Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelbeeurs zwolle Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-17 - 09:35:19 send message to johanblok

Het is maar waar je je druk om maakt, een beetje serieuze en verstandige liefhebber koopt zijn vogels niet op de markt. Het enige waar de vogelmarkt dan handig voor is, zijn andere benodigdheden en voer, en dan haalt het niets uit wanneer je binnen bent.
Ik verbaas me echt waarom men daar zo graag zo vroeg mogelijk naar binnen wil.... is dat nu echt om de jammerlijke ellende die zich daar over het algemeen in behoorlijk groot aantal bevindt niet alleen te bekijken, maar zelfs te kopen?
Nu ja, het zal dan wel aan mij liggen shocked 8O


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-17 - 10:04:52 send message to tonnl

Lijkt mij toch iets te generaliserend.
Uiteraard zitten er ook vogels die ronduit zielig zijn.
Toch geldt dat zeker niet voor alle handelaren en particulieren die er staan. Ook "serieuze" kwekers kunnen er hun kwaliteitsvogels verkopen en veel handelaren hebben een goede naam die ze maar wat graag hooghouden.
Zo wil ik er zelf wat kanaries verkopen van een oude kweker die moet stoppen. Die vogels zijn prachtig, ik heb gewoon geen zin in telefoontjes en bezoekjes van veel te kritische liefhebbers als ik ze zelf op internet aanbiedt. In zwolle verkoop ik ze in één keer, wat zou daar mis mee zijn?
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-17 - 10:55:39 send message to johanblok

Er zijn nogal wat risico's wat betreft overdracht van bijvoorbeeld ziektes, om dan nog maar niet te spreken over de conditie van vogels die van markt naar markt gesleept worden en daar gestresst in kleine hokjes zitten. Daar heb je natuurlijk geen last van als je er je vogels verkoopt, voor de koper is dat echter heel anders:
- hij ziet niet hoe de vogels gehuistvest waren
- hij kan de conditie van de vogels niet goed beoordelen
- hij kan niet zien in wat voor omstandigheden ze gekweekt zijn
- vaak is niet duidelijk of onzeker wat het verleden van de vogel is (hoevaak al verhandeld)
- daardoor is het risico op (al dan niet besmettelijke) aandoeningen niet in te schatten

Daarom begrijp ik niet waarom men daar uberhaupt zo graag wil kopen: immers een verantwoorde aanschaf is eigenlijk niet mogelijk. Voor de verkoper gelden deze nadelen natuurlijk niet.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-17 - 11:02:59 send message to tonnl

Ik ben het volledig met je eens dat er nog veel verbeterd kan worden.
Op zo'n markt zie je echter ook de gewone liefhebber aan een tafel zitten met zijn eigen gekweekte vogeltjes. Die is trots en vertelt graag alles wat je wil weten. Ook de handelaar die zeer zorgvuldig met z'n vogels omgaat staat er.
Het is echt niet alleen maar kommer en kwel.
Ik kom graag op beurzen en markten, jij niet, dat kan. Mijn idee: laten we elkaars mening respecteren en daarbij markten niet zwarter maken dan nodig.
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-17 - 11:14:23 send message to johanblok

Ik wijs op de nadelen, de meeste genoemde zijn onafhankelijk van de eerlijkheid van de koper maar gelden gewoon voor het systeem van handelen via een markt, ongeacht of dat op zo goed mogelijke of op slechtere wijze plaatsvindt.
Ik verbaas mij gewoon over de prioriteiten bij veel vogelliefhebbers die daardoor bij buitenstaanders terecht tot een negatief oordeel leiden (maar dat mag ik van velen eigenlijk niet zeggen, vrees ik).
Natuurlijk kun je er ook wel goede vogels en eerlijke verkopers vinden (heb ik er in het verleden ook wel gevonden).


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-02-17 - 13:59:47 send message to hj de graaf

de vereniging die deze markt organiseert doet er veel aan om de markt beter te laten worden. zo zijn er elke markt 2 contorleurs van de verening die veel ervaring hebben en een bevoegd dierenarts die letten op overbevolking, zieke dieren schone kooien, voer en water! als een verkoper er zich niet aan houdt krijgt hij een waarschuwing en daarna word ie verweiderd.

verder gelden de regels geen kwartels, en niet zelfstandige vogels en geen uilen aanbieden.

ook komen er bijna elke markt twee mensen van de (onaangekondigd)aid langs en deze insepcteren beschermde vogels op juiste ringmaten afgelopen markt was er 1 bramsijs nietcorrect geringd en is in beslag genomen.

verder moet iedereen zelf weten of ie vogels koopt op de makrt en as je er verstand van hebt dan zie je in een oogopslag wel of een vogel gezond is of niet en natuurlijk je nieuwe aankoop in qaurantaire houden!

door markten in zwolle is er veel meer handel in de vogelwereld zouden deze markten er niet zijn dan bleven veel kwekers zitten met hun overtollige vogels! en de handelaren passen heus wel op met hun vogels aan een dode of ziek vogel hebben ze niks van die kunnen ze toch niet exporteren want die worden niet goedgekeurd voor verzending!

ik zou zeggen kom morgen allemaal maar kijken en spreek is mensen van het bestuur aan als je wat te klagen heb dat werkt beter dan hier van alles op afstand gaan roepen!

wie weet tot morgen!

mvg

Henk-Jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-17 - 14:56:32 send message to tonnl

Ik ben er zeker morgen.
Ik ben te herkennen aan een heel slim uiterlijk. laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Ton.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2006-02-17 - 15:18:27 send message to vandervliet

Nou Ton slim uiterlijk.
Woon je ook aan de kust.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-02-17 - 16:28:08 send message to kakatoe

mensen mail gouldamadine maar eens die kan jullie precies vertellen hoe het zit


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-02-17 - 23:53:46 send message to dijkkamp

quote
de vereniging die deze markt organiseert doet er veel aan om de markt beter te laten worden. zo zijn er elke markt 2 contorleurs van de verening die veel ervaring hebben en een bevoegd dierenarts die letten op overbevolking, zieke dieren schone kooien, voer en water! als een verkoper er zich niet aan houdt krijgt hij een waarschuwing en daarna word ie verweiderd.




sorry hoor maar dan zitten ze bij sommige toch behoorlijk te slapen.

ik kom al een aantal jaren op de markt in Zwolle met veel plezier ik koop en verkoop daar vogels en selecteer uit bij een liefhebber en wie dat is daar kom je vanzelf achter door even met ze te praten ze kunnen je gerichte info geven over de vogels.

en voor het geval je niet snapt wat ik bedoel kom je maar even langs bij mij dan zal ik je morgen helaas wel weer enkele verkopers kunnen aanwijzen die het niet voor elkaar hebben(en dat zijn er gelukkig niet veel maar toch) ik weet nu niet waar ik sta maar dat kun je zo even bij polman navragen H Dijkkamp uit vaassen


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-02-18 - 12:37:56 send message to hdra

We zijn net terug uit Zwolle. Eerlijk gezegd viel het me deze keer zwaar tegen. Ik denk zelf dat gezien het internet tijdperk de markt wel zijn langste tijd heeft gehad. Ik weet niet waar de controleurs dan rond lipen. Want ik zag in mijn rondgang een hokje met kwartels???? Volgens mij nu toch niet toegestaan? Wederom 4 steltlopers in een bijzonder klein hokje en een naaktoogkaketoe in een zwaar verroest hokje. De vogel was bruin van de roest en vrat gestrest aan de spijlen. Nee de kwakiteit viel mij bar en bar tegen. Niet dat ik zelf vogels op de markt koop, maar vind het altijd wel leuk om even rond te kijken. Maar deze keer in ieder geval niet.

Henk


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-02-18 - 13:37:59 send message to kakatoe

Ja Henk dat ligt niet alleen aan de inspekteurs maar ook aan de marktcommissie en digene die de vogels inbrengen.
Zelf vind ik dat de marktmeester zulke mensen van de markt moet verwijderen maar dat doen ze niet bang dat ze zijn dat de handelaren niet meer komen.
Dat is op elke markt zo

Jan


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-02-18 - 16:06:23 send message to dijkkamp

quote
We zijn net terug uit Zwolle

dan ben je ook niet lang geweest gezien de posting om 12.37 uur de markt gaat pas om 10.30 uur los

ben ook net terug uit Zwolle was voor mij een goede markt van de 9 vogels 2 over dus mag niet klagen mijn maat van de 28 vogels ook 2 over .

vond de markt niet anders als andere jaren dus nu ook helaas mistanden maar ook genoeg liefhebbers die het goed voor elkaar hadden vogels netjes in schone ruime kooien en wat betreft die mistanden daar moeten we wel blijven tegen ageren want dit is geen reclame voor de vogel-hobby maar meld je klachten dan ook bij de organisatie en niet alleen op internet


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-18 - 16:22:39 send message to bert1974

ik vond de kwaliteit beter als de vorige keer maar er zaten vogels bij in hokjes waar je tranen van in de ogen krijgt.
pure dieren mishandeling noem ik het.
er was er een die had valk parkieten in een loper waar je een kanarie nog niet in stopt.
zo gaat een liefhebber niet met z,n vogels om.

dit zal wel weer een heftige topic worden maar ik kan hier niet tegen!!

er tegen over staat, dat er gelukkig het meerendeel van de mensen waren die wel weten hoe het hoort.
niet teveel vogels in een tt kooi mooi twee aan twee. goed voor elkaar.

groeten bert


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-02-18 - 18:57:15 send message to hdra

Dijkkamp als je dicht bij woont, ben je ook zo weer thuis. Ik heb vorig jaar uitvoerig een aantal misstanden aan de marktcommissie geuit. Maar ja als je dan niets meer hoort en een aantal zaken worden ontkent dan heeft dat ook geen zin.

Henk




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede