Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nederlandse Lori Vereniging??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-14 - 00:03:28 send message to dooren

Misschien Pascal vindt je het niet netjes om publieklijk personen af te vallen, maar wat zou jij ervan vinden als je ergens in franstalig gebied bent om loris te kopen en dan verhalen hoort die uit de hand van de belgische voorzitter komen die op geen enkele waarheid zijn gestoeld, en personen vals beschuldigd.

Dat getuigd toch ook niet van enig respect.

En over het niet willen samenwerken denk ik dat je de plank behoorlijk misslaat. Negatieve voorbeelden zal ik je besparen.

Even wat tips:
Opzich is het niet moeilijk om aan gegeven te komen betreffende het studbook, in nederland had ik de gegevens van meer dan 80 personen waarvan zeker 25 belgische ILJ-leden. Dit kan alleen bereikt worden door persoonlijke aandacht. Kortom mensen rechtstreeks benaderen, brieven rondsturen motiveerd mensen niet genoeg om gegevens te geven.

Ook symposiums met verschillende talen is niet moeilijk, de spreker moet van te voren gewoon zijn verhaal op papier zetten zodat vertaald kan worden voordat de lezing gegeven wordt. Deze vertalingen worden dan van te voren aan de deelnemers van het symposium verstrekt. Deze hebben dan gelijk een mooi naslagwerkje van die dag. Vragen vertaalde we ook terplekke naar duits of engels, zodat men toch vragen kon stellen en antwoorden kreeg.

Bij de symposiums die wij organiseerde kwamen altijd rond de 80 tot 100 mensen die dan ook nog eens 25,= gulden entree betaalde voor de sponsering van het blad. Kortom symposiums zijn goed voor leden, (leren ervan en krijgen internationale contacten) en het blad kan gefinancieel gesponserd worden.

Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met de belgische loriclub of met jullie zelf, alleen de voorzitter is naar het LJI niet eerlijk en ook niet naar de mensen die het LJI runde, hij is ook nooit geen lid geweest van het LJI.

Ik verwacht ook geen excuses van die meneer want die krijg ik toch niet, maar de waarheid mag wel worden gezegd.

Ik hoop dat je mijn standpunt hierin kunt begrijpen.
Gert


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-14 - 07:36:00 send message to IGGINO

Hoi Pascal

Ik was eerder aan het denken voor een onderafdeling te maken in Nederland. Zoals er in vele clubs gebeurd, allemaal hetzelfde boekje, maar aparte vergaderingen. Zo kunnen ze zelf alles regelen voor hun afdeling (Nederland of België). Maar toch samen een boekje hebben en zo krijgt men een groter leden aantal, en bereikt men meer mensen, wat toch altijd de bedoeling is.
Wat de naam betreft, ik vind dat die Belgische niet hoeft erbij te staan. Want vooral veel Nederlanders storen zich hieraan, en willen zoals Ad een eigen club.
Maar persoonlijk vind ik mijn voorstel beter. Zo blijft er 1 club, want samen staan we sterker dan alleen.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-14 - 08:21:14 send message to IGGINO

Hoi pascal

Dat van een lori forum vind ik wel een goed idee.
Wat foto's betreft daar probeer ik toch wel mee te helpen, zo heb ik weer mooie foto's van diverse hangparkietjes, ik weet niet of je ze al hebt gezien?
Enkel artikels schrijven is niet echt aan mij besteed. Hoewel ik er wel eens ga schrijven. (Echter het probleem is, ik zeg dit al zo lang en ben nog altijd niet begonnen.)
Daarmee wil ik zeggen, dat ik het prachtig vind hoe jullie het klaar krijgen.
Want er zijn inderdaad veel mensen die zoals ik denken, en geen artikels schrijven, maar toch krijgen jullie het steeds voor mekaar.

Ik ben nog altijd tevreden over het boekje!

Maar ik ben ook eens benieuwd of er mensen zijn die nieuwe ideeën hebben want ook Fokke heeft eerder hier op het forum gevraagd achter nieuwe ideeën, maar buiten mijzelf heb ik niet veel reacties gelezen hierover.
Ben ik de enige met ideeën of zijn de andere weer aan het denken, van laat een ander het maar oplossen?


loryclub
Website Member
Posts :4

Website Member
2005-12-14 - 20:28:36 send message to loryclub

Gert,

ik wil niet al te veel woorden meer vuil maken aan dit onderwerp, wij hebben zelf meerdere slechte ervaringen met de oprichter van het ILJ gehad, en vele mensen die bij ons op bezoek zijn geweest kunnen hier ook over meespreken.
In het verleden is er in Nederland altijd een tweedeling geweest tussen aan de ene kant de oprichter van het ILJ (en aanhang) en aan de andere kant een andere bekende liefhebber (met aanhang). Blijkbaar zijn we na altijd deze tijd nog steeds niet volwassen genoeg om dit achter ons te laten, maar blijven we gewoon doorgaan met het in bescherming nemen of in discrediet brengen van andere personen. Ik denk dat dit dan ook een belangrijke reden zal zijn dat samenwerking moeilijk en nauwelijks tot niet van de grond zal komen. Wij doen als "simpele" loriclub al 20 jaar (met plezier en geen politiek gedoe) ons uiterste best om loriliefhebbers die boven dit alles durven te staan te helpen, te informeren en in contact te brengen met andere liefhebbers.javascript:smileyInsert(topicform.message,%20'laugh :D');

pascal


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-14 - 21:11:35 send message to dooren

quote
================
ik wil niet al te veel woorden meer vuil maken aan dit onderwerp, wij hebben zelf meerdere slechte ervaringen met de oprichter van het ILJ gehad, en vele mensen die bij ons op bezoek zijn geweest kunnen hier ook over meespreken.
================

Ik zou dan toch even graag persoonlijk in mijn mailbox berichten (van VA) ontvangen wat dat dan wel is geweest. Graag harde feiten.
(en geen jankverhaal van hij kon daar niks kopen)

Ook het feit dat weinig mensen mee willen doen aan het belgische studbook roept vraagtekens op Pascal, vertrouwend men elkander wel??

Vertrouwen is een basis die nodig is om een studbook te kunnen laten functioneren.

Ook moeten mensen voordeel kunnen halen uit een studbook en moeten er verplichtingen zijn tov de nakweken.
Gert


loryclub
Website Member
Posts :4

Website Member
2005-12-15 - 08:16:24 send message to loryclub

Gert

Het is duidelijk door welke gekleurde bril jij kijkt, maar aangezien ook jij openlijke enkele voorbeelden aanhaalde aangaande de voorzitter van onze club, zie ik niet in waarom ook ik hier niet enkele voorbeelden mag geven maar dat ik dit persoonlijk moet doen!
Helaas houden wij geen zwartboek bij en weet ik niet precies meer de tijd en dag dat voor onze neus vogels verkocht werden die aaan ons toegezegd waren, en ook niet precies meer wanneer wij tot twee maal toe een advertentie hebben ingezonden voor het ILJ met daarin enkele zeldzamere lorisoorten die nooit is gepubliceerd en helaas ook niet meer wanneer Jos ons belde (terwijl hij oons daarvoor overigens nog nooit gebeld had) toen wij in duitsland Oranjeborst Vijgpapegaaien gekocht hadden en hij ons wel even wou duidelijk maken bij welke 'boef' wij deze vogels gekocht hadden. Wij vinden het niet gepast om negatieve zaken welke andere hebben ondervonden hier te bespreken, maar geloof me, ze zijn er.

Laat me voor de duidelijkheid nog wel stellen, wij hebben geen moeite met de persoon Jos Hubers, maar stellen wel onze vraagtekens (net zoals jullie die stellen bij onze voorzitter) over de manier waarop hij bezig is met de "lorihobby'. Wij hebben vorig jaar nog gewoon geemailed met hem om hem toestemming te vragen voor het publiceren van een van zijn artikels en dit ging op een zeer nette en aangename wijze. Als de discussie op dit forum niet deze richting was uitgegaan (en deze discussie is blijkbaar heeel belangrijk), dan hadden wij dit gewoon voor ons gehouden, maar goed....

Wij willen deze kinderachtige en zinloze discussie bij deze beeindigen. We willen onze kostbare tijd liever besteden aan ons (simpel) clubblad. Wij hebben nog steeds genoeg tevreden leden die niet door een gekleurde bril kijken, en we willen ons met veel plezier blijven inzetten om ze tevreden te houden.

Als Nederland denkt dat ze een eigen club moeten oprichten, dan moeten ze dit maar proberen.
Als wij daarin kunnen samenwerken, dan kan dit. Nogmaals, wij bestaan als simpele Belgische loriclub als 20 jaar. Als nederlanders moeite hebben met de naam Belgische, omdat ze dit associëren met een 'lastige voorzitter', dan laten ze het maar en proberen ze zelf maar weer iets. Wij willen hier als redaktie boven staan.

Nogmaals, we willen graag samenwerken, maar alleen met mensen die NIET door een gekleurde bril kijken.

de Belgische Loriclub


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-15 - 08:46:47 send message to IGGINO

Even terug bij mijn voorstel van de richtprijzen.
Ik heb Fokke een hoop prijzen opgestuurd, van waarvan ik zeker de prijzen ken.
Zelf heb ik al het gemiddelde genomen, dus kan ik niet alle geldkwekers tevreden stellen.
Ik ken ook niet van alle soorten de prijzen (wel van veel) maar daarom vraag ik iedereen om zijn prijzen door te sturen naar Fokke.
Op zijn website staan de richtprijzen die ik gegeven heb en al een beetje aangevult is door Fokke. Kijk maar eens bij artikelen en dan naar richtprijzen.

Over de rest ga ik niet meer discussieren want daar komen we blijkbaar toch niet uit.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-15 - 10:20:09 send message to dooren

Laat ik zo zeggen Pascal, dat gekleurde brilletje van me komt niet vanzelf, (de mensen die veel hier op forum actief zijn weten dat).

Ik behandel mensen gewoon eerlijk al ze dat zelf ook zijn, kijk ook even naar je eigen brilletje.

Bovendien vind ik dat jezelf en club nogal tekort doet door telkens het woord (simpel) voor je clubblad te zetten, en je gaat niet in op de andere zaken, zoals studbook en lezingen.

Ik heb ook het gevoel dat er nog steeds een minderwaardigheid komplex is van jullie tov LJI en Jos. Zoals het clubblad er nu uitziet mag het gezien worden.

Ik vond het destijds ook niet sportief van Ivan Vaes om via Danny Cox een rosenberg mee te geven die niet kon vliegen om hier bij mij te ruilen tegen een andere onverwante rosenberg.

En deze vogel kon nooit meer vliegen omdat zijn "duimpjes" aan de vleugels waren beschadigd.
De punten van ze vleugels waren ook geschadigd en kapot.

Zo ga je toch niet met collegakwekers om die iets onverwant willen maken??, ben benieuwd hoe dat dan straks gaat met het studbook???
Krijgen mensen die straks onverwant willen maken met dit soort mensen dan ook "kwartels" mee in plaats van vogels.

Ook wilde Ivan die 1-2 diademen 15 jaar geleden had, niet 1 pop ruilen tegen 1 man, terwijl Jos 2-0 had. Diadeemloris waren toen zeer zelfzaam in gevangenschap en stonden toen op de nominatie om op lijst 1 te komen. Denk je nu werkelijk dat je met dit soort mensen een studbook op kunt zetten om soorten te behouden.

Je mag het allemaal wegwuifen met kinderachtig, maar het staat in geen verhouding als er eens een keertje iemand iets sneller is geweest met het kopen van een vogel voor iemands neus.

Dat iemand dan afreageerd omdat de duitser zich niet aan de afspraak heeft gehouden dat moet je maar begrijpen. (dat gebeurt in deze soms vervelende vogelwereld overal, te zwijgen dat mensen vogels bestellen en vervolgens niks meer laten horen, of denken dat de jongen uit de nestkast rollen)

Kortom ik vind dat Ivan Vaes als voorzitter en mede studbookkeeper in het verleden te veel brokken heeft gemaakt en mensen heeft beschadigd om oprecht te kunnen deelnemen aan een studbook.

Ik begrijp jullie goede bedoelingen met zo'n studbook, het uitwerken van regels e.d. is minstens zo belangrijk als het deelnemen ervan. (bij misbruik zullen leden masaal afhaken)
Gert


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-15 - 11:05:46 send message to IGGINO

Hoi Gert

Van de lezingen, daar gaan ze wel iets aan doen. (Dit stond in een persoonlijke mail naar mij).
Ze zijn van plan een enquette formulier mee te sturen met het boekje. Zodat alle leden hun gedacht kunnen zeggen en niet 3-5 hier op het forum.
En kunnen ze ook zeggen van wat ze graag zouden veranderen.
Dit lijkt mij toch niet meer dan normaal, dat dit met de leden besproken moet worden, voor te zien of ze ook echt zouden komen en het intressant vinden.

Van al de rest denk ik maar,daar moet je zo oud voor geworden zijn, en dit geld voor allemaal.



Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-12-15 - 16:27:06 send message to Lori-lover

Wauw, wat een discussie. Ik wist niet dat ik dit aanhaalde toen ik mijn bericht hier plaatste. Gelukkig heb/had ik geen weet van dit alles en kan ik er onbevooroordeeld tegenaan kijken. Het wantrouwen over en weer zal een samenwerking vrijwel onmogelijk maken vrees ik. Terwijl er in beide kampen personen zitten die ik zeer hoog heb zitten en waarvan ik niet eens wist dat men zogezegt in verschillende kampen zat!
Wat mijzelf betreft; ik ben nog niet zo lang bezig en wil de kweek serieus opzetten met de intentie om ook de genenpool zo zuiver mogelijk te houden. Ik hou mijzelf bezig met het kweken van Stella lori's en kon hier weinig ervaringen zowel als vogels over vinden. Binnenkort echter hoop ik mijn 2de koppel Stella's aan te schaffen. Verder ga ik in samenwerking met een plaatsgenoot en goede kennis serieus werk maken van de kweek van Blauwe Bergen. Samen hebben we binnenkort 3 koppels onverwante Blauwe Bergen, waardoor we straks altijd onverwante koppels aan kunnen bieden. Verder houden we als we dat tegenkomen bij wie er wat kweekt, zodat we weten waar we terecht kunnen als we extra vers bloed willen hebben. Wat dat betreft zijn we hier wel een hoop kennis en ervaringen wijzer geworden. Mijn dank hierrvoor. Aansluiting met een lorivereniging geniet ook onze voorkeur, maar dat stellen we nog even uit. Even bekijken hoe dit verder loopt. Nogmaals mijn dank voor alle reakties, en laten we proberen om toch goed en eerlijk met elkaar om te gaan. Daar worden zowel wij als onze vogels beter van!
Harteljke groeten van Ad van Tuil


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-15 - 20:16:08 send message to dooren

Sorry Ad dat ik me zo laat gaan, normaal ben in niet zo felwink ;)

Maar ik maak nog vaak mee dat ik word tegengewerkt op zoek naar onverwante vogels.

Pas bv. een vogel gekocht in het franse gebied van Belgie bij een grotere liefhebber, maar het adres geven van de Fransman waarvan de vogel oorspronklijk vandaan kwam, wilde hij niet.

Hierdoor kon ik dus niet extra mannen kopen, zodat een kennis met 2 losse poppen ook vooruit had gekunt.

Elke keer blijkt dan toch weer dat die personen tot een of andere clan horen. En dat deze mensen blijkbaar onder de "knoet" van die meneer zitten.

Hierdoor lopen bepaalde soorten indirect gevaar omdat ze lastiger onverwant te maken zijn.

Nee, dat studbook verhaal, ik wil het nog wel eens zien of het iets wordt met dat groepje.

Met veel van dat soort mensen erin wordt het moeilijk.

Kortom hou de ogen en horen open, de mooie praatjes vullen geen gaatjes, beoordeel op de daden. (dat heb ik in het verleden ook gedaan)

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Gert


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-12-15 - 22:37:21 send message to Wim B

Hallo Gert,


Even een vraag van een beginnende loriekweker. Je hebt het over een studboek. Wat is het doel hiervan en wat staat daarin beschreven?

Wim


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-15 - 23:57:57 send message to dooren

Een studbook heeft als doel om mensen te laten samenwerken zodat soorten behouden blijven.

Ook wordt het zoeken naar een bepaalde lorisoort makkelijker, bv. je kweekt rosenbergen, diademen of webers en je wilt onverwant maken.

Door zo'n studbook weet je dan gelijk wie deze soort nog meer heeft.

Echter de meeste studbooks werken voor geen meter, dat komt omdat er vaak te veel vrijblijvenheid inzit. Lijsten worden vaak niet ge-update zodat informatie niet meer klopt.

Er moeten goede regels worden afgesproken en de deelnemers moeten voordeel kunnen halen omdat ze mee doen. (het voordeel is vaak twijfelachtig zodat het niet werkt)

Mensen doen vaak niet mee, alleen al omdat zo'n lijst invullen ze niet intereseert, of door andere redenen.

Ook kunnen deze lijsten in verkeerde handen vallen, de studbook-keepers moeten dus wel mensen zijn die stevig in hun schoenen staan.

Ze moeten zich niet laten beinvloeden door mensen met grote collecties of veel geld.

Een goed studbook maken en onderhouden is minder makkelijk dan je denkt.

De eerste fase ervan is vertrouwen kweken, met vertrouwelijke personen.

Het is niet zoiets van we sturen iedereen een brief met een lijst en we krijgen het ingevult terug en hupsakee. Het zomaar opstarten ervan werkt niet.
Gert


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-12-16 - 03:59:48 send message to IGGINO

Hoi Gert

Ik kan het toch weer niet laten voor hierop te reageren.

Ik weet uiteraard over wie je het hebt in Wallonië.
Maar ik denk dat je niet altijd moet denken dat dit is omdat deze zogezegd in een clan zitten.
Volgens mij kunnen er 2 redenen zijn waarom ze dit niet vertelden.
1: is omdat ze zelf liever zijn vogels verkopen omdat ze dan een procent winst hebben.
of
2: omdat ze voor veiligheidsredenen niet zomaar adressen geven van andere kwekers.
En ik denk dat het dit laatste is.
Dit omdat ik vorige maand gevraagd heb, of ze een lentepapegaaitje popje wisten zitten.
Zij wist er zitten, maar pas na een paar weken heb ik het adres gekregen, nadat de kweker zijn toestemming gegeven had, voor zijn gegevens door te sturen.
Vermoedelijk zijn ze het gewoon vergeten in uw geval, of had de kweker zijn toestemming niet gegeven. Want waarom laat je anders je vogels door iemand anders verkopen?
Maar persoonlijk denk ik niet dat dit gebeurd is omdat ze zogezegd in een clan zitten.
Trouwens het ligt ook een beetje hoe je u zelf opsteld in al die groepjes.
Zelf trek ik mij nergens van aan, ik kan zonder problemen vogels kopen van Jos of van Yvan, of van eender wie, met uitzondering van 1 Belgische kweker.
Ook denk ik dat die clanvorming stilletjes aan er niet meer bestaat, omdat ze beginnen in te zien dat ze elkaar nodig hebben.
Want het zijn enkel de oudere lori kwekers, die zo koppig zijn. De nieuwe generatie, heeft hiervan geen last.




dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-16 - 08:05:43 send message to dooren

Nou Iggino, ze mailde mij dat de man heel oud en ziekelijk was oid. (Terwijl de franse kwekers daar ook kopen)

Het is toch wel typisch Iggino dat iemand met de belgische nationaliteit zoals jij het adres wel krijgt.

Ik snap werkelijk niet dat dit soort mensen niet beseffen als ze straks zelf iets nodig hebben van mij dat dit negatief gaat meewegen.

Samenwerking kan alleen plaatsvinden op basis van vertrouwen.
Gert




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede