Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > cites voor oranjekuif Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-30 - 07:23:27 send message to ParkietenPeter

Bert,

Daar zijn o.a. de opvangcentra voor.
Via een gerechtelijke tussenkomst kan deze ook voorzien worden van papieren en ondergebracht worden bij particuliere opvang.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-06-30 - 15:08:20 send message to hdra

Raymondo alles is wat mij betreft ok


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-06-30 - 16:54:44 send message to raymondo

we gaan nu naar de kweker en ook contact opnemen met het cites bureau en de zaak voorleggen. We houden jullie op de hoogte.

raymond


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-06-30 - 22:10:39 send message to Pionara.nl

quote
waar gaan die vogels dan naar toe

hij word officieel in beslag genomen maar als jij de justitie niet aansprakelijk stelt voor degemaakte kosten kan hij in sommige gevallen ook bij jou blijven totdat de zaak is afgerond.


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-08-28 - 13:21:47 send message to raymondo

zoals afgesproken zou ik er nog op terugkomen wat betreft de cites.

We hebben de hele zaak gewoon voorgelegd aan de medewerker van het Cites bureau en hij was zeer coulant. Niets wees erop dat we geen Cites verklaring zouden krijgen, sterker nogh deze man vertelde mij dat de cites eigenlijk niet meer nodig was, want we hadden de vogel al gekocht. Ik wilde toch graag een bewijs en we hebben de cites aanvraag gedaan. Nu een paar weken later(6 weken) hebben wij de Citesbewijs ontvangen. Onze oranjekuif kaketoe is nu LEGAAL!

Ik vind het heel tof dat het allemaal goed is gegaan. Wij vonden het best eng allemaal omdat er toch hele verhalen werden geschreven op de forum waardoor ik de indruk kreeg dat het allemaal niet mee zou vallen om een citesbewijs te krijgen.

De man van het citesbureau heeft goe geluisterd naar ons verhaal en hij zij dat het verhaal wat iemand geeft heel belangrijk is. Het viel allemaal reuze mee.

Dus onze €15 is voor deze vegunning goed besteed.

gr,

Raymond & Rita


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-08-28 - 16:07:43 send message to lennard

Gefeliciteerd, nu maar hopen dan je er nog lang van kan genieten laugh :D.

Groetjes,

Lennardwink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-28 - 16:44:32 send message to molineti

Gefeliciteerdwink ;)



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-28 - 19:59:18 send message to dun grijzeroodstaart

gefeliciteerd en nog veel plezier van je roosendaalse oranjekuif he ,


mvg

tim



raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-08-29 - 21:17:52 send message to raymondo

bedankt voor jullie felicitaties!!

Ja dat wordt zo`n 80 jaar genieten van onze kaketoe. We moeten nog een goed testament maken(ha,ha)

gr,

raymond


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-08-29 - 21:23:49 send message to raymondo

ik was ook nog vergeten om te vermelden dat we laatst een bloedtest hebben laten doen. Daar is uit gebleken dat onze kaketoe vrij is van PBFD & Papegaaienziekte. Dus alles is happy :) met de kaketoe. We wisten het al dat hij vrij was van deze ziekten, maar we hadden het graag zwart op wit.

gr,

raymond


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-29 - 22:06:33 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Geen intresse om ermee te gaan kweken?



Want er zijn er helaas maar weinig van in Nederland/Belgiesad :(

MVG Rene


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-09-01 - 21:03:42 send message to raymondo

hoi Rene,

Ik zou heel graag met oranjekuiven willen gaan kweken, maar niet de oranjekuif die we nu hebben. Als hij broedrijp is en zeker als er een pop bij is en ze hebben eieren dan zijn ze niet echt de liefste. We willen onze oranjekuif graag als huiskamervogel houden want als hij in een voliere komt met een pop zal zijn gedrag toch t.o.v. ons gaan veranderen en dat willen we niet. Ik vind het prachtige dieren en jammer genoeg is de oranjekuif in het wild steeds minder te zien en de vooruitzichten zien er tot nu toe niet rooskleuriger uit. Ik heb HELAAS niet de ruimte(heb geen tuin) om met de oranjekuif kaketoe te kweken, maar als ik wel de ruimte zou hebben is het en van de 1e dingen die ik wil gaan doen, al is het alleen maar voor het behoud van de soort. Het zal niet meevallen om een koppeltje oranjekuiven te vinden, laat staan dat ze helemaal gezond zijn. Vooral popjes zijn niet makkelijk aan te komen.

trouwens een prachtige foto van een oranjekuif. Ik neem aam dat deze van jou is? Kweekt je met ze? Het zijn zulke leuke kaketoe`s. Wel veel aandacht nodig(net een kind he), maar heel lief. echte knuffelaars. Die van ons vliegt lekker vrij rond in onze woonkamer want gelukkig is onze woonkamer lekker ruim. Alleen als we weggaan of als we gaan slapen is hij in de kooi en `s middags heeft hij zijn slaapuurtje.

Nou ik hoor van je.

gr,

raymond


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-01 - 21:51:48 send message to molineti

quote
Ik heb HELAAS niet de ruimte(heb geen tuin) om met de oranjekuif kaketoe te kweken, maar als ik wel de ruimte zou hebben is het en van de 1e dingen die ik wil gaan doen, al is het alleen maar voor het behoud van de soort.


Wie weethappy :)

De vogel op de foto is 1 van mijn eigen nakweek vogels die ik doorgehouden heb,en een partner voor bij gekocht/geruild heb.

Ik vind het ook prachtige vogels !!

Het kweken,en zeker natuurbroed valt niet mee,maar geduld is een schone zaak.

MVG Rene


raymondo
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-09-02 - 19:17:56 send message to raymondo

mooi hoor je oranjekuifhappy :).

Is het lastig om de oranjekuif te kweken? Hoe lastig is het?

Hoeveel koppels heb je?

gr,

raymond



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-02 - 23:02:04 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi,

Wij hebben 4 koppels(2 nog niet broedrijp)


De kweek valt niet mee,zeker geheel natuurbroed niet?

Het mooie aan de oranjekuiven vind ik het temperament volle karakter(van vooral de mannen) dit is ook tevens het grootste probleem voor een sucesvolle kweek.

Dit ontaard soms tot agressie van man ten opzichte van pop.

Het zijn stressgevoelige vogels(snel plukken)die als je ermee wilt kweken veel (buiten)ruimte nodig hebben.

Hun voeding moet vergeleken bij andere kakatoes veel fruit en eivoer bevatten.

Meer van onze vogels en huisvesting is te zien bij volieres Picolet.http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_enkel.php?id=415

(Ik wil er wel graag bij vertellen dat we al meer dan 30jaar vogels hebben,en er dus vele jaren over gedaan hebben om dit voor elkaar te krijgen)

MVG Rene




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede