Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Amazone papegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-19 - 23:44:20 send message to Pattie

Oke nou ik doe mn best..! Ik ga wel ff struinen kijken wa ik kan verzamelen..!

Als er nog goeie tips zijn zijn ze welkom..!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-20 - 08:36:12 send message to johanblok

Het is onmiskenbaar een venezuela amazone. Voer ze gewoon hetzelfde als de grijze, pellets + zaad + fruit+ groente enz. Als ze eenmaal bij je gewend is, moet je opletten dat ze niet te dik wordt, dat worden amazones wat sneller dan grijze roodstaarten.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-20 - 08:39:43 send message to johanblok

Zorg eerst dat ze aan je went, en zich op haar gemak voelt, zorg dat ze zolang ze dat niet is, in ieder geval voer binnenkrijgt. Daarna kun je ze prima gaan dwingen om andere dingen te eten door bijvoorbeeld uitsluitend pellets met fruit en groente te geven. Meestal eten ze pellets niet graag, waardoor ze fruit en groente gaan proberen. Vaak ontdekken ze dan wel dat ze een bepaald iets heeeeel lekker vinden.
Probeer ze aan een douch van een plantenspuit te wennen, als je dit geregeld doet gaat ze het echt prachtig vinden en wordt haar verenkleed weer veel mooier.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-20 - 17:02:54 send message to Pattie

Hoi Johan, de vogel eet erg weinig, sinds gisteravond nog maar een paar nootjes gegeten.. Ze kreeg van de vorige eigenaar enkel witte zonnepitten.. Die heb ik niet meegekregen en laat in mijn voer nou heel erg weinig pitten zitten.. Wat kan ik nu het bste doen als ze niet gaat eten en binnen hoeveel tijd moet ze gaan eten..??

Hij is trouwens wel veel levendiger als gister en kletst er aardig op los.. Ze zegt de hele tijd hoi, kusje, lekker, pas op hoor..

Zal hij wel gaan eten..?


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-20 - 17:04:11 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

En kan iemand mij vertellen waarom hij zijn staart als een waaier doet wanneer ik tegen hem praat..?? Is dat opwinding ofzo..?? Of angst, of spanning..??


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-20 - 17:07:46 send message to henkmeer

de staart als waaier is meestal angst.
Witte zonnepitten kan je los kopen hoorhappy :)
Henk


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-20 - 17:13:19 send message to Pattie

ooh hij doet het echt als hij aan het fluiten is dus ik dacht dat hij zichzelf erg leuk vond..laugh :D


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-20 - 17:26:56 send message to Elfje

Koop dan gewoon nog een zak troepvoer en zet hem langszaam over. Je kan niet verwachten dan hij.zij in een dag omgaat wink ;) En het uitzetten van de staart als een waaier kan inderdaad ook op opwinding, stoer doen, Angst etc wijzen. Als de vogel ook nog eens gaat pinpointen zou ik als ik jou was even oppassen met een amazone wink ;) Dan zijn ze namelijk het ondeugends is mijn ervaring en een knauw krijgen is dan niet uitgezondert!


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-20 - 17:32:48 send message to Pattie

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Pinpointen..?? Met zn oogjes soms..?? Als je dat bedoelt, daar heb ik al kennis meegemaakt.. laugh :D

Ehm..je zult het niet geloven hoor maar hij krijgt gezouten zonnepitten voor mensen, die lange.. Er staat een bakje met witte en zwarte pitjes maar daar eet hij niet van..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-20 - 17:44:33 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Heeft deze vogel een cites papier nodig..?? Op de site van www.amazone-papegaai.nl staat dat hij beschermd is..??


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-05-20 - 18:00:19 send message to Elfje

Zout is heel slecht voor hem Pattie je kan in de dierenwinkel ook ongezouten pinda's kopen als het dan moet. Wat ik altijd heb begrepen is dat papegaaien zout niet kwijt kunnen en het dan op gaan slaan in hun lichaampje en dat is niet goed!
Gewoon een mengseltje proberen te geven van die slechte witte pitten met eivoer, pellets etc erdoorheen. Alle amazones die ik ken zijn nieuwsgierig genoeg om het bakje door te zoeken. En probeer anders om hem van alles en nog wta met je handen aan te bieden. Net doen alsof jij wat lekkers uit zijn bakje pakt etc. en dan net doen alsof je het eet en zeggen ohhh das lekker. yummm beetje smak geluidjes erbij en de meeste worden toch wel nieuwsgierig naar wat erdan zo lekker in dat bakje is dat jij het zelfs opeet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-20 - 18:18:45 send message to ParkietenPeter

De Amazone Amazonica staat niet op lijst I.
Of hij moet nog een andere naam hebben.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-20 - 18:20:18 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik geef hem niet die zouten pitten.. Die heeft hij bij die mensen gehad een jaartje of 8 denkik..

Ik heb een bakje met gewone pitjes gemengd met zaadjes.. Ik wacht het wel ff af en zie wel wat hij doet..

Hij krijgt straks een grote kooi dus ik hoop dat hij dan over een tijdje alsnog leert vliegen.. Het zal vast wel goed komen met hem..



Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-05-20 - 18:21:33 send message to Pattie

Dankje parkietenpeter laugh :D Ik schrok me alweer dood zal je net zien dat ik straks een beschermd beest in huis heb zonder papier..

Hopen dat het goed met hem zal gaan eerdaags..!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-20 - 19:50:39 send message to johanblok

De amazonica is wel beschermd in die zin dat hij, evenals de meeste andere papegaaien op CITES II of europese lijst B staat. Hiervoor zijn echter geen speciale papieren vereist.

Als een amazone zijn staartveren spreid is dit zeker geen uiting van angst, maar juist van positieve vrolijke opwinding, aandachttrekkerij of onderdeel van een balts.

Het gaat dus goed met je vogel!




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede