Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > NATUURBROED Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-08-21 - 20:55:42

Dat is waar maar welke soorten worden er nog geimporteerd ?

Het gaat het meest om grijze denk ik


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-21 - 23:27:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Maar als natuurbroed vogels zo zeldzaam zijn, en slecht te krijgen zijn? Waarom wordt er dan voor natuurbroed vogels minder betaald dan handopfok ???



Het zit een beetje raar in elkaar Jurn,

Van de meer zeldzamere soorten is er zelfs meer vraag naar natuurbroed dan handopfok(dus wordt daar dus vaak meer voor gevraagt).

Bij de algemenere soorten zit ook weinig tot geen prijsverschil tussen natuurbroed of handopfok,teminste niet voor de kweker!

B.V (pin me niet vast op de precieze prijzen)

Voor een ,,babygrijze,,krijgt de kweker tussen de 325 en 400 euro van de handel

Voor een ,,babyzwartkopcaique tussen de 200 en 250 euro van de handel

voor een ,,babyroseekakatoe,, tussen de 550 en 650 euro van de handel.

Voor natuurbroed vogels krijg je minimaal hetzelfde.

Waarom verkoopt men de jongen dan toch als baby?

1/snel geld
2/minder risico
3/geen geleur aan de deur
4/willen anoniem blijven
5/Alle kooien vol met kweekvogels,dus geen kooien voor jongen

Dus het verschil in prijs maakt de ,,handel,,omdat ze de mogelijkheid krijgen van vele kwekers om de babys te kopen.

En er vele huiskamervogelliefhebbers zijn die gigantische bedragen willen betalen.

Zo zit het volgens mij in elkaar

mvg rene



Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-08-23 - 13:04:24

Hier in Belgie krijgt een kweker voor een grijze van 3weken 300 euro van de handelaar, voor een natuurbroed krijg je maar 200 euro van de handelaar. dus is het toch logisch dat de meeste mensen de jongen verkopen als ze drie weken oud zijn bovendien kun je een natuurboed grijze veel moeilijker kwijtraken dan een jong van drie weken want die nemen ze normaal direkt...


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-08-23 - 13:18:35

Precies!
En zo zie je het gaat allemaal om het verdomde geld!sad :(
Triest!!! Zo gaat de hobby echt kapot!


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-08-23 - 13:41:22

hallo miro
ik kom ook uit belgie als jij natuurbroed doe krijg je van mij ook 300 graag zelfs


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-23 - 16:59:35

quote
Precies!
En zo zie je het gaat allemaal om het verdomde geld!
Triest!!! Zo gaat de hobby echt kapot!



Dit is voor ond inieder geval de belangrijkste reden om de papagaaienhobby niet meer verder uit tebreiden,maar wel meer soorten vruchten en insecteneters te gaan houden.

De liefhebbers van deze soorten zijn toch veelal op een andere manier met hun hobby bezig dan de gemiddelde papagaaienkweker.happy :)

Dit vindt ik trouwens ook van de meeste lorikwekers happy :)



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-23 - 17:12:09

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb vruchten/insecten eters in de vorm van toerako's overwogen, maar heb sinds kort een koppel eekhoorns (beduidend minder tijdrovend dan vruchteneters). Er speelt beduidend minder geld en mede daardoor kom je er meer leuke dierenliefhebbers tegen.


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-08-25 - 21:49:39

Wichmann als ik jongen heb zal ik u het laten weten.
mvg


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-08-26 - 08:37:02

hallo miro

ik hoor het wel van je als je ze heb .
kom ze graag halen


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-08-26 - 15:44:11

miro is het jou ook puur om het geld te doen?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-26 - 18:07:33

Ik dacht dat niet veel in de papagaaien kweek mij nog kon verbazen,tot ik dit las!!

AMAZONA COLLARIA X VENTRALIS, GEELSNAVEL AMAZONE X HISPANIOLA AMAZONE, ek 2006, mannen, tam


Waar zijn we dan nog mee bezig!!!,2 zeldzame soorten zo misbruiken om er zelf wat aan te verdienen.

Wat een liefhebber/kwekersad :(


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2006-08-26 - 19:17:49

Ik vind tesamen met de meeste lorikwekers het meest belangrijke dat er natuurbroed is.
Misschien ook omdat de lori's niet veel als huiskamer vogels worden gehouden.
Ook gaat het bij deze kwekers er op het ogenblik zo veel mogelijk om, om de soorten in de avicultuur te behouden.
Van een groot aantal zal dit heel moeilijk worden door de weinige nakweek.

Ik heb nu bij twee soorten voor het eerst nakweek maar laat de jongen mooi liggen en mochten ze een eerste keer de jongen doden of anders wat. Dan probeer ik het de volgende keer gewoon weer en laat de jongen ook liggen.
Maar gelukkig gaat alles voorlopig goed.
Ik heb de Arfak lori die wanneer ik deze in mijn hand houd er geheel in verdwijnt. Kosten circa
€ 800,00 per koppel maar natuurbroed gaat altijd voor.

Ik zou zeggen laat de natuur ook eens zijn gang gaan.

Peter de Wilde


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-26 - 20:45:48

Misschien aardig om dit verband te vertellen hoe sommige grotere valkensoorten worden gekweekt en daarbij het mes eigenlijk onbedoeld ook aan twee kanten kan snijden.

Omdat kwekers en vele valkeniers liefst vogels hebben die door de ouders zijn groot gebracht, maar de ouders in gevangenschap vaak de eieren beschadigen, gaat men (zo is mij verteld)als volgt te werk.

Als het eerste legsel compleet is, worden de eieren verwijderd en in de broedmachine gelegd.
De jongen worden met de hand gevoerd, totdat de ogen opengaan. In de meeste gevallen heeft het wijfje dan haar volgende legsel compleet.
De jongen van nest 1 worden geringd en terug gelegd in het nest, terwijl de eieren van nest 2 de broedmachine in gaan.
Het wijfje voedt de jongen van nest 1 verder op.
Zodra bij de jongen van nest 2, de ogen opengaan worden deze geringd en in het nest bij de moeder gelegd. De inmiddels grote jongen van nest 1 worden uit het nest gehaald en op de grond van de voliere geplaatst, waar zij zolang ze nog niet kunnen vliegen eten wordt gebracht door de vader.
Moeder ontfermt zich verder over de jongen van nest 2.

Op die manier zijn alle jongen (min of meer) natuurbroed en degene die het om het geld doen, zijn ook tevreden (2 nestjes jongen).

Deze "truc" zal niet bij alle vogels werken en daar gaat het me ook niet om, maar vernuftig is het wel.happy :)


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-08-27 - 17:49:58

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee kaketoe bij mij is het niet om het geld te doen.ik doe natuurbroed bij mijn grijzen en de jongen blijven daarna nog een hele tijd bij de ouders zitten, mijn grijze zitten ook in grote volieres van 3*1*2.voor mij is een geldkweker een kweker die zijn grijze in kweekbakkeen steekt van 1*1*1 of kleiner en dan de jongen zo snel mogelijk er terug uithaalt zodat ze aan een volgende ronde kunnen beginnen.waarom vraag je dat? ok wiechmann ik zal eraan denken.mvg


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-07 - 19:44:40

Zou het echt alleen maar om get geld gaan?
Ik denk dat de meeste serieuze kwekers net zoveel voor natuurbroed als handopfok willen betalen. Ik wel in ieder geval. Dus als u iets weet?

groet

Henk




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 94 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede