Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat spookt er 's avonds rond de voliere? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2006-10-04 - 21:31:55

Hallo. 123, maar is het gewoon schrikdraad voor vee, of zon speciaal setje wat je kant en klaar kan kopen special voor volieres?
En Dooren, zon val hoe ziet die eruit,
Ik heb hier snachts ook veel dieren om de voliere en soms vind ik een dode vogel, die natuurlijk tegen het gaas is gevlogen uit angst.
Ik zou ze(de dieren) wel willen vangen en dan wegbrengen ergens ver weg.
groeten
Mike


J.Bird
Website Member
Posts :112

Website Member
2006-10-04 - 21:34:12

wat ik doe is;vogels naar binnen doen als het begint te schemeren.Tegen de tijd dat het donker is hebben ze al een plaatsje opgezocht om de nacht door te brengen.
heb vroeger ook veel last van muizen gehad maar toen heb ik een bijnä "waterdicht"nachthok gemaakt en had ik nergens meer last van.happy :)
dus ik zou zeggen bouw een nachthok dan ben je overal vanaf katten,muizen,ratten alles!razz :p

vriendelijke groeten:
J.Bird


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-10-04 - 22:06:07

Zo'n valkooi is niks anders dan zo'n org. kattenkooi om katten te vangen.

Lokaas om ze te lokken en een valdeur/klep welke in werking treed als het dier over het scharnier plankje loopt om de aas te bemachtigen.

Het best is natuurlijk een nachthok waar s'avonds alle vogels in gaan. Echter tropen en wildvangkwekers kweken vaak beter buiten in de struiken dan binnen. (het is dus niet voor iedereen een oplossing, zeker de grotere volieres zijn niet geschikt om vogels s'avonds binnen te jagen.)

Schrikdraad helpt bijna altijd.
Gert


Willem Jan
Website Member
Posts :9

Website Member
2006-10-04 - 22:21:52

Hallo Dooren,

Een nachthok lijkt me optisch een mooiere oplossing dan dubbel gaas. Ik heb echter helemaal geen ervaring met nachthokken.

Hoe komen alle vogels in het nachthok? Doen ze dat automatisch? Zoniet, hoe krijg je ze er dan in? Ik zou het vervelend vinden als je er regelmatig achteraan moet jagen.

groet

Willem Jan


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-10-04 - 23:16:26

Beste Willem Jan!
Je kan b.v. voeren in het binnenhok.Een aantal vogels zal er van zelf ingaan.Helaas niet allemaal en die zal je er volgens mij dan met beleid in moeten drijfen. Ook een gemengde bevolking als eenden,ganzen en kippen worden 'avonds het nachthok in gedreven.Ik zou niet anders weten.
Vr.groeten van
Antoni


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-10-05 - 00:07:05

Mijn loris gaan vanzelf in het nachthok, alleen pas uitgevlogen jonge loris moet ik wel eens een handje helpen omdat ze het nog niet gewend zijn.

Eenmaal aangewend dan gaan ze na een weekje vanzelf s'avonds het nachthok in.

Ik denk dat dit wel bij de meeste papegaaiachtige te leren is, echter er blijven uitzonderingen.

Tropen en wildzang is vaak toch iets moeilijker omat deze in de bosjes wegduiken/overnachten en moeilijk in de gaten zijn de houden of ze nog s'avonds buiten zitten.

Bij grotere vogels is dit gemakkelijker te controleren.
Gert



123
Website Member
Posts :50

Website Member
2006-10-05 - 20:12:39

hallo
De schrikdraadapparatuur die ik aangeschaft heb is voor vee [Gallagher Fieldmaster als er een muis tegenaanloopt is deze gelijk dood ]het voelt aan of je aan 220 volt zit zo,n schok geeft het dus ik ben er haast wel van overtuigd dat dit afdoende zal zijn voor katten marters of andere roofdieren


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-10-05 - 22:45:47

hallo
als het om katten gaat kan je het ook met visdraad proberen .
gewoon op het dak en paar keer kriskras over het dak ongeveer 10 cm hoog
het hielp bij mij zeer goed


girlits
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-10-06 - 00:27:15

als je vogels vindt die een of twee pootjes missen is het meestal de sperwer of je moet zo vroeg opstaan dat je zeker weet dat het s,nachts gebeurd is .je kunt ook een emmer geel zand voor je hok gooien dit glad harken en kijken of hier wat doorloopt dan kun je aan de sporen zien wat het is


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2006-10-06 - 12:18:20

Ok , bedankt, ik denk dat ik ook schrikdraad ga instaleren,kan ik ook de omheining van de tuin daar mee voorzien of is dat verboden(in verband met de schokken)?Ik zal ook eens kijken of ik zon val kan maken.
groeten
Mike


123
Website Member
Posts :50

Website Member
2006-10-06 - 19:12:26

Veboden is het zeker niet maar ik zou wel een bordje plaatsen deze zijn ook te koop [Pas op schrikdraad]


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-06 - 19:28:51

Er zijn wat regeltjes waar je aan moet houden, wat betreft de plaatsing van schrikdraad.

Zie: http://www.milieuom.nl/bestuurlijkeboete.htm

Artikel 2.1.6.7


Willem Jan
Website Member
Posts :9

Website Member
2006-10-12 - 22:47:00

Na een week of twee hebben we de dader dan toch gevonden: hij woont bij ons in huis......

Toen ik de krant uit de postbus haalde hoorde ik een flink gekras onder de dakgoot. Ik heb er maar eens flink tegen het houtwerk geklopt geklopt en warempel, twintig seconden later kruipt er een marter uit een gat.

Meneer trekt eerst m'n vogels door het gaas (of in ieder geval een poot) en gaat dan bij ons liggen uitbuiken.......

We hebben de lokale jager inmiddels een seintje gegeven. Die mag hem vanaf 15 oktober vangen.

Voor iedereen die vogels heeft met missende poten: een steenmarter is echt een goede kanshebber.

Morgen heb ik extra panelen en komt er dubbel gaas. Stomme wapenwedloop met zo'n mormel, maar dit zal me niet nog een keer gebeuren.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-10-12 - 23:16:10

Gaaf Willem Jan,dat je die steenmarter toch hebt gevonden.En nog wel onder de dakgoot. Niet te geloven,maar nu zal eenieder wel moeten geloven,dat het een steenmarter was.
Dubbel gaas.Prima!
Veel succes verder met je vogels en de vriendelijke groeten van
Antoni


L. Walraevens
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-11-16 - 18:44:07

Zijn de Ghostbusters gesignaleerd in Nederland? Tof!! happy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede