Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > toch de keuze moeten maken , papegaaien weg doen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-09-01 - 07:54:23 send message to johanblok

Men zou bij voorlichting over papegaaien in de huiskamer best eens wat nadrukkelijker op longproblemen in verband met veerstof mogen wijzen! Het aantal luchtwegklachten neemt enorm toe (vermoedelijke mede door luchtvervuiling), dus het aantal echte problemen hiermee ook. Astmaaanvallen en zeker ook longinfecties zijn serieuse ziektes!

Andere huisdieren, zoals chinchilla's veroorzaken dat probleem niet, of veel minder.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-09-01 - 08:38:13 send message to ParkietenPeter

Uiteraard is het luchtwegprobleem bij papegaien een factor waar bijna nooit over gesproken of zelfs gedacht wordt.

Nu is het wel zo dat het schijnt dat de Eclectus papegaaien minder huidstof afschudt, waar de meeste allergien op reageren, in tegenstelling tot de Psittacus papegaaien.

Maar hoe je je ook van te voren informeert, zoals Erwins ervaring, zelf heb ik die ervaring ook trouwens, blijkt dat we niet alles kunnen overzien. Hoe goed we het ook bedoelen.

Daarom getuigd het van wijsheid en realiteit dat Natasja, en vele andere gelukkig, de mens toch nog hoger achten dan het dier.

wink ;) Peter


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-09-01 - 12:20:27 send message to karis69

Toch kan men niet helemaal rekening houden met het stof.

Mijn vriendin kreeg vanmorgen te horen, dat ze allergische reacties vertoond, veroorzaakt door stof en pollen.
31 jaar heeft ze hier nooit last van gehad.
De laatste 10 jaar, hebben wij altijd huisdieren gehad, vogels en honden.
Wij wonen al 10 jaar buitenaf, dus veel pollen.
10 jaar geen problemen, met de gezondheid, en sinds dit jaar, is het helemaal mis.
Is toch moeilijk te verklaren, laat staan dat je er rekening mee kunt houden.
Dus het is niet altijd zo, dat je alles van te voren kunt weten.

Karel


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-09-01 - 15:38:13 send message to natasja

even het volgende ..

ik wil GEEN TIPS over hoe ik mogelijkerwijs toch mijn papegaaien kan houden en stof etc. kan voorkomen , dit even naar aanleiding van wat prive berichten.

Ik sta achter mijn keuze omdat dit de beste oplossing is en omdat ik met het leven van mijn dochtertje geen risico's ga nemen , dus Nee .. ik ga geen tips uitproberen onder het mom baat het niet dan schaad het niet want het kan wel degelijk schaden

ik zou het fijn vinden als hier rekening mee gehouden kan worden , mijn keuze is gemaakt op basis dat ik koste wat het kost mijn dochter niet in gevaar wil brengen en niet dat ik koste wat het kost mijn papegaaien wil houden.

Dit komt misschien wat ondankbaar en boos over maar het is ook niet leuk als mensen zo makkelijker over het feit heen wandelen dat de reden dat ik mijn papegaaien weg doe de gezondheid van mijn dochterje is.



paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-09-01 - 16:00:55 send message to paintim

Beste Natasja!
Dat kan ik me helemaal voorstellen.Je hebt eenmaal een goed doordacht besluit genomen in verband met de gezondheid van je dochter.
Prima toch!
Vriendelijke groeten van
Antoni


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2006-09-01 - 19:24:27 send message to weggy

Inderdaad waarschijnlijk de enige "goede" beslissing op lange termijn.
Ik heb een paar maanden geleden ook dezelfde beslissing moeten nemen. Ik kweekte met forpussen in binnenverblijf. De gevolgen werden echter erger en vandaar dat ik momenteel enkel nog in 7 buitenvluchten kweek. Voorlopig gaat dit prima dus hoop ik dat het zo blijft.
Sterkte.

Gr; Herman


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-09-02 - 12:36:08 send message to natasja

Nou ze is inmiddels opgehaald ,..

Het klikte erg goed met haar en de nieuwe baasjes en ik denk dat dat allemaal wel goed gaat komen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-02 - 12:52:34 send message to tonnl

Sterkte!

Ton.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-09-02 - 13:06:48 send message to Roosje

Ik hoop het! Hou je ons op de hoogte?



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede