Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > STOP DE IMPORT!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-11-22 - 10:58:42 send message to goffini

Met een dergelijk importverbod zet je alles stil terwijl het voor sommige soorten noodzakelijk is dat ze in gevangenschap verder leven.
Mensen verstoren hun leefomgeving dusdanig, dat de vogels de mogelijkheid word ontnomen om zich normaal te kunnen voortplanten.
Enkele soorten komen na gevangen te zijn in een speciaal kweekprogramma. Dit gebeurt om het soort voor uitsterven te behoeden. Van enkele soorten zijn er ook heel weinig in de volieres zodat je op een gegeven moment vast loopt met je kweek. Vers bloed is dan noodzakelijk om verder te kunnen kweken.
Ik heb het hier niet over grasparkieten of bonte boertjes of grijze roodstaarten. Die zijn er inmiddels zoveel gevangen dat de import daar best gestopt van kan worden. Maar een soort als de blauwkeel ara waar er in het wild nog minder van zijn dan in gevangenschap, deze vogel heeft een dergelijk kweekprogramma wel nodig. Er zijn ook uitzettingsprogramma's om deze vogels terug te plaatsen in het wild. Met een importverbod zet je ook het behoud van dit soort vogels stil.
Ik denk dat gedoseerd importeren door bepaalde instanties een beter idee is. Ook zul je de daar levende bewoners moeten informeren om zuiniger met hun leefgebied om te gaan. Vogels horen zeer zeker in het wild maar, dan moet dat "wild" er wel zijn.


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2003-11-22 - 16:15:00 send message to R. Bijlemeer

Goffini,

De vogels die gevangen worden voor kweek programma's e.d. worden op een andere manier behandeld dan de vogels voor de ilegale markt! En daar ben ik tegen.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-11-22 - 17:55:30 send message to goffini

Ja ,ik ook
Maar een bij een importverbod vallen ook de mensen die de vogels goed behandelen onder het verbod.


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2003-11-22 - 19:28:56 send message to R. Bijlemeer

goffini

Misschien moet er een controlle op komen ofzo.



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-11-23 - 00:14:47 send message to goffini

Die is er al.
Bureau laser-cites regeling.
Die mag best wel wat aangescherpt worden.
Een importverbod op vogels die ruimschoots in de avicultuur aanwezig zijn.


festiva
Website Member
Posts :6

Website Member
2003-11-23 - 09:46:00 send message to festiva

Waarom altijd alles zo radicaal afschaffen ,nooit van import op een deftige manier gehoord, alleen wat nodig is en onder de allerbeste omstandigheden met de beste verzorging, er zijn nog genoeg ECHTE liefhebbers die ALLES voor hun vogels overhebben en ze proberen de beste verzorging voor hun mogelijk te geven , en als het sterftegetal zo hoog zou liggen als aangegeven, dan moesten al de importeurs hun deuren sluiten , een betere controle en betere informatie op het welzijn van de dieren en de huisvesting in het algemeen zou een goed begin zijn , denk je ook niet.
Afschaffen zal andere nadelen meebrengen die nu niet vernoemd worden .


R. Bijlemeer
Website Member
Posts :78

Website Member
2003-11-23 - 16:41:55 send message to R. Bijlemeer

Festiva

quote
ECHTE liefhebbers die ALLES voor hun vogels overhebben en ze proberen de beste verzorging voor hun mogelijk te geven , en als het sterftegetal zo hoog zou liggen als aangegeven, dan moesten al de importeurs hun deuren sluiten

Als je effe de site kijkt dan zie je dit GEEN liefhebbers zijn het dit enkel en alleen voor de poen doen! En geloof me dat getal ligt zo hoog aldan niet hoger.

En als jij zo goed gelovig bent dat alle dieren die worden geimporteerd goede behandeld worden dan zou maar lekker je oogkleppen ophouden!!!!!!!


ivanka50
Website Member
Posts :5

Website Member
2003-11-23 - 20:26:09 send message to ivanka50

wie weet er voor mijn een quarantaine ruimte voor 4 kaketoes?


festiva
Website Member
Posts :6

Website Member
2003-11-24 - 10:06:31 send message to festiva

R. Bijlemeer

Ik bedoelde natuurlijk met die echte liefhebbers niet die importeurs , die doen het natuurlijk voor de poen,ik bedoelde de mensen die ze houden en ze proberen ze goed te verzorgen.Op zo'n manier gelijk op die film en foto's mag het inderdaad zeker niet gaan...


frank1
Oud Lid
Posts :24

Oud Lid
2003-11-24 - 16:09:24 send message to frank1

Ik heb hem ook ondertekend.
M vr gr Herman Hoogendijk


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-11-24 - 17:27:12 send message to goffini

Ik onderteken hem niet.
Het is te rechtlijnig.
Nogmaals zo stopt de import van alle vogels. Er kan ook netjes geimporteerd worden(festiva).


ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2003-11-24 - 18:12:33 send message to ivogielen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe wil je al die handelaren en importeurs in het buitenland wijsmaken dat ze fatsoenlijk met die vogels moeten omgaan? Dat lukt dus nooit!
Het enige waar zij aan denken is GELD! Aan het welzijn van de vogels denken ze niet!
Dus "netjes" importeren zal dus nooit gerealiseerd kunnen worden!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-11-24 - 18:50:29 send message to goffini

Cites werkt toch internationaal.
Met een instelling van 'dat het nooit gaat lukken "zal het zeker niet lukken.
Eerst proberen.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2003-11-24 - 19:00:25 send message to henkmeer

welke vogelsoorten heb je zelf ivogielen


ivogielen
Website Member
Posts :67

Website Member
2003-11-24 - 20:08:39 send message to ivogielen

Heb net naar National Geographic Channel gekeken, er was een programma op dat alle gruwelijke beelden van de vogelhandel liet ziet. Hier zie je duidelijk dat deze mensen totaal geen verstand van vogels hebben, ze spuiten ze gewoon vol met voer, dwangvoeding! Vogels gaan gewoon doodt, doordat ze zo gevoerd worden. De vogels worden uit de nestbomen gehaald, ze worden omgekapt. Deze kunnen dus nooit meer gebruikt worden als nestgelegenheid. Een boom doet er 150 jaar over, om geschikt te zijn als nestgelegenheid. Dus deze handel tast het natuurlijke bestand enorm aan! Ook worden de papegaaien gevangen met lijmstokken, de vogels worden bij de vleugels vastgepakt en in een kist GEGOOID!! Als er andere soorten vogels "per ongeluk" aan de lijm vast komen te zitten, worden die met lijm en al in de struiken gegooid, gaan dus ook dood.
Verder heeft een verbod in een enkel land geen zin, want dan worden de papegaaien gesmokkeld naar een ander land waar export wel mag!
Ook waren er de bekende beelden te zien dat zowat alle vogels tijdens het vervoer dood gaan, door de slechte behandeling van de vogels door mensen die er totaal geen verstand van hadden en maar aan 1 ding konden denken geld!
Ik ben benieuwd of nog meer mensen dit programma gezien hebben, en of het op hun ook zo'n grote indruk heeft gemaakt.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede