Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaarten zo gauw weer in broedstemming Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-14 - 16:25:03 send message to dun grijzeroodstaart

mooi te vertellen en leuk verzonnen , maar dat gaat toch echt niet werken bij mij !
toch maar een bedankje voor de adviesen alhoewel ik nog geen antwoord heb gehad op mijn echte vraag kan dit weer invloed hebben op de broed of is wat warmer beter ??

mvg

Tim

dit was mijn vraag hoef niet andere verhalen te horen want iedereen doet het op zij eigen manier !



MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-08-14 - 16:31:23 send message to MrandMrsSwift

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vraag dan helemaal niks als je er niks mee doet.
En bij jou werkt het niet?
Nee, als je niet wil dat iets werkt werkt het nooit nee!!

En we reageren voor je vogels, zodat zij niet in de MADEN (niet maaien) zitten.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-14 - 18:48:54 send message to dun grijzeroodstaart

Vraag dan helemaal niks als je er niks mee doet.
En bij jou werkt het niet?
Nee, als je niet wil dat iets werkt werkt het nooit nee!!

En we reageren voor je vogels, zodat zij niet in de MADEN (niet maaien) zitten.

.

ik stelde toch maar een gewone vraag !
en kan wel eens gebeuren hey wat typefoutjes , maar goed laat ook maar .

Tim

edit : Post ontdaan van niet toe doenende opmerkingen.


Dit bericht is door moderator agabird aangepast

bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-14 - 19:16:07 send message to bert1974

hallo
ik kweek ook al enige jaren met grijze roodstaarten.
en ik kan wel vertellen dat als ik jongen heb en ik ga dan wat aan het blok veranderen bv schoonmaken of iets dergelijks.dan zal er geen jong groot worden gebracht.
een grijze roodstaart is een gewoonte dier de kleinste verandering kan funest zijn tijdens de kweek.
als er jongen zijn moet ik ze zo veel mogelijk rust geven en dus niet storen.
ik laat het blok zoals hij is en ik verschoon pas
als de jongen uit gevlogen zijn.

groeten bert


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-08-14 - 19:48:44 send message to agabird

Ik heb het onderwerp wat opgeschoond. Graag "on topic" houden en laat je niet verleiden tot gekissebis is mijn raad.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-14 - 21:16:17 send message to dun grijzeroodstaart

bedankt voor de betere adviesen , en ja het klopt de grijze zijn nogal stresgevoelig , ik wacht het even af wat het koppel doet !

in iedergeval bedankt voor jullie ervaringen !


mvg

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-30 - 10:00:42 send message to dun grijzeroodstaart

hoi wou toch nog even laten weten dat nu ruim 6 weken later weer eitjes op komst zijn , de pop zit overdag in het blok , word weer lekker gevoerd door de man .

hoe weet ik nu dat er eieren op komst zijn vragen jullie je af , nou savonds zit de pop nog buiten en er is een hele grote verdikking te zien bij de pop en die gaat alleen maar verder naar beneden hangen , ik wacht af tot de pop helemaal niet meer uit het blok komt en dan een paar dagen later zal ik eens kijken .

na zoveel jaren geduld etc etc , nu gewoon waarschijnlijk 2 nesten !

de vorige jongen zijn toch weggegaan voor in de huiskamer .

dit nestje wil ik natuurbroed doen en dan 1tje zelf houden voor mee te gaan kweken maar goed ik zit mischien wel met een probleem die ik met dit nestje ook had en dat is het ringen , ik ben zelf wel eens een week weg voor mijn werk en dan onderhoud mijn vrouw de vogels doet ze prima alleen het ringen tja dat durft ze niet .
en ik weet zo 123 niemand die dat wel aan durft zonder dat er wat gebeurt .

maar goed mischien ben ik wel thuis om ze op tijd te ringen en anders zal ik ze weer ongeringd moeten laten , zou dit erg nadelig zijn voor als ik straks de jong/en zou willen ruilen of verkopen voor onverwant ??

ik weet wel dat het nog niet verplicht is om ze te ringen .

de baby,s had ik niet geringd en daar viel niemand over ze waren handtam , alleen als ik natuurbroed wil doen dan ben ik bang dat er weer van die zeikerds komen die beweren dat het import ofzoiets is , of zal dat wel meevallen !

maar goed de jongen zijn er nog niet en ik maak me nu al druk !]


mvg

Tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-30 - 23:44:52 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Tom

Zo ver van te voren al drukmaken, tja, sommige mensen kunnen dat... razz :p

Waar ongeveer woon je? Ik wil de vogels wel voor je ringen als dat tzt nodig mocht zijn. Ik woon zelf in Haarlem.
Groeten, Ton.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-31 - 06:02:13 send message to bert1974

je bent mischien wat vroeg om je hier al druk over te maken.
maar je hebt wel gelijk!
ik kan bij mijn koppel de jongen niet ringen omdat de ouders ze dan dood laten gaan. en om dan de jongen kwijt te raken word steeds moeilijker.
ik heb al van alles geprobeerd de ringen dof maken de vogels aan mijn hand laten wennen. maar niets helpt.
dit heeft me nu al verschillende nesten gekost dus ik heb besloten om ze maar gewoon niet te ringen.
als er straks wel citus bij komt dan heb ik natuurlijk een wat groter probleem.


groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-31 - 10:28:59 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hallo haha ja haarlem en roosendaal uhm toch een endje rijden !

bert ja mijn koppel doet hetzelfde , de man is wel rustig maar zeer agressief alhoewel denk ik dat de pop het doet bij de jongen die voert ze niet meer en vertapt ze .

maar ik moet nog steeds mijn voilere helemaal veranderen ik heb nu mijn blokken aan de achterzijde van de voilere , dus ik moet eerst mijn kooien in en dan pas kan ik bij het blok is levensgevaarlijk met die man van mij .

volgend jaar wil ik een hele nieuwe voilere neerzetten nog even doorsparen haha , en ik hoop dan de jongen wel te kunnen ringen en dan kan ik ze iedere dag in de gaten houden nu is dat onbegonnen werk .
maar ik kijk wel tegen de tijd , ik wil ze wel een keer laten liggen dan hebben de ouders ook een keer de ciclus afgemaakt mits alles goed gaat dan .
lijkt mij ook beter voor het ouderkoppel !
maar als ik straks de jongen heb en ze zijn niet geringd tja dan adverteer ik er wel mee en zie wel ik hoef er niet rijk van te worden maar ze moeten echt niet teveel over die ringen vallen en ik zal ze echt niet voor niks weggeven omdat ze niet geringd zijn .
weet niet precies wat de prijzen zijn voor natuurbroed maar ik zat zelf zo te denken aan een 300 a 350 euro .
en mischien kan ik er wel ruilen voor onverwant want wil ook nog wel wat rennen erbij maken en wat meer koppels opzetten , of dat allemaal grijze worden weet ik nog niet maar dat zie ik wel .

mvg

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-31 - 10:36:22 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oja en over de citus tja ik heb een mooie site daarvoor zodat ik van alle nieuwe ontikkelingen alles in de gaten kan houden .

maar mocht het zover komen [ zal niet op kort termijn zijn ] dan zit ik ook met een probleem bert, ja dan kunnen we nog chippen wink ;)

mvg

Tim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-31 - 11:43:57 send message to ParkietenPeter

Dat probleem zou je kunnen opvangen door vóór dat er sprake is van cites bij grijze ze te laten chippen. Je hebt dan met datum op papier wanneer je ze al in handen hebt gehad. evt. met een opmerking als ze nog niet volgroeid waren, indien mogelijk.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-31 - 11:55:50 send message to dun grijzeroodstaart

een goed idee peter !

maar goed het is nog niet zover met de citus zal ooit wel komen denk ik .

ik heb de pop vandaag nog niet gezien dus grote kans dat ze dr eerste ei gelegd heeft , zelf kijk ik nooit deze dagen , ik zie het altijd wel vanzelf als de pop snacht in het blok zit dan weet ik genoeg .
want door dat kijken constant worden ze ook alleen maar nerveuzer .

gr

Tim



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-07 - 09:01:44 send message to dun grijzeroodstaart

hoi net de vogels weer gevoederd , enhe ja hoor de eerste piepgeluiden waren weer te horen bij mijn koppel grijze razz :p .

vandaag precies 28dagen geleden dat ze het eerste ei had gelegd ik had het eigenlijk nog niet verwacht omdat ze 3 eieren heeft voorzover ik het kon zien een paar weken geleden toe ik keek .
ik zal over een week is kijken hoe het gaat , maar het zal wel goed komen !

gr

Tim


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-10-07 - 13:13:58 send message to lennard

Mooi oorwink ;)
Gefeliciteerd.

Groetjes,

Lennardhappy :)




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede