht, tenzij de weersomstandigheden dat toelaten.

Bedenk:
Een eventuele aankoop is een definitieve keuze voor het leven! Wij willen U wijzen dat dit normaliter eenkennige dieren zijn die hun vriend(in) voor het leven hebben. Vandaar dat wij U willen verzoeken uw interesse hierin goed te overwegen. Wij willen alleen dat hij een passende nieuwe vriend(in) krijgt. Ik zal U tevens leren hoe U met hem gezellig kunt omgaan en hoe hem behandelen etc....

Prijs:
Is met inbegrip van overdrachtsbewijs (ter vertoning van eigendom), incl. mooie grote kooi (ca. 2,5 m³) met toebehoren en levering binnen Nederland.

Vragen en of opmerkingen kunt U richten t.a.v. Ger Hilkens



En zo zou je een advertentie compleet kunnen noemen? Hier spreekt denk ik toch wel betrokkenheid uit.

wink ;) Peter


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-04-05 - 17:40:21 send message to agabird

Alleeen zou die nog op vogelarena moeten staan en hij zou perfect zijn happy :)


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-04-05 - 17:56:59 send message to steynkorse

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sorry verkeerde topic razz :p


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-04-05 - 19:32:16 send message to johanblok

Zo'n uitgebreide advertentie kom je niet vaak tegen, is inderdaad zo gek nog niet. Ik vind het wel een beetje vreemd om te stellen dat het een aankoop voor het leven is terwijl je de vogel zelf wegens omstandigheden weg doet...


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-04-05 - 19:50:31 send message to Elfje

Vondt het een klasse adv. toen ik hem vandaag zag staan, Het enige nadeel is eigenlijk meer de prijs die hij er voor vraagt wink ;) maarja als het je erg nastaat is het toch onbetaalbaar. Maar denk niet dat hij snel iemand vindt voor dat bedrag.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-05 - 21:27:02 send message to ParkietenPeter

Jan,
Daar had ik natuurlijk ook al aan gedacht. laugh :D
Johan,
Om natuurlijk nog meer stress voor het beestje proberen te voorkomen, denk ik.
Elfje,
Die durfde ik er niet bij te zetten. razz :p zo'n kleine €2500,00.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-05 - 21:38:58 send message to dooren

Het is een goede advertentie als je iets duurs moet verkopen, tenminste zo kijk ik er tegenaan. (als je begrijpt wat ik bedoelwink ;))
Gert


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-04-05 - 21:54:49 send message to Ramon

Lijkt meer op een advertentie voor de verkoop van een auto. Ook die doe je om de paar jaar weg.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-05 - 22:16:13 send message to tonnl

Misschien is de vraagprijs opzettelijk zo hoog, om potentiële kopers te "schiften".

Anderzijds, waarom staat er niets over de nadelen van het houden van zo'n vogel? Dan zou het pas echt compleet zijn.

Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-05 - 23:00:07 send message to natasja

ik vond alleen de opmerking " het is een echt pronkstuk" niet zo geweldig..


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-06 - 08:48:33 send message to ParkietenPeter

Maar daar moet je de foto bij zien, denk ik.



Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-04-06 - 09:48:58 send message to Ramon

Een vogel is geen "pronkstuk" maar een levend wezen. Nogmaals, zo'n advertentie is geschikt om een auto aan te prijzen, geen vogel.


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-04-06 - 11:41:41 send message to Riboet

Gezien het feit dat de verkoper die betreffende zin tussen aanhalingstekens heeft gezet, denk ik dat ie ook aan de foto refereert en dat je die zin dus niet zo letterlijk moet nemen als dat ie bijvoorbeeld in een autorubriek staat. Ik vind het duidelijke advertentie, maar het is er wel een waar ik een hoog bedrag uit lees nog voor ik daadwerkelijk de aanschafprijs heb gezien. Nou ja, dat schrikt de impulsaankopers misschien ook meteen af.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-06 - 17:15:34 send message to ParkietenPeter

Nou Ramon,

Het was mij meer bedoeld als tegestelling van de advertentie's die we meestal hier opmerken. Het mooie van de advertentie vond ik ook hoofdzakelijk;
quote
Bedenk:
Een eventuele aankoop is een definitieve keuze voor het leven! Wij willen U wijzen dat dit normaliter eenkennige dieren zijn die hun vriend(in) voor het leven hebben. Vandaar dat wij U willen verzoeken uw interesse hierin goed te overwegen. Wij willen alleen dat hij een passende nieuwe vriend(in) krijgt. Ik zal U tevens leren hoe U met hem gezellig kunt omgaan en hoe hem behandelen etc....


Natuurlijk is aan al het positiefs ook wel iets negatiefs te vinden. Dat ben ik met je eens.

wink ;) PPeter


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-04-15 - 23:34:51 send message to Swaas

De vogel is verkocht heb ik gelezenhappy :)happy :)


Ger Hilkens
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-05-15 - 02:33:22 send message to Ger Hilkens

Beste mensen,

Waarschijnlijk een beetje vreemd, dat ik zelf hier een reactie plaats. Dan toch nog een vervolg na al die jaren... die inmiddels verstreken zijn!

Via een zoekactie kwam ik hier zojuist mijn eigen advertentie tegen, zoals toen geplaatst op marktplaats. Ik was hierover zeer verrast. Zeker omdat het om een advertentie gaat, die ik eigenlijk niet met heel mijn hart heb willen plaatsen. Maar dan toch, omdat meerdere oorzaken mij deze overweging opdrongen.

Ik durf U best te verklappen dat er bij iedere confrontatie nog steeds enige emoties spelen en er tegen beter weten in altijd spijt van gehad heb dat ik betreffende actie had doorgezet. Het was immers mijn maatje!

Daarbij heb ik ook jullie positieve en negatieve kritieken gelezen, waar ik natuurlijk alle begrip voor heb. Voor alle positieve reacties wil ik jullie bedanken. Voor de open vragen die tot negatieve klanken leidde wil ik beknopt antwoorden;

als volgt:

- aankoop voor het leven : Dat is het zeker! Voor mij was het een impulsaankoop waaraan ik meer dan 100% toewijding aan gespendeerd heb (en mèt alle plezier). Ik heb het erbij geschreven, omdat ikzelf niet overal bij stil heb gestaan! Gedane zaken nemen geen keer, dus ik wilde niet dat iemand de zelfde fout maken.

- de prijs : Net als iedereen heb ook ik eerst onderzoek gedaan naar de "marktwaarden". A) Omdat deze zo laag waren, of wel omdat hij voor mij persoonlijk veel meer waarde had - B) omdat ik niet wilde dat hij herhaaldelijk verhandeld zou worden, hetgeen afbreuk doet aan het dier en daardoor de handelsdrempel trachtte te verleggen - C) omdat ik hem vanuit mijn hart eigenlijk niet wilde verkopen en me eigenlijk wijsmaakte dat een hoge prijs ieder interesse zou doen afketsen.

- het zakelijke karakter van de advertentie vindt mogelijk zijn oorsprong in mijn dagelijkse activiteiten en interesse voor handel en is uit zich daarom misschien zo. Dit is verder zonder opzet.

- vergelijkijking tot een auto: is geheel onterecht. Als ik een auto koop weet ik van te voren hoelang ik deze ongeveer zal bezitten, hetzij lange of korte duur. Bij de aanschaf van deze vogel was ik me er ter dege van bewust, dat deze vogel mij zou kunnen overleven en dat het eenkennige dieren waren. Echter realiseerde ik me bij de aankoop niet alle mogelijke scenario's die mijn pad later hebben gekruist, welke bij de aanschaf van een auto iets overzichtelijke en eenvoudiger liggen.

- nadelen over de vogel?: dat er enkele nadelen aan het houden van een dergelijk soort verbonden zijn is geheel correct. Echter zie je die niet direct. Bovendien is er niets in de advertentie gelogen. Al deze feiten maken deze vogel zo bijzonder, dat je niet stil staat bij de nadelen. Bovendien is er geen enkele "autodealer" die schrijft... verbruik: 40 ltr./100km. Uiteindelijk is dat niet de doelstelling van een advertentie lijkt me.

Mijn Julke werd inderdaad binnen 8 dagen na plaatsing op marktplaats, onder een schriftelijk vooropgestelde voorwaarde, voor Eur. 2.500,- , zònder enige prijsonderhandeling verkocht, conform omschrijving!

Ik heb nog steeds contact met de huidige eigenaren en heb Julke de afgelopen jaren tot heden met enige regelmaat bezocht.

De laatste ontwikkelingen:
De huidige eigenaren zijn hun liefde voor het dier meer dan verwacht nagekomen. Echter verkeren zij momenteel ook in een onvoorziene situatie waardoor zij de doorverkoop overwegen... Ik heb begrip voor hun besluit en vindt het jammer dat ikzelf niet bij machten ben om de zorg voor dit dier weer terug op me te nemen. Ik hoop ook nu, dat hij in een passend gezin een thuis en vriend(in) vind.

Ondanks dit boekwerk, hoop ik hierbij alle open vragen beantwoord zijn.


Met vriendelijke groet,

Ger Hilkens



Gerhilkens@hotmail.com



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede