Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Yentl, Yordi en Zonnen... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-05-29 - 13:12:34

happy :)



Spelen en genieten in de kinderbox.

wink ;)
Peter.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-30 - 07:36:22

Update Yentl

Zij blijft groeien....shocked 8O!!!

Weer 100 gram er bij in 3 dagen...ik vraag me af waar het eindigt...shocked 8Oshocked 8O!!!

Ik krijg intussen de idee dat de kweker zich een beetje vergist heeft wie de vader is....ik denk toch dat het een hybride is tussen een verdwaalde Condor en een Groenvleugelara....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!!

Als ze zo door gaat krijgt ze een spanwijdte van minstens 2 meter...en mag ik ondertussen wel naar de sportschool om krachttraining te gaan doen wil ik haar straks op mijn schouder kunnen hebben.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Maar zolang ze nog zo is is het een echte kroelkip en begint al aardig om zich heen te kijken wat er allemaal aan de hand is in haar omgeving. Nog even en ze kan in de box!!!
Aanstaande vrijdag zie ik haar weer en ben heel benieuwd wat ik aan zal treffen.....happy :)happy :)!

Over kroelen gesproken....



en dit woog ze gisteravond...



Zijn er ook groeiremmers te koop bij de dierenarts....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D?

Lennart wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-30 - 08:28:50

Na alle nieuwigheden van de laatste weken ben ik al die tijd mijn kipje Yarik een beetje vergeten....laugh :D

Maar zij is er nog steeds hoor....en hoe!

Het gaat heel erg goed met met haar en begint nu heel mooi in de veren te komen en wordt al flink oranje aan de dijen en op haar kop.

Het is intussen een vrolijke flierefluiter geworden die niet "praat", en dat hoeft ook niet want dat doe ik zelf genoeg, maar kan verschrikkelijk mooi fluiten en doet dan ook alle fluitjes na die ik haar, of de jongens, geleerd heb. Ook kan zij, net als grijze roodstaarten, in haar zelf kneuteren en dan allemaal van die zachte mooie geluidjes maken. Volgens mij typisch Afrikaans, want ze doen het bijna allemaal!

Ook heeft ze een zeer slijmerig fluitje van: Baas hoor je me nu of niet! En als het te lang gaat duren dan fluiten we gewoon een verschrikkelijk stuk harder zodat zelfs een dove dat kan horen....laugh :Dlaugh :D!

Maar schreeuwen of zoiets doet ze nooit.
Ook als ik niet reageer. Dan lijkt het net of ze een betje gaat zitten brommen en denkt waarschijnlijk dan: Ach vent barst...angryrazz :p!
Maar als ik af en toe antwoord geef kan het hele "gesprek" wel een half uur duren!

Het is overigens geen makkelijke tante die zich zomaar het kaas van het brood laat eten en dat laat ze merken ook!
Bijten doet ze nooit, maar als het moet kan ze dat wel degelijk en dat voel je dan ook! En als ze het doet waarschuwd ze eerst even...en dat vind ik wel netjes van haar....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Bijvoorbeeld: Ze is gek van knoopjes op overhemden en die heeft ze er ook binnen een halve minuut vanaf....ik krijg haar dat ook bijna niet afgeleerd...sad :(!
En ik heb al zo'n hekel aan knopen aanzetten...) Maar als ze zich weer eens gefocused heeft op zo'n knoop dan zeg ik meestal eerst Nee, nee....dan pak ik haar snavel beet en doe alsof ik op haar brom....Kijkt ze me aan van doe niet zo flauw...zeg ik weer nee, mag niet...Gaat dan verontwaardigd kijken en doet een semi-aanval op de vingers die net haar snavel heeft vast gehad, maar als ik dan met diezelfde vinger naar haar wijs en Pas op zeg...is het vaak een uitval!
En gaat zeer sjagarijnig zitten kijken en probeert het dan na 2 minuten weer....Dat is dan voor mij ook het moment om haar in de kooi terug te zetten en een poosje te negeren....sad :(sad :(

Maar dat gaat gelukkig steeds beter...

Wat ook grappig aan haar is dat ze nergens maar dan ook nergens bang voor is.

Ik heb een vrij grote kater en dat is een aardige macho! Geen enkele kat of hond komt bij hem in de buurt....
Loopt Yarik over de vloer....Komt de kat tegen en blijft gewoon op hem aflopen met een air van:
Wat moet jij hier...? Opzouten...!
En de kat gaat.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!
Wie is er nu macho....razz :prazz :p!

Ik heb helaas nu geen actuele foto's van haar om dat mijn camera defect is, maar zodra die het weer doet zullen er zeker foto's weer hier geplaatst worden!!!

Lennart wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-05-30 - 08:47:40

wat je harlekijn aangaat die krijg geen kayte maar pokon laugh :D


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-31 - 00:07:21

Nog even een paar mooie plaatjes van Yentl waar je zien kunt hoe hard de veren er nu aan komen....



Nog zo'n mooi plaatje....



Ze wordt nu met de dag mooier...happy :)happy :)

Lennart wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-05-31 - 06:09:14

preachtighappy :)meeeeeeeeeeeeeeeer foto`swink ;)

Groeten Dennis


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-05-31 - 15:23:56

Wat een mooie foto's weer.

Maar als ik al die veerbuizen zie dan gaan mijn vingers jeuken hoor!!!wink ;)
Ik ben nu ook elke dag lekker met Caro bezig met de buisjes op zijn kop, heerlijk vind hij het!!
En ik ook.razz :p


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-01 - 13:09:56

Update Zonnen

Heb vandaag om 12 uur het kuiken bij de ouders weg moeten halen om dat het aangepikt wordt. Gisteren kreeg ik hier al het vermoeden van omdat ik dacht een plekje op de rug te zien. Heb hem gewogen, 68 gram, en gelijk een beetje voeding gegeven en ligt nu lekker te pitten in de couveuse.

Ik moet zeggen dat dankzij de stage die ik gelopen had dat het me eigenlijk heel gemakkelijk afging en of ik het al tientallen keren gedaan had, terwijl dit de aller, aller eerste keer is. Zelfstandig dan..happy :)happy :)happy :)happy :)!!!! En nog met zo'n piepklein "rot" vogeltje ook nog.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!!!

Laten we hopen dat het allemaal goed zal gaan....en uit mag groeien tot net zo'n prachtige vogel als zijn ouders....maar ik heb goede hoop!

BTW: Ik noem hem Bas......laugh :D!

Lennart wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-02 - 19:36:57

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Update

Yentl:

Hij groeit en groeit en groeit maar door...happy :)happy :)



En dit woog hij gisteravond....Zij is er zelf ook nieuwsgierig naar....razz :p



Bas:

De foto's zijn gemaakt met een telefoon dus niet zo'n grote kwaliteit. Van het weekend komen er betere...

Eén dag oud...



Gisteren bij de eerste handvoeding....



Dit ben ik dan helemaal.....



En na een vol buikje is het lekker slapen...



En vanavond woog ze 76 gram....

Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-05 - 12:33:17

happy :)laugh :Dwink ;)

Rusten na gedane arbeid.



Voelt zich toch wel thuis hier.

laugh :Dhappy :)wink ;)
Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-05 - 14:12:17

quote
Ze wordt nu met de dag mooier...



*grinz* liefde maakt blind zullen we maar zeggen wink ;)

ze zal vast heel mooi gaan worden maar als ik die foto's bekeek kon ik met gemak de woorden lief en leuk uitbrengen maar het woordje mooi blijft toch even steken hihi

wel een superfoto zo met die "vleugeltjes" uitgespreid


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-06-07 - 23:30:51

happy :)





Kleuren komen al aardig door,en een ontzettend hoog knuffel gehalte.

wink ;)
Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-08 - 12:48:55

Hoi Peter,

Plaats maar geen foto's meer. Arena druipt gewoon van jalouzie en wordt er met afgunst naar gekeken!
Anderen kunnen er waarschijnlijk niet tegen dat het zonnetje soms in het water schijnt!

Het zij zo!

Groeten, Lennart wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-08 - 13:26:13

Hoi Lennart ,

Ik was in de veronderstelling dat jij en peter goede vrienden van elkaar waren geworden , maar wat blijkt nu .. jullie hebben enkel contact via dit forum ? In dat geval begrijp ik dat je een persoonlijk berichtje aan peter via het forum moet versturen maar in de ban van jullie vriendschap zou ik toch willen aanraden op z'n minst telefoonnummers of emailadressen uit te wisselen , tenslotte gebeurd het wel eens dat vogelarena even offline is zou toch dramatisch zijn als jullie contact daardoor direct is afgesneden.

natas


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-06-08 - 14:39:11

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Natas, droom lekker verder....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Je snapt er dan ook geen enkele bal van!!!!!

Zelfs mijn vriendin snapt het en die zit nooit op het forum....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Kijk eens goed naar alle bovenstaande foto's en trek je conclusie....ik heb geen zin om het verder uit te leggen...happy :)happy :)happy :)happy :)!

laugh :D..laugh :D




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede