Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > filmpje grijze roodstaarten met jong in het blok . Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-12-18 - 22:11:48 send message to wiechmann

daar heb je verstandig aangedaan om in een schoonblok te plaatsen als de baby roept kom het wel goed en anders kan je altijd bijvoeren in het blok


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-19 - 11:16:25 send message to dun grijzeroodstaart

hoi herman ja zo is het beter , heb ze vanmorgen alleen nog niet gehoord en ik heb de man ze ook nog niet zien voeren , maar goed ze roepen nog niet dus ik laat ze nog even met rust .


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-19 - 14:47:37 send message to dun grijzeroodstaart

ongeloofelijk maar waar , gisteren 2keer de jongen in mijn handen gehad verhuist naar een andere ren en in een nieuw blok gedaan en de man verhuist naar een andere ren , en toen nog met de pop naar de vogelarts geweest .
en net zat de man weer in het blok lekker de jongen te voeren net of er niks gebeurt was !
is dat geen goed kwkoppel , en zeer zeker een goeie man .

gr

tim

met de pop gaat het trouwens ook al stukke beter alhoewel ik de pop nog niet inn het blok heb zien gaan , de man verzorgt de jongen nu op het moment meer dan de pop .



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-12-19 - 15:01:45 send message to ParkietenPeter

Da's inderdaad een gouden koppel. wink ;)
Maar wat zei de VA over het oog?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-19 - 17:12:54 send message to dun grijzeroodstaart

de va zei dat ze eerst getests moest worden op clamidia ofziets papegaaienziekte , ik dacht ook dat dat opgestuurt moest worden maar hij lachte en zei dat ze al een tijdje iets nieuws hadden , een soort zwangerschaptest zo ziet het eruit en dat duurde 10minuten 2 testen gedaan en die waren goed .
de pop heeft waarschijnlijk een bacterie/infectie op haar ogen gekregen van het blok , ze heeft antibiotica gehad en vitaminespuit , en over een 14 dagen moest er wel verbetering te zien zijn zo niet even herhaling antibiotica maar volgens de va zal het niet nodig zijn .
gelukkig komt ze nu even niet in het blok , alleen de man , want tja in het blok ligt ook wat zaagsel en dat is ook fijn stof en dus nu ook even niet goed voor de ogen .
want amonia heeft dr ogen droog gemaakt zei hij en zo is dat oog heel gevoelig geworden .
kosste weer een berg maar ben heel blij dat ik toch nu al naar de va ben geweest ze ziet er alweer wat beter uit , alhoewel ze helemaal geen zieke indruk maakte zei de va .
dus komt goed .

nu nog spannend afwachten of de jonge grijze nog wel naar buiten durven te komen , dan kan ik ze is op mijn gemakje bewonderen want gisteren was het allemaal een beetje paniek in de tent .

gr

Tim


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-12-19 - 17:58:59 send message to kakatoe

Het eerste wat een va geeft is een vitamineshot.
Als ze genoeg verschillende groenten en fruit krijgen is dat helemaal niet nodig.
Ik hoop dat het gauw weer goed gaat met je grijze.
Ik heb er 1 bij mij voor het eerst in het blok gezien

gr Jan


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-19 - 19:34:28 send message to dun grijzeroodstaart

hoi kaketoe , ja die vitamineshot geven ze meestal , maar kan geen kwaad , en daarna heeft ze de antibiotica gehad .

maar als ik het goed begrijp heb je nu ook een jonge baby grijze liggen ?
mooi he jonge grijze , ik wacht af tot ik ze eindelijk op stok zie zitten bij de ouders dan pas kan ik zeggen dat ik natuurbroed heb gehad



kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-12-19 - 20:39:52 send message to kakatoe

Nee ik heb nog geen jongen van de grijzen.
Het is de eerste keer dat ik 1 van de 2 in het blok heb gezien.

gr Jan


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-19 - 21:38:49 send message to dun grijzeroodstaart

aha , nou succes en veel geduld en ze doen het of ze doen het niet hoor .

gr

tim

en succes


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-21 - 14:32:43 send message to dun grijzeroodstaart

hier nog een foto net gemaakt van het ouderkoppel , de pop ziet er alweer stukken beter uit en ze voert zelfs de jongen weer samen met de man , ik had dit niet verwacht , omdat ze nu in een nieuwe ren zitten en de jongen in een nieuw blok .
nu alleen nog afwachten wanneer de jongen uitvliegen ik hoor ze wel heel de tijd in het blok en af toe steekt er 1 zijn kop ffe buiten maar daar blijft het dan ook bij .

gr

tim





dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-27 - 20:02:48 send message to dun grijzeroodstaart

vandaag is er al 1 jong uitgevlogen , prachtig gezicht om te zien dat stuntelen van het jong , het andere durft er nog niet helemaal uit te komen , zal morgen wel zijn .

zal morgen een foto maken als ik de kans krijg , het eene jong is wel een zeer forse , ben benieuwd wat het het zijn man op pop ?!

gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-28 - 11:15:42 send message to dun grijzeroodstaart

hier nog een 2tal foto,s 1tje van het trotse ouderkoppel en het andere het eerste jong wat uitgevlogen is , het andere zit nog in het blok ben benieuwd wanneer die naar buiten durft .







gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2006-12-28 - 11:26:18 send message to gizmoken

Dat is prachtig, he, het jong ziet er ook helemaal niet schuw uit. happy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-28 - 12:14:57 send message to dun grijzeroodstaart

haha nee zo niet maar ik moet niet in de ren zelf komen want dan gaan ze beide grommen , maar het kan erger , is niet zo net als dat echte import .



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-12-28 - 21:33:39 send message to lennard

Mooi oor gefeliciteerd dat er in ieder geval eentje uit is gekomen, een supper mooi gezichthappy :)
Kwens je ook veel kijkplezier.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede