Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Is het nog verantwoord om op voliere te staan? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Is het nog verantwoord om op voliere te staan?
hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-10 - 20:04:51

Ik vraag mij de laatse tijd af of het nog wel verantwoord is om je hobby/vogels etc te presenteren binnen het het item Volieres.

De laatste tijd worden er namelijk erg veel papegaaien en kaketoes gestolen. Ook vandaag stond weer in het blad van Euro-parrot een diefstal bij twee kwekers 2 koppels inca's en 4 koppels rose's. Via via heb ik vernomen dat de dieven dit soort sites afstropen? Ondanks een goede beveiliging overweeg ik toch mij van de week terug te trekken, hoe jammer ik dit ook vind. Wat is uw mening hierover?

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-01-10 - 20:31:46

dit geld dan voor alles aan niemand meer vertellen dat je vogels hebt niet adverteren.geen vogels verkopen krijg je mondreclame van enzv.vind het erg ver gaan.en als sta je bij de voliere heb je je adres erbij staan?telfoonnummer?hoe willen ze je dan traceren.



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-10 - 20:38:25

Hoi Dennis

Traceren is niet zo moeilijk via mail etc. Ik ga hier niet uitleggen welke methodes er nog meer zijn, lijkt me niet handig mensen wakker te schudden. Ik heb ook al verschillende mailtjes gehad van mensen die graag een keer willen komen kijken, tip wees hier zeer zorvuldig mee. Vraag eerst adres naam em telefoonnummer etc. Geldt het voor alles??? Ik weet het niet, krijg wel de neiging ontzettend voozichtig te zijn.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-01-10 - 20:45:51

de woonplaats weten ze zo effe bij ledenlijst kijken en dan woonplaats en dan staat er als het goed is je naam en misschien je achternaam en dan zoeken ze dat zo op in het telefoonboekangry


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-10 - 20:58:31

Dat telefoonboek, moet je natuurlijk zowie zo niet in staan.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-01-10 - 21:15:48

Iedereen telefoonnummer intrekken?


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-01-10 - 21:34:34

happy :)Dan kun je beter stoppen met deze hobby,ik bedoel ze vinden de vogels heus wel als ze ze hebben willen.Is het niet via een site dan wel via een advertentie,of via een catalogus van een TT etc etc.

wink ;)


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-10 - 22:37:21

Uiteraard heb ik het niet over stoppen. Maar in hoeverre laat je je vogels ook op internet zien. Vooral wat mij betreft de wat duurdere soorten. Ik denk persoonlijk dat men bijvoorbeeld een grasparkiet niet zo gauw zal stelen. Maar een inca kaketoe , palmkaketoes en noem maar op , wel.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-01-11 - 09:08:24

goeie waakhond nemen :P en die rond laten lopen s'nachts.laugh :D


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2006-01-11 - 16:51:23

gewoon niet je adres er op zetten en telefoon boek ik heb 06 nr


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-01-11 - 17:10:35

hdra

Heb net jou voliere bekeken,

Als ik bij jou door de straat zou wandelen met mijn hond,zou ik in principe jouw vogels kunnen horen,want hoe je het keert of draait je hebt niet de zwijgzammste soort in je tuin.Iemand met verkeerde ideeen hoort dit ook, 2e ik kan op een feest of vergadering dat vertellen van goh daar en daar heeft iemand geloof ik papegaaien in de tuin voila alweer kan een verkeerde dit horen.

Als ze het op je gemunt hebben komen ze toch vroeg of laat,maak het ze moeilijk,camera's,alarm sirene,5 pitbulls,licht zeer veel volts,goede calliber wink ;).

Maar het kan altijd een keer gebeuren of je nu vogels of postzegels hebt,sommige kunnen nu eenmaal niet van andermans spullen afblijven.
Dus laat je foto's lekker staan zodat de goede onderons met jouw mee kunnen genieten

grt


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-01-12 - 20:10:00

Schuilnaam, schuiladres werkt het beste!

Ruud "x"


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-12 - 22:34:17

Ik heb inmiddels wat tips meegenomen. Blijf het leuk vinden om de hobby met anderen te delen. Dus zal voorlopig op voliere blijven staan.

Dank voor de tips.

Henk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-01-13 - 00:55:34

Als een autodief opzoek is naar auto's gaat hij natuurlijk niet op het station zitten wachten tot iemand tijdens een gesprek laat vallen dat haar of zijn buurman een mercedes heeft he ..Nee dan gaat hij gericht opzoek ..

Dus ik denk dat sommige websites een bron van informatie zijn voor eventuele dieven , je kan zo'n risico verkleinen door minder informatie te geven , te adverteren onder een andere naam als die je op forums gebruikt en eventueel een valse woonplaats opgeven etc.

Tis toch wel een feit te noemen dat dieven gericht opzoek gaan naar informatie en dat bijv. de foto's van de voliere's een goede hulp kunnen zijn + de combinatie van advertentie ruimte maakt het geheel nog veel makkelijker , want aan een "koper" geven mensen hun adres bloot.

als ze echt willen kunnen ze aan veel informatie komen en ook zonder gebruik van bijv. vogelarena is veel te achterhalen , maar soms hebben mensen niet door hoe makkelijk ze het andere maken met stukjes informatie die ze her en der bloot geven over zichzelf.

reden tot paniek .. nee
reden tot opletten .. die is er altijd op internet happy :)




Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2006-01-13 - 07:50:13

Hoi Hdra,

Jou begrijp ik niet helemaal. Je bent bang dat je vogels worden gestolen. Maar je zit wel volop te vertellen op de vogelarena chat dat je de echte dure soorten op je .... hebt zitten. shocked 8O En dat moeten dan echt hele dure vogels zijn want je vertelt trots (logische natuurlijk) dat je thuis inca kaketoes hebt zitten. wat moet je dan niet op .... hebben zitten ??? Wat is er nu makkelijker voor iemand met slechte bedoelingen om je te volgen en voila de volgende dag is je dure collectie weg. Beetje raar vindt ik dat dus wel dat je dat volop loopt te verkondigen op de chat.shocked 8O

Ik gebruik een paar keer puntjes omdat ik niet wil zeggen waar de andere vogels hebt zitten voordat ik mensen op een idee breng.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-13 - 08:47:13

Ja op zich heb je natuurlijk wel een beetje gelijk. Maar als mensen op chat vragen wat voor vogels je hebt, moet ik dan zeggen kanaries? Ik ben het wel met je eens dat je daar wellicht wel voorzichtiger kunt zijn, maar ik heb eigenlijk ook geen zin om me continu in bochten te wringen. De plek die je bedoeld is gelukkig zodanig beveiligd dat daar echt niemand bij kan komen en daar komen ook nooit mensen zonder mijn toestemming of dat ze een electronisch pasje hebben. Maar of je nu dure of goedkope vogels hebt, ik denk dat de diefstal van vogels voor iedereen even erg is. Mijn vraag was ook puur open bedoeld. Ik was benieuwd naar de ervaringen van anderen. Met name omdat de diefstal van de inca's die in Europarrot stonden w.s zijn veroorzaakt door het feit dat hij op een ??/ vogelssite stond. Ik hoop hiermee dat het duidelijk is.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede