Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rapport over (illegale) dieren handel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2006-10-18 - 00:20:05 send message to DE MOTOR

quote
Het probleem bij deze statistieken is dat ze geen volledige
weergave van de realiteit geven. Er is namelijk sprake van een
zogenaamde ‘meldingsdrempel’, dit betekent dat wanneer een
bedrijf voor minder dan 400.000 euro per jaar dieren importeert,
hij dit niet moet melden.


Dit vind ik nu heel raar als men vogels importeerd moet men een carantaire hebben dit word allemaal geinspecteerd door de AID. Dit word allemaal gemeld. Vaak vind ik dat dierenactivisten het hele gebeuren met handel in dieren enorm opblazen. maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2006-10-18 - 00:45:51 send message to DE MOTOR

Nog een ding ik zie weer die foto van die Grijze roodstaarten. (heel erg dat dit trouwens is gebeurd) Maar die foto circuleert al een aantal jaren op internet. Elke keer dezelfde foto.

En over de handel in Levende vogels. Als deze geringd zijn met de juiste papieren is dit toch goed. Maar men vermoed dat er veel illegaal spul tussen zit. En dan opgezette exotische vogels. Als een vogel van mij doodgaat mag ik hem toch opzetten. Denkt men dat ik een levende vogel dood laat maken om hem op te zetten. Ik denk toch wel dat een levende vogel meer waard is. Men laat iedereen denken in dit rapport dat elke vogel ILLEGAAL is. Alles is hier dus gesmokkeld omgringd. Nee we kweken allemaal niets!! En uilen mag je dus ook niet hebben allemaal illegaal. Dierenorganistaties moeten alles opblazen Ik zie eigenlijk weinig onderbouwd bewijs op het gebied van Vogels in het rapport! De andere diersoorten heb ik niet naar gekeken omdat het met niet interresseerd. En dan die man met die 40 koppel papegaaien die zijn als het goed is geimporteerd met de juiste papieren. Dus dit mag gewoon.(over huisvesting vind ik wel dat hier regels voor mogen komen want deze vogels zullen wel niet allemaal een ruime vlucht hebben). Natuurlijk gebeuren er ook illegale dingen dit is natuurlijk uit den boze en moet ook hard gestraft worden. Maar ik denk dat de afgelopen 2 jaar er meer gedoe is met illegale Inheemse vogels dan exotische.

Ik denk dat de goeden maar weer onder de kwaden moeten lijden net als altijd. We zijn dus allemaal een stel illegale handelaren op Vogelarenarazz :p


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-10-18 - 10:45:21 send message to Richard V

@hdra; hm, als ze adverteren voor marktplaats en tegelijk die mededeling doen is dat inderdaad nogal suf.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-18 - 11:23:05 send message to Karel

Om nog even op het houden uilen terug te komen:

Ik kreeg deze link van mensen die ik een paartje steenuilen heb verkocht. Het bewijs dat je zulke vogels prima kunt houden in een prachtige voliere en een goede reclame voor de liefhebberij in het algemeen!. (Het doet me bijzonder goed dat deze vogels zo geweldig terecht zijn gekomenhappy :))

(Zie onder "uilen" en dan "steenuilen")

http://www.onzedierensite.tk/



pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2006-10-18 - 12:12:29 send message to pitylus

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik woon in Belgie en het is zo , het is ook altijd iets met die mannen van de dierenbescherming of vogelbescherming . Het enige dat ze willen is dat de vogels en dieren in de vrije natuur moeten leven . Het is altijd hetzelfde liedje , ze kunnen gewoon niet verdragen dat wij onze dieren kweken en VERKOPEN . Ze denken maar steeds dat daar geldgewin mee gemoeid is . Vergeten ze mss dat wij ze ook moeten aankopen , eten kopen , insecten kopen , opfok enz ... En wij ja zijn de echte dierenvrienden maar niet zij , want in de natuur worden vele vogels en dieren afgemaakt met allerlei vergiftigen enz . Zelfs in landen vangen ze vogels en dieren om op te eten zodat de mensen daar kunnen overleven , maar daar ga je die mannen niet over horen praten .Wanneer ze vogels en dieren kunnen vangen en exporteren is dit voor de meeste mensen een broodwinning en overlevingskansen .Voorlopig ligt de import stil en nu begint de vogelbescherming hier in Belgie de mensen aan te sporen dat ze niet meer naar schows gaan kijken van valken en roofdieren wat gaat het volgende zijn waar ze problemen mee hebben . Het begint dringend eens tijd te worden dat de bonden eens goed wakker geschud worden want straks mogen wij niets meer .Wij zijn van s morgens tot s avonds bezig met onze liefhebberij en het verzorgen van onze dieren en ook is het nu niet goed .


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-18 - 14:46:21 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote

Men moet eens onderscheid maken tussen huisdierbezit en dierbezit.
Een wasbeer in je huis of een uil , daar ben ik ook tegenstander van maar als je deze dieren voldoende leefruimte geeft; waarom dan niet.


Dat onderscheid heb ik in het rapport ook gemist, het hele punt is dat juist op veel fora mensen zijn die hun dieren zo houden. Vaak net zo goed, of zelfs beter dan in een dierentuin.

Zoals gezegd: het rapport is nogal eenzijdig, suggereert deels ook zaken die niet hard te maken zijn, en heeft een duidelijke tendens om elk huisdierbezit tegen te gaan waar tal van argumenten tegen in te brengen zijn. Echter, dat neemt niet weg dat er ook een kern van waarheid inzit en dat het hoog tijd wordt dat bepaalde misstanden serieus aangepakt worden. Dierenhouders en verenigingen moeten niet doen alsof er helemaal niets aan de hand is. Juist als zij meegaan in het benoemen en aanpakken van de echte misstanden, kunnen zij gelijktijdig het houden van dieren met kracht verdedigen.

Overigens vraag ik mij ook nog wel af of de verschijningsdatum iets te maken heeft met de verkiezingen voor de tweede kamer.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-10-18 - 18:43:43 send message to dooren

Trouwens (niet dat ik politiek wil bedrijven) maar wie stemt er bv op de P.v.d.Dieren?

Dat is dus een partij die ons over een kam scheert, allen mensen die vogels hebben zijn "fout" of hoe moet ik zo'n partij nu beschouwen?

Goede zaak of eentje die ons straks gaat nekken.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-18 - 23:01:54 send message to tonnl

De partij voor de dieren is volgens mij meer een signaalpartij. Men wil een signaal afgeven aan de rechtse partijen die dierenwelzijn de laatste jaren zo'n beetje van de agenda geveegd hebben.
Ik denk dat het nuttig is wat tegengas te laten horen af en toe.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-10-18 - 23:44:41 send message to paintim

De Partij voor Dieren?
Hoe heten die partijen wel allemaal niet?
Wakker Dier, Freedom for Animals etc.
Ik gooi het allemaal op 1 hoop en moet er niets
van hebben.
Vr.groeten van
Antoni


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-10-19 - 08:55:50 send message to Pionara.nl

In mijn ogen is stemmen op de Partij vd Dieren de dood voor je hobby.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-10-19 - 09:15:15 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Hans
Als je ziet dat de steenuilen zo goed tercht komen, en deze mensen zijn zeker geen uitzondering,wat zou dan het bezwaar van de IFAW moeten zijn tegen het houden van uilen.Helaas heeft niet iedereen heeft zijn huisvesting op internet staan.

quote
Dat onderscheid heb ik in het rapport ook gemist, het hele punt is dat juist op veel fora mensen zijn die hun dieren zo houden. Vaak net zo goed, of zelfs beter dan in een dierentuin.

Helemaal mee eens, Johan.
Geld speelt daar vaak een rol in.

quote
Echter, dat neemt niet weg dat er ook een kern van waarheid inzit en dat het hoog tijd wordt dat bepaalde misstanden serieus aangepakt worden.
Dierenhouders en verenigingen moeten niet doen alsof er helemaal niets aan de hand is. Juist als zij meegaan in het benoemen en aanpakken van de echte misstanden, kunnen zij gelijktijdig het houden van dieren met kracht verdedigen.

Ook mee eens, maar daarom kun je nog steeds niet alles over 1 kam scheren zoals de IFAW doet.
Wel een reden voor ons als Werkgroep Uilen en Roofvogels,- ff reclame maken- om te starten met uitbrengen van folders met daarin de minimale verzorgingseisen. Dit initiatief staat nog in de kinderschoenen dus daar kom ik later nog wel op terug.

quote
Overigens vraag ik mij ook nog wel af of de verschijningsdatum iets te maken heeft met de verkiezingen voor de tweede kamer

Ik dacht ook al zoiets, zeker omdat de partij van de dieren zich de laatste tijd zo nadrukkelijk wil profileren. Dus een heel gunstig klimaat voor de IFAW.

Wat zijn we het weer eens met elkaar, eng zeglaugh :D




michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2006-10-19 - 09:16:44 send message to michatje

ikzelf woon ook in Belgie en sluit mij hier volledig mee aan met hetgene die Pitylus aangeeft.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-19 - 15:09:46 send message to johanblok

quote

Wel een reden voor ons als Werkgroep Uilen en Roofvogels,- ff reclame maken- om te starten met uitbrengen van folders met daarin de minimale verzorgingseisen. Dit initiatief staat nog in de kinderschoenen dus daar kom ik later nog wel op terug.


Dat lijkt me een uitstekend initiatief! Dat is heel wat beter dan het soort uitspraken wat je nogal eens tegen kunt komen in bepaalde bladen: aan te raden is een kweekbak, want in vluchten kweken ze slechter.

Ik heb er niet echt in verdiept, maar volgens mij richt de Partij voor de Dieren zich vooral op de bioindustrie (in ieder geval in de campagne). Of zij net zulke extreme standpunten over dieren houden hebben als de IFAW weet ik niet. Maar ja, ik stem dan ook niet op ze.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-10-21 - 21:22:26 send message to Pionara.nl

Moet me toch nog 1 ding van het hart.
Ik heb eerder in een ander bericht eens een vergelijking geplaatst (die verwijderdt is)waarin ik al aangaf dat dus diverse instanties het internet dus wel degelijk gebruiken om ons hobbyisten, zogezegd, te bespioneren. Ziehier, in dit rapport van het IFAW het bewijs daarvoor.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-10-22 - 14:03:15 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Internet wordt steeds meer gebruikt om zaken in de gaten te houden. Instanties worden zeker actiever op dit gebied. Daar is op zich toch niets mis mee (?).

Als ik ergens iets koop, zeker bij een dier, zoek ik zelf vaak ook even na wat voor advertenties zo iemand op internet heeft staan. Daarmee kun je soms (deels) een verhaal controleren.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede