Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kruisingen van exoten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2005-12-03 - 20:18:47 send message to BenDoensen

Ik kan er geen verzinnen.
Of het zou moeten zijn, dat de huidige 9.824 soorten niet meer om aan te zien zijn, en er dus uit een kruising van de 2 minst slechte soorten een nieuw superras gekweekt moet worden. Misschien dat wij dan met zijn allen naar ras 9.825 gaan kijken. Tot er iemand opstaat en meent dat ras 9.826 wel eens nog mooier te maken is.
Wij moeten leren om blij en gelukkig te zijn met hetgeen we hebben en we moeten niet rouwen om iets wat we menen te missen.


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2005-12-03 - 20:30:16 send message to Cardinalis

Bastaarden kweken?

Zoals Ben zeer terecht aangaf: tevreden zijn met de soorten die er zijn.

De nadelen zijn groter dan de voordelen.
Ik zou zeggen: STOP de bastaardenkweekangryangry! Het verziekt de vogelhouderij!!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-03 - 21:23:34 send message to natasja

quote
Wij moeten leren om blij en gelukkig te zijn met hetgeen we hebben en we moeten niet rouwen om iets wat we menen te missen.


of je mogelijkheden ten volste benutten wink ;) ook een mooi spreekwoord ..



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-12-03 - 21:38:24 send message to goulds

eruit halen wat erin zit!!

Dankzij bastaard kweek heeft de mens:een hond een kat,diverse goudvissen,mooie zangvogels,hamsters.

Waarom mag een mens niet genieten van een kruising van vogel,elk mens wil wat aparts,zij het een exclusieve auto,design meubels,echt schilderij als hij maar met iets heeft wat de ander niet heeft.
Waar zou de mensheid zijn als we nergens mee experimenteerde,dan zou ik jullie en jullie mij weer achterna zitten met knuppel en stenen nagooien,zouden we vrouwen bij de haren naar onze grot trekken,sterker nog we zouden helemaal niet meer bestaan.Zolang jullie als anti bastaard blijven bestaan zal er geen natuurramp in de vogelwereld komen want vanaf de eerste huiskamervogel werd er al gekruist.
Waar staan de meeste bezoekers het langste stil op een TT,jawel bij een bastaard om welke reden dan ook ze krijgen de meeste aandacht.Want zelfs de schitterende wildkleur putter legt het af tegen een putter x goudvink.



BenDoensen
Website Member
Posts :75

Website Member
2005-12-03 - 21:44:00 send message to BenDoensen

smaken verschillen.
en met oogkleppen op is het inderdaad moeilijk om ook even bij de buren te kijken. Vandaar die drukte waarschijnlijk.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-03 - 22:35:48 send message to Niltava

quote
Waarom mag een mens niet genieten van een kruising van vogel,elk mens wil wat aparts,zij het een exclusieve auto,design meubels,echt schilderij als hij maar met iets heeft wat de ander niet heeft.
Waar zou de mensheid zijn als we nergens mee experimenteerde,dan zou ik jullie en jullie mij weer achterna zitten met knuppel en stenen nagooien,zouden we vrouwen bij de haren naar onze grot trekken,sterker nog we zouden helemaal niet meer bestaan.Zolang jullie als anti bastaard blijven bestaan zal er geen natuurramp in de vogelwereld komen want vanaf de eerste huiskamervogel werd er al gekruist.

Vergeef me mijn woorden maar wat een lulverhaal.

quote

of je mogelijkheden ten volste benutten wink wink ;) ook een mooi spreekwoord ..


Of.. een nieuwe .. we verkloten alles wat we kunnen
of..

En als we niet weten wat we hebben, weten we ook niet wat we gaan missen.
(niltava 3/5/2005) wink :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-03 - 23:22:27 send message to natasja

nou Niltava , volgens mij kan jij uit oude spreekwoorden nog heel wat lering halen voor je nieuwe gaat bedenken , wat dacht je van :

'je horizon verbreden"
"verder kijken dan je neus lang is "
"iemand het voordeel van de twijfel geven"

razz :pwink ;)


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-12-04 - 00:14:24 send message to lorie

BenDoesen:
mooi gesproken. Kan het helemaal met je eens zijn. Moedertje natuur heeft ons duizenden mooie vogelsoorten gegeven met/in allerlei kleuren, maten, verschillende voedingsbehoeftes, makkelijk/moeilijk te kweken etc. etc. Kortom voor elk wat wils.Waarom dan in godsnaam kruisen ???
Laat ze maar hun energie/tijd/ervaring steken in de kweek van zeldzame exoten zodat we eindelijk eens kunnen stoppen met de massale importen

Beste Natasja,

Als kakatoe vraagt: Waarom is het eigenlijk nodig om te kruisen ?? is jou simpele antwoord: "Omdat het kan".
Als niltava zeer goed beargumenteerd van repliek dient dan ga je heel flauw met spreekwoorden liggen smijten.....

Heel erg zielig en flauw.
Als dit jouw manier is om "1353 Posts" vol te krijgen .......


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-04 - 00:21:06 send message to natasja

dan is dat naar mijn mening nog altijd een betere manier als een ander flauw noemen en naar beneden halen ja

er zijn over dit onderwerp al ontzettend veel topics geweest , het is ten alle tijden afgelopen in een " we worden het niet eens" dus als er dan weer voor de zoveelste keer mensen in herhalingen gaan vallen dan mag daar best eens wat lichter op gereageerd worden.

de hele kwestie van kruizingen bestaat nou eenmaal uit voorstanders en tegenstanders dat is inmiddels al jaren bekend en nog worden er nieuwe discussies over geopent met exact de zelfde voor en tegens als al die voorgaande jaren.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-04 - 00:24:10 send message to natasja

Overigens Lorie als je commentaar geeft doe je er verstandig aan een hele topic te lezen ,de spreekwoorden waren al bezig voor Niltava's reactie


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-04 - 01:47:09 send message to molineti

Laten we eerst maar eens proberen om op een fatsoenlijke manier de soorten die we hebben in avicultuur in stand te houden!! Lijkt me al meer dan werk genoegwink ;)

(zelfs als het gaat over ,,eenvoudige soorten,,als putter en goudvink)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-04 - 09:04:32 send message to Niltava

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

natasje
quote
'je horizon verbreden"
"verder kijken dan je neus lang is "

Helemaal mee eens!! En juist de mensen die tegen kruisen zijn doen dat!!!

quote
"iemand het voordeel van de twijfel geven"

Heb ik gedaan! Lees goed
En wat dacht je van "wie het kleine niet eert.. etc.
of
" je mag een gegeven paard..."

Maar ik leg jou als leek even de hele bleek uit.
(is ook een spreekwoord) wink :)

quote
er zijn over dit onderwerp al ontzettend veel topics geweest , het is ten alle tijden afgelopen in een " we worden het niet eens" dus als er dan weer voor de zoveelste keer mensen in herhalingen gaan vallen dan mag daar best eens wat lichter op gereageerd worden.

Prima, maar dan graag wel met kennis (en ter zake doende/ en kunde).

Even voor de duidelijkheid:
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=kruising

krui·sing (de ~ (v.), ~en)
3 bevruchting bij planten en dieren van exemplaren van een soort of ras door exemplaren van een ander ras => rassenvermenging, vermenging
4 door biologische kruising ontstane soort => hybride





dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-04 - 09:08:34 send message to dooren

Ik denk inderdaad dat daar de nadruk op moet liggen, wij vogelliefhebbers moeten ons profileren als beschermers van soorten en opkomen voor het welzijn ervan. Goed kweken en zuiver houden zodat importen overbodig worden.

Soorten mixen voor de simpele lol en zg. verbeteren voor de TT kan er bij mij echt niet in. (kan me niet voorstellen dat je dat vooruitgang kunt noemen voor de soort)
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-04 - 10:57:26 send message to natasja

Niltava ,

mag ik je even quote , je zegt namelijk het volgende :
"Prima, maar dan graag wel met kennis (en ter zake doende/ en kunde). " en dan doel ik vooral op de tekst "ter zake doende "

Als ik jouw teksten aanhaal van
"Vergeef me mijn woorden maar wat een lulverhaal. "

"Of.. een nieuwe .. we verkloten alles wat we kunnen"

In hoevere deden jouw reacties dan ter zaken ?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-12-04 - 11:11:28 send message to Niltava

Natas, als je het niet begrijpt wil ik je het graag uitleggen.
quote
"Prima, maar dan graag wel met kennis (en ter zake doende/ en kunde). " en dan doel ik vooral op de tekst "ter zake doende "

Hoewel het best licht en met humor gebracht mag worden, mag toch worden verwacht dat je met kennis reageert.
Dat heb je nog niet gedaan, en ik kan me vergissen, maar ik wel!!


quote
Als ik jouw teksten aanhaal van
"Vergeef me mijn woorden maar wat een lulverhaal. "


Dit heet een excuus voor grof taalgebruik. De reden om dit toch te gebruiken is dat de gegeven tekst alleen dient als excuus(zonder een echte reden) om te kruisen. Dus alleen maar een lulverhaal waarmee men hoopt dat een ander er in trapt.

quote
"Of.. een nieuwe .. we verkloten alles wat we kunnen"

Tja, snap je het nog niet??
Dan is het volgende spreekwoord voor jou van toepassing "tegen dovemansoren spreken"

quote
In hoevere deden jouw reacties dan ter zaken ?

Zullen we mijn en jouw bijdragen eens naast elkaar leggen en kijken wie het meeste on topic was?? Met kennis van zaken?

Nu graag weer over het kruisen ....... of niets.




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede