Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Klacht geluidshinder vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-05-28 - 17:44:12 send message to suk

ik heb ook edel en kaketoe,s.
en die hoor je vrij vaak.
de naaste buren vinden het een leuke hobby en hoor je dus nooit.
2 huizen verder klaagt er 1.

die man werkt nooit.en zit de hele dag thuis.
die zoek bij iedereen wel wat.

hij kan van mij d..d vallen.


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2005-06-01 - 21:02:53 send message to tsmitje

het is misschien een idee om de buren eens uit te nodigen. dan kunnen ze eens zien wat een mooie hobby het is en kweek je een stukje goodwill.
dan kunnen er misschien afspraken gemaakt worden en dat lukt beter bij een bbq dan al rollend over straat. want dan worden er meestal dingen gezegd, en is het nooit meer mogelijk om afspraken te maken. en dan zal het zo zijn dat degene met de vogels aan het korste eind trekt.dus ga niet met de kop door de muur maar wees de verstandigste dan kun je het langst plezier hebben in je hobbyhappy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-06-01 - 21:23:19 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk dat hierin beslist een waarheid schuilt.
Als mensen je goed kennen, wordt veel meer geaccepteerd dan dat je een onbekende bent.

Investeren in de relatie met je buren kan inderdaad wonderen verrichten, echter dit moet je van te voren doen, dus voordat er klachten zijn.

Ik zeg altijd maar zo: "alle duitsers zijn moffen, tenzij je ze persoonlijk kent".
Dan zijn het plots je buitenlandse kennissen.

Ik woon in een woonwijk met +/- 80 loris, nooit geen klachten, mijn overbuurman heeft continiu kaketoes, ara's, edelpapegaaien, grijze, kraanvogels, en ook geen klachten.

Vooral in kleinere dorpen accepteerd men veel, men kent elkaar. Onbekent maakt onbemind.
Gert.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2005-06-03 - 17:39:48 send message to BONTEBOER

Ik woon ook in de bebouwdekom rond om in de huizen. Ik hou daar om een de meeste van mijn vogels binnen . Alleen mijn rozekakatoe kunnen naar buiten . De amazones, zwartoren , bonteboeren hou ik binnen in ruime kist kooien.
(zie mijn voliere op deze side)
het liefst zou ik alls buiten houden maar dat gaat nu eenmaal niet .
je moet er voor zorgen dat er niet gezeurd kan worden Ook heb ik het geluk dat veel mensen om mij heen ook veel dieren hebben oa postduiven kippen vogels enz

alex



tazzie
Website Member
Posts :26

Website Member
2005-06-04 - 15:17:46 send message to tazzie

Wij hebben het probleem met een haan gehad, we hadden ze sávonds altijd binnen zitten. waren we met de carnaval vergeten het deurtje van het nachthok dicht te maken, en om 9 uur de politie aan de deur.Die zeiden ook we komen alleen even zeggen dat we een melding hebben gekregen, maar vinden het ook belachelijk dat daar mensen meteen voor bellen.
Wij hebben toen het deurtje eruit gehaald zodat ze altijd naar buiten konden maar hebben er verder geen last van gehad.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-05 - 00:23:17 send message to Chow

Mijn voliere was nog niet klaar of de buren rechts van ons stonden al te klagen dat het muizen zou aantrekken enzo. Ondertussen moet ik wel zijn katten meerdere keren per dag van m'n voliere jagen. Ik heb hem desondanks vriendelijk uitgenodigd om eens te komen kijken terwijl ik hem en z'n katten het liefst in een bunker op een onbewoond eiland zou wensen. M'n vogels maken geen lawaai. S'ochtends en s'avonds beetje roepen en verder niks.


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-05 - 00:31:09 send message to paccie

ik woon hier al 20 jaar en ik heb al van alles gehad maar ik heb hier nog nooit klachten gehad ik vroeg het aan mijn buurvrouw en die zij ik word liever van jou vogels waker dan van de meeuwen boven mijn hoofd en dat moeten jullie maar eens tegen je buren zeggen daar kunnen ze ook niks aan doen die beesten leven nu eenmaal vrij ik heb nu engelse grasparkieten ik heb er ong 50 zitten kunnen naar binnen en buiten maar als het donker is zie je er geen een meer


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-06-05 - 11:25:13 send message to johanblok

Chow: als ze klagen over dat het muizen aantrekt, gratis voer voor hun katten.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-06-05 - 14:00:07 send message to natasja

Ik kan best veel hebben en heb nog nooit geklaagd bij de buren wegens overlast , zal ik ook zeker niet snel doen , ben meer het type van leef en laten leven.

maar geloof niet dat ik er blij mee zou zijn als iemands vogels om 8 uur 's morgens zo vreselijk te keer zouden gaan ... een kwartier is als je je ergerd ook ontzettend lang te noemen ..

vanaf 9 uur zou ik me er niet meer zo aan ergeren maar 8 uur vind ik toch te vroeg .. mensen zijn dan net wakker en zittend an niet bepaald te wachten op gekrijs ..


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-06-06 - 02:15:26 send message to Chow

M'n valken beginnen rond een uur of 6 wel te fluiten. Vind het zelf een dusdanig prettig geluid dat ik me weer ff omdraai happy :)


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-06-06 - 10:56:15 send message to paccie

mag je wel uitkijken voor je buurman straks stuurt hij de kat erop af hahahaa


tazzie
Website Member
Posts :26

Website Member
2005-06-06 - 13:28:35 send message to tazzie

ik heb zelf een blauwgeel ara op de flat gehad.
alleen de bovenburen hebben geklaagd over het geluid. heb ze gezegd dat als ik de ara weg moet doen zij hun honden en bubbelbad kwamen weg aan het doen en heb daarna nooit meer iets gehoord


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-02-06 - 13:26:32 send message to Toine84

De wilde vogels hier in de tuin (meeuwen, kauwen, tortels, houtduiven, merels) maken meer lawaai dan mijn vogels in de volière. Dus het zou wel erg flauw zijn als ze dan opeens zouden gaan klagen over mijn volièrevogels (die toch al vrij rustig zijn). happy :)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-08 - 06:37:19 send message to bert1974

ik heb een ander huis gekocht waar ik bijna 3000 meter grond bij heb.
ik ga daar nog een vogelhok op bouwen.
ik kweek met papegaaien en om ellende te voorkomen ga ik een hok bouwen waar ik alle vogels in kan houden zodat ze mooie grote vluchten krijgen. maar wel allemaal binnen. ik wil er geen buiten volieres bij hebben.
ik wil er een lucht zuiverings instalatie in maken plus een beregenings systeem. en ik maak er rond om grote ramen in , die ik er bij zomerdag uit kan halen. ik kom midden op de drentse prairie te wonen met de dichtstbjzijnde buren op 500 meter, maar ik wil er op voorhand al geen gezeur over hebben.
en de heren van het dieven gilde zien dan ook niet vanaf de straat dat er vogels in zitten.
dit doe ik ook uit zelf bescherming want als ze met zoiets aan komen zeuren, en ik zou dan mijn vogels weg moeten doen. dan sta ik niet voor de gevolgen in. ook al weet ik dat ik uiteindelijk toch aan het kortste eind trek.

groeten bert


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-08 - 08:58:41 send message to dooren

Mooie ontwikkeling voor je gezin en vogelhobby, Bert. Succes straks met de bouw.
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 88 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede