Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geslachtsonderscheid Pestvogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-10 - 10:12:35 send message to molineti

De reactie van voliere is idd niet vriendelijk,maar had waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden door een iets uitgebreider antwoord te geven.

Je kunt niet van een nieuwkomer op de site verwachten dat hij weet dat ,,Ja,, betekent dat je een PM moet sturenwink ;)

(wist ik trouwens ook niet) MVG Rene


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-10 - 10:28:50 send message to Niltava

Maar in plaats van uit te varen kun je ook iemand vragen of hij het wil toelichten. Een ja is ook niet een vraag voor een pm denk dat hans dat ook niet bedoelde.


Volière
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-08-10 - 10:46:24 send message to Volière

Hallo,

Niltava;
quote
Misschien zou je ook eens eerst naar je eigen reactie kunnen kijken.


Inderdaad Niltava, ik ben met m'n antwoord aan Karel uit m'n slof geschoten.
Maar als je naar m'n (twee) vragen kijkt, staat dan daar de rechtvaardiging van het wel zéér korte antwoord van Karel in?

In mijn ogen stel ik hier op dit Vogelforum twee normale vragen.
Dan mag ik toch een normaal antwoord verwachten?

"Ja" is in mijn ogen wel érrug kort door de bocht...

quote
Een ja is ook niet een vraag voor een pm denk dat hans dat ook niet bedoelde.


Nou; als ik de letterlijke reactie van Karel nog eens terug lees;
quote
Had u namelijk wel even doorgedacht over mijn korte antwoord en mij via een PM even benaderd
......


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-10 - 10:59:53 send message to Niltava

hallo voliere

quote
Inderdaad Niltava, ik ben met m'n antwoord aan Karel uit m'n slof geschoten.
Maar als je naar m'n (twee) vragen kijkt, staat dan daar de rechtvaardiging van het wel zéér korte antwoord van Karel in?


Ja

Geintje. happy :)

Het antwoord van Karel was kort maar was wel een antwoord op één van de vragen.
Ik wist niet dat we daar een rechtvaardiging voor moesten hebben wink :).

quote
Nou; als ik de letterlijke reactie van Karel nog eens terug lees;

Had u namelijk wel even doorgedacht over mijn korte antwoord en mij via een PM even benaderd


Misschien de dus wel, een kort ja kan ook inderdaad een reactie zijn van iemand die meer weet maar dat niet 1,2,3, wil rondbazuinen.
Niet iedereen wil met naam en toenaam op het net
(niet omdat men wat te verbergen heeft maar omdat men daar gewoon geen zin in heeft en dan heb je natuurlijk nog het steeds vaker voorkomen van vogeldiefstal)of heeft een spraakwaterval.

Nogmaals met de reactie die je hebt gegeven ben je weinig opgeschoten, je had ook kunnen doorvragen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-10 - 11:19:25 send message to Karel

quote
Misschien de dus wel, een kort ja kan ook inderdaad een reactie zijn van iemand die meer weet maar dat niet 1,2,3, wil rondbazuinen.



Precies! Leek me niet al te moeilijk te begrijpen.

Als je de topics in het algemeen bekijkt, zul je zien dat er vrijwel nooit zomaar namen en adressen worden doorgegeven van personen die iets hebben of kweken. Dat gebeurt "achter de schermen". Dat geldt zeker als het om zeldzame en moeilijke vogels gaat. De redenen zijn hiervoor al meerdere malen genoemd.

Kortom, als iemand je een vinger geeft, is het (denk ik) verstandiger om die aan te nemen, in plaats van, gepaard met grove taal, rond te gillen dat je "de hele hand" wilt.

..wat mij betreft, vooralsnog, de laatste reactie op dit topic.





Volière
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-08-10 - 11:26:50 send message to Volière

Hallo Niltava,

Nou wát is er dan mis mee, om dat dan gewoon te zeggen.
Zo moeilijk moet dat toch óók voor Karel niet zijn (in tweede instantie lukt hem dat namelijk wél).

Ik vraag trouwens ook helemaal niet naar de gegevens van kwekers, ik vraag naar het geslachtsonderscheid Pestvogels en de prijs van én pestvogels, én Wielewalen.

Mocht Karel mij in vertrouwen willen nemen, dan had hij dat toch gewoon kunnen melden (óf mij een PM kunnen sturen....?)

En áls hij gegevens heeft van iemand die liever niet op het www staat met "naam en toenaam".
Geeft hij dat blijkbaar wél aan een compleet onbekend persoon.....shocked 8O in een PM?

Denk daar dan ook maar eens over na....

Om het even kort samen te vatten; ik had enkele simpele vragen.
Daar reageert Karel op een korte botte manier op.
(Hij hoeft toch niet te reageren als hij dat liever niet doet.)
Ik ben gewend mensen op een andere manier te benaderen en wordt een beetje "kribbig" als ik zo wordt behandeld.
Dáár heb ik op gereageerd.

Op der reactie van Roodmus heb ik vervolgens een (in mijn ogen) gewoon antwoord terug gegeven.

Vervolgens gaan er zich meer mensen bemoeien met de zaak en wordt het een hele discussie, die ik niet gewild heb.....


Frank Houweling
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-08-10 - 11:31:49 send message to Frank Houweling

Ik snap het wel, er loopt hier namelijk nog wel eens een gast rond die mensen met de dood heeft bedrijgt. En telkens komt hij weer op een nieuwe ip


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-10 - 11:36:07 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Blijft moeilijk he.
Behalve die vragen vroeg je ook of ze gekweekt werden....
Daarop heeft karel heel simpel geantwoord.
Kort en had misschien uitgebreider gekunt
"ja, ze worden gekweekt" . De informatie was gelijk gebleven happy :)

quote
En áls hij gegevens heeft van iemand die liever niet op het www staat met "naam en toenaam".
Geeft hij dat blijkbaar wél aan een compleet onbekend persoon..... in een PM?

Denk daar dan ook maar eens over na...


Ik denk na.... en.... vanwege de hier onbekende persoon gaf hij dus niet meer informatie en nam hij niet zelf het initiatief(lijkt me toch een rol voor de vrager!).
Vanwege de onbekendheid zou hij eventueel in een pm je om meer info gevraagd hebben (heb je ervaring met dergelijke vogels etc.) en DAN pas een adres of telefoonnummer hebben gegeven.

Nogmaals je hebt het aan jezelf te danken, zeker door een persoonlijke aanval op een gewaardeerd lid van VA, die hier toch al wat langer komt dan jij.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-10 - 11:36:10 send message to Dennis Fr.

voliere ik ben bang dat jij de enigste bent die het zo ziet.ik zie alleen maar een andwoord op je vraag.en die luide word er mee gekweekt in nederland.hij heeft ja gezegt.dat jij dan zo reageerd daar kunnen wij niks aan doen.als al aangegeven werd je had gewoon verder kunnen vragen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-08-10 - 13:20:42 send message to meyer


Waar is de VogelArena van vroeger gebleven???

Dit forum gaat helemaal naar de knoppen als dit zo door gaat.
Vraagstellers worden tegenwoordig al aangevallen als er nog maar gedacht word dat er een voet scheef staat.
De fout word nu bij Volière gezocht omdat hij uit zij slof schoot,maar hebben jullie al nagedacht wat jou antwoord zou zijn als je één kortstondig antwoord als ja kreeg en verders niets.Ik zie aan jullie antwoorden dat jullie veel fantasie hebben en heel veel uit het woordje ja kunnen halen, dit kunnen niet alle nieuwelingen gelijk.
Hier word dan pagina's over door gejammerd en uiteindelijk heeft de vraagsteller nog zijn antwoord niet gekregen.
Hier had allang een moderator moeten ingrijpen om dit topic nog een beetje waarde te geven.
Het gaat me ook niet alleen om dit topic, het is tegenwoordig bijna altijd raak, jammer want ik kwam hier graag.
Na ruim 40 jaar met vogels bezig te zijn leer ik toch nog hoe sommige (vogelliefhebbers)mensen werkelijk zijn.
Er zullen hier ook best echte liefhebbers van Vogelarena komen welke wel en degelijk antwoord hebben voor Volière.

Probeer elkaar te helpen, we hebben tenslotte de zelfde hobby.

wink ;)



mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-08-10 - 14:51:10 send message to mikewauters

quote
voliere ik ben bang dat jij de enigste bent die het zo ziet.ik zie alleen maar een andwoord op je vraag.en die luide word er mee gekweekt in nederland.hij heeft ja gezegt.dat jij dan zo reageerd daar kunnen wij niks aan doen.als al aangegeven werd je had gewoon verder kunnen vragen.



hmm happy :) dan ben ik weer bang dat jij de enigste bent die daar over denkt. ik vind namelijk dat voliere reden heeft om er zo op te reageren. hoe zou jij het vinden, je tikt hier enkele vragen neer,waarin je vraagt om informatie en dan krijg je 'ja' te horen.

verder vind ik ook dat dit onderwerp alles weer naar de knoppen helpt. kunnen we nu eens een normale discussie houden en niet zitten te neuten over het feit hoe voliere (terecht of onterecht naar eigen mening) hierop gereageerd heeft. al die dwaze discussies en mensen die het opnemen voor elkaar. antwoord toch gewoon op vragen zoals jij graag beantwoord zou worden. wees respectvol, en alsjeblieft, laat deze discussie niet 4 of meer paginas doordrammen, maar laten we hier stoppen. verder lijkt het mij tof moest men weer antwoorden op de echte vraag jongens. start desnoods een nieuwe post maar dit loopt loopt de spuigaten uit vind ik.
jeetje!



mikewauters
Website Member
Posts :254

Website Member
2006-08-10 - 14:53:49 send message to mikewauters

quote
Waar is de VogelArena van vroeger gebleven???

Dit forum gaat helemaal naar de knoppen als dit zo door gaat.
Vraagstellers worden tegenwoordig al aangevallen als er nog maar gedacht word dat er een voet scheef staat.
De fout word nu bij Volière gezocht omdat hij uit zij slof schoot,maar hebben jullie al nagedacht wat jou antwoord zou zijn als je één kortstondig antwoord als ja kreeg en verders niets.Ik zie aan jullie antwoorden dat jullie veel fantasie hebben en heel veel uit het woordje ja kunnen halen, dit kunnen niet alle nieuwelingen gelijk.
Hier word dan pagina's over door gejammerd en uiteindelijk heeft de vraagsteller nog zijn antwoord niet gekregen.
Hier had allang een moderator moeten ingrijpen om dit topic nog een beetje waarde te geven.
Het gaat me ook niet alleen om dit topic, het is tegenwoordig bijna altijd raak, jammer want ik kwam hier graag.
Na ruim 40 jaar met vogels bezig te zijn leer ik toch nog hoe sommige (vogelliefhebbers)mensen werkelijk zijn.
Er zullen hier ook best echte liefhebbers van Vogelarena komen welke wel en degelijk antwoord hebben voor Volière.


@meyer, ik ben het meer als volledig met je eens, ik vind het hier veel minder leuk dan vroeger. (ook al ga ik nog geen 40 jaar mee laugh :D)

mike


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-10 - 15:17:50 send message to Niltava

Geweldig!!! De norm om iemand uit te schelden is normaal geworden.
Geen discussie, niet duidelijk maken hoe iemand wel de informatie krijgt.
Nee, alleen zeuren dat het hier zo slecht is, dat de mensen die hier van het begin met echte info komen zo slecht zijn.
Ja, daar maak je een leuke site mee!!!

Nu de vragen. Het beste kun je voor pestvogels de bec benaderen(http://home.hetnet.nl/~bec-info/)
En kijken op:
http://home.versatel.nl/tonys-vogelsite/
(hier staat ook iets over het geslacht)
Wielewalen worden die hier gekweekt,ja.
Prijs schat zo rond de €1200, maar zou zo maar veel meer kunnen zijn.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2006-08-10 - 15:50:00 send message to hoogervorst

Niltava, ik denk dat de prijzen zo hoog niet zijn, volgens mij kosten wielewalen rond de 500/600 euro per koppel(in Belgie) en de euro pestvogels rond de 250 per koppel. Wil je zekerheid hebben omtrent geslacht wat uiterlijk moeilijk te zien is, koop dan ook alleen gesexte vogels. dit geldt ook voor boomklevers, hiermee heb ik me al meerder malen vergist. Koop gesexte vogels, dat voorkomt een hoop narigheid achteraf.
Kijk goed rond op verkoopsites en je komt er vanzelf achter wat bepaalde vogels kosten. Een vraagprijs is nog niet altijd de prijs die je er voor krijgt of moet betalen. VB: Witte spechten in Apeldoorn, inkoop 450 euro, verkoop 1000 euro en er zijn er nog meer gekweekt, witkuifgaaien vraagprijs een maand geleden 1000 euro nu 700 euro, vroeger 70 gulden en ja hoor ook ik betaal wel eens een hogere prijs dan ik zou willen voor een vogel die ik graag wil hebben.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-10 - 18:10:19 send message to Niltava

Het zou best kunnen Hoogervorst. Dit was de prijs die één van de kwekers die ik ken voor zijn koppel betaalde. Prijzen verschillen wel vaker per regio en per jaar.
Nu met de importstop kan er ook veel gebeuren met de prijs.
Was/is er met die witte spechten gekweekt?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede