Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > NATUURBROED Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-07 - 20:53:19

quote
Zou het echt alleen maar om get geld gaan?



Waar zou het anders om moeten gaan.

Je moet wel ontzettend van sleur en regelmaat houden om van handopfok je hobby te maken lijkt mij.

P.S Maar naar wat voor soort(en)ben je eigenlijk opzoek?

Groeten rene


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-09-07 - 21:37:23

Wil je met papegaaien bezig zijn,moet je wel ontzettend van sleur en regelmaat houden om er iets van te maken,ook veel geduld zal je moeten kunnen op brengen,en of je nu natuur of handopfok toe past,eigenlijk zijn wij allen verkeerd bezig,ze horen eigenlijk in de natuur thuis.Zo kan je ieder zijn hobby bekritiseren.
Wel stel ik vast als ik een papegaai wil aankopen iedereen het onderste uit de kan wil hebben,ook bij de zo genaamde hobby kwekers die het niet voor het geld doen.Als het er op aan komt kijkt ieder naar zijn eigen beurs.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-08 - 18:26:31

quote: Als je eigen gekweekte(kaketoe's) hebt gaan die weg naar bekende bevriende kwekers.
Dus je hoeft ze helemaal niet aan te bieden op het net wat dan ook bijna niet gebeurd
Dus het groepje is en blijft heel klein
Martien Strijdveen.

Martien is dat zo? Ik ken zo langzamerhand toch al aardig wat kwekers. Maar tot mijn teleurstelling moet ik vaststellen dat ook hier 90 procent naar de handel gaat. Men wil het geloop aan de deur niet en men betaals meer voor jonge vogels die ze nog hangevoerd tam kunnen maken dan natuurbroed.

Groet Henk

Ps. Januari gaan we weer naar het Loro Park op Tenerife


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-09-08 - 22:18:36

mijn ervaring is als je jongen van 6 weken of ouder met de hand groot brengt er geen problemen zijn, omdat ze hun eerste inprenting hebben, je moet natuurlijk wel afstand houden en niet gaan liggen "knuffelen" en minimaal 2 jongen of meer hebben.
Een van de grootste en bekendste handopfokkers is wel het loropark op tenerife, ouders krijgen nauwlijks de kans zelf jongen groot te brengen, als er maar de kans is dat er iets mis gaat.

Ben er in de jaren 70 geweest en toen zat de baby ruimte al vol.

Als je de jongen niet de eerste inprenting van de ouders mee geeft, ben je een heel eind weg, moet denken aan een project met gieren in amerika.

Het kan natuurbroed kweken met handopfok, als ze maar de eerste inprenting hebben gehad van de ouders.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-09 - 10:21:12

Wat mij opvalt is dat ik op de vraag wie kent er dan nog kaketoekwekers die aan natuurbroed doen krijg ik geen enkel antwoord. Ik vraag met echt op de 2 a 3 kwekers die ik ken of ze er nog wel voldoende zijn in Nederland.

groet

Henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-09-09 - 12:09:03

P.S Maar naar wat voor soort(en)ben je eigenlijk opzoek? Molinetti

Ok heb je een p.m gestuurd

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-09 - 20:26:04

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Zal IDD niet makkelijk worden om die te vindensad :(

Dit jaar is het met de kakatoes bij ons niet gelukt.
Maar het grootste gedeelte van de paren kakatoes is nog niet broedrijp.

Hopelijk gaat het de komende jaren wel lukken,de intentie is er.

Geduld is een schone zaak.happy :)

Sommige soorten zijn gelukkig minder moeilijk om natuurbroed te kweken


Jonge Witbuikcaiques




Amazone barbadensis bij de voerbak pop en jong,boven man en jong.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-10-08 - 09:59:31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Mooi om te zienhappy :)



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-08 - 10:33:28

Heel mooi. Kun je trots op zijnhappy :)

Een van de mooiste dingen van natuurbroed vind ik steeds weer de eerste ochtend dat de jonge vogels zijn uitgevlogen en de kweker en de jongen elkaar voor het eerst (blij) verrast aankijken.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-10-08 - 11:53:25

Als het er op aan komt kijkt ieder naar zijn eigen beurs.
Jani ben ik het niet helemaal mee eens wat je hier zegt.
Laast nog iemand geholpen met 2 bonte boer mannen.
Bij degene is eerst een man dood gegaan en later heeft hij een koppel bij gekocht en is bij hem een man weggevlogen en heb hem die 2 mannen ver onder de verkoop prijs weggedaan ze waren gesext.
Het is wel zo dat de meesten het onderste uit de kan wil hebben.
Laast heb ik een bb man die ik aan Erwin heb meegegeven weer teug gekregen die er nu veel mooier uitziet als dat hij toen is weggegeven.
Hij is mooi diep oranje staat bij Erwin op de site maar het lukt nog steeds niet om er een mooie pop bij te kopen.
Zo zie je maar weer jani dat je de mensen niet over 1 kam kunt scheren.
Zelf wel een ander helpen met iets maar als het puntje bij het paaltje komt helpen ze jou niet.
Ik weet ook wel dat men liever de bonte boeren met de hand groot brengt en dat er haast geen poppen zijn doe je niks aan.

gr Jan


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-10-08 - 12:32:48

Is natuurlijk ook mijn eigenschuld dat ik ze dan wat goedkoper weg doe.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-10-08 - 16:37:26

Kaketoe. Een jaar of 6 geleden kwam er een vrouw naar mij toe met de vraag naar een grijze pop,ik had er nog een zitten bij mijn jonge vogels,maar die miste een nageltje.
Deze heb ik aan die vrouw meegegeven met als afspraak dat het eerste jong die ze voort bracht voor mij was,dit in verband met bloedverwantschap.
Enige maanden later zie ik die vrouw en verteld me dat de pop op 3 eieren zat te broeden,nog eens een maand en een half later had ze 3 mooie jongen maar toen ik 3 à 4weken later naar een jonge pop vroeg waren ze toch wel allemaal gestorven zeker en erger nog 14dagen later de pop,sedertdien zie je deze vrouw wel om het half jaar adverteren met grijze roodstaarten.
Wel ik kan je verzekeren als je zo iets tegen komt,je je buik vol hebt om een ander plezier te doen en kijk je ook maar in je eigen richting meer.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-10-08 - 19:29:30

Ja Jani zulke mensen zijn er ook meer en deel is zo.
En zo is de zogenaamde liefhebber niet te vertrouwen.
Ik heb zoiets van een afspraak is afspraak en die behoor je na te komen.

gr Jan


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-10-08 - 20:06:11

Mij is het gewoon niet om de centen te doen ,heb al menig vogel weggegeven,maar ben al zo dikwijls bedot ,vroeg of laat word je het moe.
Heb nu zo een 30 jaar geleden mijn volledige kolektie wildvang vogels,zo een 30 tal,volledig voor niets weggegeven en ben door deze persoon nauwelijks nog bekeken,was een zogenaamde vriend.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-10-08 - 20:16:29

Zelf vind ik dat de mensen de eer aan hun zelf moeten houden.

gr Jan




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede