Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Yentl, Yordi en Zonnen... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-23 - 11:36:18

Even tussen door.....

Hoe lief kan een baby Harlekijn zijn....wil wel in me kruipen....!



Ben heel benieuwd hoe het over 5-6 weken is!!!


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-05-23 - 18:25:16

Aaaaaaaaaaaaaach wat lief zeg!!!
Maar volgens mij wil jij ook wel in hem kruipen!!laugh :D
Dit word dikke vriendjes!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-23 - 18:37:03

happy :)valt ook echt niet op hoeveel je van je beestjes houdhappy :)happy :)happy :)

ben al weer benieuwd naar de volgende foto`swink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-24 - 21:37:39

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier weer een update

Met de Zonnen gaat het uitstekend. Het kleintje wordt goed gevoerd en groeit hard. Heb gisteren het 1e eitje verwijderd en bleek helemaal onbvrucht. Morgen haal ik het 2e er uit en zondag het laatste. Helaas heb ik nog geen foto van de kleine omdat de batterij van mijn cam kapot is. Maar hoop deze van de week nog te kunnen regelen!

Yentl:

Ook Yentl groeit als kool en is vandaag geringd!
Ook de veren beginnen al uit de schachten te komen en ze begint al aardig stevig op haar pootjes te staan....





Yordi:

Die kip groeit echt tegen de verdukking in....
En hij is zo lief he!
Ik ben dan ook zo blij dat ik al vanaf de 4e week bij hem kan zijn!
Hier een paar hele leuke foto's van vandaag en ze spreken voor zich zelf...







En nog een hele leuke van afgelopen zondag...



Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-24 - 21:59:51

happy :)

Het is vooral de laatste foto, die de grootste ijsberg doet smelten.
We vinden het gewoon hartverwarmend om te zien en dit ook mee te mogen maken van nabij.

wink ;)
Peter.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-24 - 22:03:59

Ohh kijk nou ze oren worden al oranje/rood wink ;) mooi hoor. Ik vindt het vooral erg leuk om te zien hoe ze groeien en veranderen.

groetjes


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-05-24 - 22:53:55

Die laatste is echt een superzoete foto!!
Hoeze verliefd??wink ;)razz :p


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-26 - 23:47:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Update

....Even wat uitleggen....

Op aandrang en in goed overleg met de kweker hebben we samen besloten dat de Maracana Yentl bij de kweker blijft en gewoon weer Lucky gaat heten!
Dit omdat beide jongen opvoeden tegelijk er één aan onderdoor gaat en waarschijnlijk Lucky omdat een Maracana het niet pikt de aandacht te moeten delen met een andere gaai. Daar zijn al veel praktijk voorbeelden van en zelf heb ik dat kortgeleden ook meegemaakt en dat de Maracana zelfs agressief wordt als dat in zijn karaktertje zit! Ik vind het aan de ene kant wel jammer...sad :(, maar ga voor het geluk en welzijn van de vogel..happy :)!

Het volgende heeft inmiddels ook plaats gevonden:
Yordi heet nu voortaan Yentl.
Dit voor mij om persoonlijke redenen en dat de Harlekijn een pop is en Yordi een jongensnaam...happy :)!

Ik hoop dat het één en ander duidelijk is.....happy :)happy :)

Dan nu de update....

De Zonnen:
Met de zonnen gaat het tot nog toe helemaal perfect!!!!!
Het kuiken groeit als kool en is inmiddels 11 dagen oud! Sinds gisteren gaat de pop het blok niet eens meer uit als ik het inspectieluik open maar gaat in de hoek zitten kijken wat die grote gok komt doen in het blok....laugh :D Als ik die er weer uitrek en laat het luik gewoon open kruipt ze weer direct op haar jong! Ook de man gedraagt zich nog steeds perfect en voert de pop constant!

Lucky:

Voor het laatst door mij van Lucky het is aan de kweker om hier mee door te gaan en anders als hij er de tijd of zin niet voor heeft blijf ik het gewoon doen.

Wordt al heel wat...



Past amper nog in het schaaltje...



En intussen al....



Yentl:

Haar eetlust lijkt niet te stuiten....



Haar groei ook niet...



En dit woog ze vandaag...



Tot over drie dagen wie weet wat ik en jullie dan weer te zien krijgen.....laugh :Dlaugh :D

Lennart wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-05-27 - 09:55:17

wat zien we over 3 dagen is een andere weegschaal die verder dan 2 kg gaat .


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-27 - 11:30:09

happy :)

Verder dan twee kilo shocked 8O.
Nee dat zal niet gebeuren, ze gaat nu steeds meer met haar vleugels oefenen en scharrelt al aardig rond.
Het zal zeker in het gewicht terug te zien zijn,de toename van gewicht zal niet meer met hele grote sprongen vooruit gaan. Daarbij als ze helemaal rechtop gaat staan, is het echt een hele grote ara.
En lief, maar dan ook echt lief, we zien er nu al naar uit dat ze in de kinderbox gaat laugh :D.

wink ;)
Peter.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-27 - 11:40:17

peter kan jij straks nog wel afscheidt nemen van Yentl happy :) Als ik je zo hoor ben je helemaal verkocht!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-05-27 - 12:53:21

lieve kweker lieve vogelsrazz :plaugh :D


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-27 - 13:16:40

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

happy :)

Afscheid nemen, zal moeilijk zijn, maar ook vooral voor Jacqueline.
Zij is het die haar hele hart en ziel erin legt.
Alle baby's die naar binnen komen voor de handopfok, is haar terrein, alles wat met de kweekkoppels te maken heeft is mijn taak.
Samen voeren we wel alle vogels, maar de rest van de werkzaamheden is voor mij.
Dat we ernaar uitkijken dat Yentl in de kinderbox gaat, heeft te maken met het feit dat je dan veel meer met hem kunt gaan doen, nu is het hoofdzakelijk nog eten en slapen, met soms wat ogenblikken van spelen, het liefst is zij bij je, om in slaap te vallen op je borst, op het ritme van je hart, je kan heel goed merken dat zij daar naar luistert.
Is niet zo verwonderlijk, dit geluid is het eerste wat ze horen bij de moeder, dan zitten ze nog in het ei.
Maar zoals het ernaar uitziet, word dit minimaal een tweede Kanjer, ( gaat het trouwens prima mee, ook met Scooter, slapen schouder aan schouder.)

We doen dit echt voor Lennart, gun die man het allerbeste, vandaar dat we de zorg op ons genomen hebben om er een Kanjer van een Ara van te maken.

Afscheid nemen, zal nooit voor lang zijn, Lennart zal toch regelmatig met Yentl op bezoek komen.

Zonder meer, hebben de ouders ook een flinke duit in het zakje gedaan qua karakter, en natuurlijk de kweker ook een beetje.wink ;)

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-27 - 23:13:28

Inderdaad is het, wat ik er al van meegemaakt heb op de momenten dat ik bij Peter en Jacqueline was, een verschrikkelijke lieve vogel!

En ik kan Jacq niet genoeg bedanken dat ze voor mij er zo veel energie en liefde in wil steken en dat allemaal voor een ander!!!!!!

Ook heb ik best wel gemerkt bij het voeren dat Peter er wel degelijk moeite voor moet doen om niet mijn deel te willen overnemen.
Maar dat snap ik best ook wel en beetje want hij kreeg Kanjer al op volwassen leeftijd en hij ziet nu hoe zo'n "Kanjer"-baby opgroeit....wink ;)wink ;)!
En dat is natuurlijk ook uniek voor hem!
Maar hij mag van mij hoor en ben daar niet jaloers op want ook hij heeft voor mij het recht om zijn gevoelens en plezier uit te leven op die dagen dat ik er niet ben! Ik weet dat hij mijn rol niet WIL overnemen in het belang voor mij en Yentl....maar als ie het stiekum toch een keer doet.......laugh :Dlaugh :D
Volgend weekend ben ik weer een paar dagen aan de beurt....happy :)

Natuurlijk wil ik de kweker zelf ook niet voorbij lopen. Uiteindelijk heeft hij het koppel in zijn bezit die dit prachtige dier heeft voortgebracht en waar ik inmiddels ook een heel goed kontakt mee heb....happy :)

Zo....dat wou ik ff kwijt....happy :)happy :)

Lennart wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 15:19:30

Een kleine update over de Zonnen...

Ik heb het laatste eitje er uit gehaald en bleek ook helemaal onbevrucht.
Het kuiken zag er heel goed uit en groeit als kool. Ook de oogjes vertonen al een spleetje...dus dat gaat ook allemaal goed!
De eerste stoppeltjes komen er ook al doorheen...happy :)!

Wat mij opviel is dat de temperatuur in het blok maar 22 graden was en het jong voelde goed aan. En dat met deze warmte!!!!!
Moet zeggen dat de pop meerdere keren per dag in bad gaat en dat de man dan bezig is in het blok. Beiden voeren nu ook! Dus vandaar die dikke poepert van een jong....echt een enigst kind wat alles krijgt...mag wel uitkijken dat het blok niet te klein wordt....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Lennart wink ;)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede