Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogelbeeurs zwolle Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-02-18 - 19:26:10 send message to hj de graaf

dat er dingen gezien zijn die niet kunnen kan ik me voorstellendit kan ook persoonlijk zijn maar goed wij kunnen ook niet alles in de gaten houden zijn op drukste tijd meer dan 5000 mensen binnen die allemaal ook vaak verplaatsen. de aid is met 9 mannen en 1 vrouwe intensief gecontroleerd hebben 4 sijzen inbeslag genomene en 1 putter van een handelaar wegens onjuiste ringen en verder zijn er geen verboden geconstateerd. verder is er een waarschuwing uitgedeeld! de kwartels zijn niemand verder opgevallen heb er niks over gehoord tenminste! maar goed zitten altijd rotte appels tussen he en het bestruu pakt zulke gevallen heus wel aan want die willen ook heus het beste van de markt en weten best dat we ook door allerlei instanties in de gaten worden gehouden. maar goed probeer het eens met 70 vrijwilligers zon markt op te zetten dan kan nooit vlekkeloos gaan!! dan zeg ik als het je zon naar gevoel er van vind ga dan niet meer! ik vodn het mooie markt was er vanf 6 uur tot 5 uur en heb prahtige vogels gezien vooral mooie mozaiken uit itallie mvg HJ de Graaf en acht discussie kan geen kwaat


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-18 - 23:31:27 send message to tonnl

Ik was er van half 8 tot half 2 en ik heb een perfecte dag gehad!
Ik heb bijna staan kwijlen bij die twee Italianen, kleurkanaries van wereldklasse!
Ook heel veel liefhebbers die prachtige eigen kweek aan de man brachten.
Ik heb ook best wat "mindere dingen" gezien, maar toch vooral veel, heel veel mensen die genoten van een dagje vogelen.
Ik kwam nog wel een rare kwibus tegen bij de stand van Lorre&Co, maar ja, rare types vind je overal. razz :prazz :p
Wat mij betreft; groot compliment aan de organisatie en alle medewerkers.
Ton.
Minpuntje wat los staat van de vogelmarkt, wat is die IJsselhal belachelijk duur zeg. € 3,20 voor een kartonnen bekertje koffie en een vulkoek, da's 7 gulden zeg maar.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-19 - 07:46:21 send message to bert1974

het was ook best wel een mooie markt, en over het geheel zaten de vogels er ook wel goed bij.
maar die paar vogels die ik er dan bij zie zitten in zo,n klein hokje daar kan ik kwaad over worden,ik heb deze man ook wel laten weten hoe ik daar over dacht, maar dan trekt ie z,n schouders op en zegt niks terug. en daar door lijkt het dan net of ik me aan de hele markt heb geergerd.
maar dat is zeker niet waar. ik heb er ook zeer veel mooie vogels gezien.
dus over het geheel vond ik het weer een leuke dag uit met mijn vader en m,n broer.

groeten bert


graaf277
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-02-19 - 10:33:21 send message to graaf277

Er is blijkbaar nogal wat onduidelijkheid over de Zwolse Vogelmarkt.
de toeganstijden en de bijbehorende prijzen zijn als volgt:

vanaf 7 uur naar binnen kost 7 euro en geeft tevens recht op 1 meter kraam

vanaf 10:30 uur naar binnen kost 4 euro

wat betreft de kwaliteit:
daar wordt op 2 manieren wat aan gedaan:

1 er loopt een dierenarts te controleren met 5 collega controleurs.
2. De aid komt op iedere markt met een onbekend
aantal controleurs (deze markt(18-02) met 10
medewerkers.

Echter by een markt vindt voortdurend inbreng van vogels plaats dus als je net een rij hebt gecontroleerd is vooraan het bestand met vogels al weer gewijzigd.

En het is nu eenmaal ondoenlijk om alle vogels een voor een te controleren.
En over het algemeen worden er maar weinig echte
overtredingen geconstateerd.
Op de laatste markt heeft de dierenarts maar 2 waarschuwingen uitgedeeld.

En de AID heeft in totaal 5 verkeerd geringde vogels gevonden.

Maar er zyn altyd gevallen die er doorslippen, als je bedenkt dat de organisatie 70 medewerkers op de been heeft vanaf 6 uur smorgens tot ongveer 6 uur smiddags.

ik denk dat over het algemeen de kwaliteit best redelijk tot goed te noemen is, want een echte liefhebber verzorgt zn vogels zo goed mogelijk.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-02-19 - 10:37:57 send message to kakatoe

Bert als je zoiets konstateerd moet je gewoon de marktmeester of de helpers aan de jas trekken.
Ik heb zelf ook in een marktcommissie gezeten maar als ik zoiets had gezien ging ik zelf de marktmeester inlichten kon hij maatregelen treffen maar of die dat ook doet is een 2e.
Meestal gebeurd er niks helaas.

Jan


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-02-19 - 14:22:39 send message to dijkkamp

quote
Dijkkamp als je dicht bij woont


woon zelf in vaassen dat is ook maar 20 min rijden dus ook niet ver.

quote
dat er dingen gezien zijn die niet kunnen kan ik me voorstellendit kan ook persoonlijk zijn maar goed wij kunnen ook niet alles in de gaten houden zijn op drukste tijd meer dan 5000 mensen binnen die allemaal ook vaak verplaatsen. de aid is met 9 mannen en 1 vrouwe intensief gecontroleerd


er is ook niemand die schrijft dat er niks aan gebeurd maar op elke markt zijn er helaas misstanden en het kan altijd beter.


quote
Ik heb bijna staan kwijlen bij die twee Italianen, kleurkanaries van wereldklasse!
Ook heel veel liefhebbers die prachtige eigen kweek aan de man brachten


dit geeft aan dat de grote meerderheid het wel goed doet en daar door is Zwolle natuurlijk ook een grote markt waar veel heel veel mensen dus graag komen en graag kopen


quote
Ik kwam nog wel een rare kwibus tegen bij de stand van Lorre&Co, maar ja, rare types vind je overal.



deze rare eigen kweek kwam ik ook tegen zat wel slecht in de veren had een kale kop(hoofd) dat zet je toch niet in de stand neerwink ;) laugh :D


en dan nog even voor alle vrijwilligers van de markt jullie stoppen er veel vrije tijd in en doen heel veel goeds en met zoveel bezoekers en verkopers valt het niet mee om alles perfect te krijgen maar sluit daar de ogen niet voor wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-02-19 - 17:25:09 send message to Hawkeye_NL

quote
Ik kwam nog wel een rare kwibus tegen bij de stand van Lorre&Co, maar ja, rare types vind je overal.

Das nou vreemd? Ik ben de hele dag haast bij de stand van Lorre & Co geweest en ik heb helemaal geen rare kwibus gezien die op die beschrijving lijkt! laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Het was best druk op ommige momenten en ik vond het jammer dat ik niet de tijd had om echt even lekker te kletsen. Maar goed, als je belooft iemand te helpen dan moet je ook daar de aandacht bij neerleggen.

Ik heb van de markt niet veel meegekregen. Voornamelijk de vogels in de paden rond de stand. Ik had wel een paar dingen die me tegen vielen maar het ergste vond ik dat binnen no-time de hal gevuld was met rook. Echt, als je over de tafels heen keek dan zag je gewoon een blauwe mist. Dat kan toch nooit in het belang van de vogels zijn geweest?

Maar goed, ik heb het wel naar mijn zin gehad ondanks dat ik niet vogeltjes heb gekeken. Maar goed, ik zou dan zelf ook nooit op de markt een vogel kopen. Hoe mooi ze er daar ook bij zitten. Dat is puur een kwestie van veiligheid.

Erwin


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-02-20 - 06:14:47 send message to bert1974

je had naast de stand van lorre en co toch wel hele mooie vogels staan oa mooie dubbele geelkoppen en ik zag een koppel cuba,s op de grond staan onder de tafel.
dus er stonden toch hele mooie vogels in je zichtveld.

groeten bert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-20 - 09:23:21 send message to johanblok

quote

want een echte liefhebber verzorgt zn vogels zo goed mogelijk.


En neemt ze daarom niet mee naar een markt happy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-02-20 - 09:30:34 send message to Hawkeye_NL

quote
je had naast de stand van lorre en co toch wel hele mooie vogels staan oa mooie dubbele geelkoppen en ik zag een koppel cuba,s op de grond staan onder de tafel.
dus er stonden toch hele mooie vogels in je zichtveld.

groeten bert

Oooh ja, maar ik zeg ook helemaal niet dat er geen mooie vogels waren! Ik heb alleen maar heel weinig gezien. Er ook niet op gelet!
Had het veel te druk om een rara kwibus te zijn laugh :Drazz :p


Jarno Blom.
Website Member
Posts :17

Website Member
2007-01-06 - 16:02:00 send message to Jarno Blom.

Hallo,

Ik heb op de site gelezen dat de vogelbeurs in zwolle op 24 februari is, maar sommige zeggen op 19 februari wat is het nou?

Groetjes Jarno Blom ik ben 12 jaar.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-01-06 - 17:51:02 send message to hj de graaf

24 februari is er vogelmarkt in de ijsselhallen

www.volierevriend.nl

happy :)de 19de is het carnaval ook heel leuk !!! happy :)

mvg


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-01-06 - 18:56:35 send message to rupicola

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Er is op dit Forum al uitgebreid over gesproken, toch jammer dat de openingstijden nog steeds als volgt worden aangekondigd:

Openingstijden: van 11.00 tot 16.00 uur.

Dan is namelijk het overgrote deel van de handel al lang verkocht!

Meneer de Graaf kan hier uitleggen wat hij wil, maar 'en publique' wordt een misleidende voorstelling van zaken gegeven, door slechts de genoemde openingstijden aan te kondigen!

De markt is gewoon geopend vanaf 07.00 uur, waarna de markt vervolgens om 09.30 uur (handelaren moeten dan binnen zijn)wordt afgesloten.

Busladingen vol met veelal buitenlandse bezoekers/kopers en alle mensen die zich voordoen als handelaar zijn dan inmiddels uitgewinkeld en keren huiswaarts!

Vervolgens gaat de markt voor het grote publiek officieel open om 11.00 uur?

Denk er het uwe van, maar ik vind het niet kunnen!




Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-01-06 - 20:55:00 send message to Niltava

op 27 januari is er ook al een markt in de wrzv hallen.


jacob.koops
Website Member
Posts :18

Website Member
2007-01-10 - 00:23:05 send message to jacob.koops

Dit is de reden dat ik niet meer naar Zwolle en Meppel ga.Openingstijden zijn volgens mij voor iedereen dezelfde(behalve handelaars), nou veregeet het maar. Wij mogen naar binnen als de buitenlanders uitgewinkeld zijn. Het antwoord van de marktcomm.is dan moet je ook maar meer betalen,dan kun je er ook in.Dus advertenties met tijden is overbodig,want geld is de maatstaf.En zolang iedereen dit maar slikt en de hal iedere markt vol is, dan lacht de comm. en gaan gewoon door met deze kromme toestanden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede