Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > een leefboom maken .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2004-12-24 - 11:03:46 send message to parkietenpeter

Verzendt dit bedrijf ook de spullen of is het alleen afhalen, want dan ben ik bang dat het wat ver is. Of je oet er een dagje uit van maken naturlijk.

wink ;) Peter


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-24 - 11:42:35 send message to Hawkeye_nl

Zoals gezegt begint dit bedrijf officieel per februari 2005. Dat wat ik al heb kunnen bestellen wordt netjes thuis bezorgd! Je kunt telefonisch en via e-mail advies vragen over zelf te maken bomen. Ze hebben doe het zelf pakketten zover ik het weet en je kunt de onderdelen los bestellen op maat. Hoe de betalingscondities zijn weet ik niet. Ik betaal maandag contant omdat ze persoonlijk bij mij komen leveren.

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2004-12-24 - 12:12:41 send message to Lennart

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Wat een geld voor een paar wilgentakken en stukjes touw!!!!!! Ik zelf ben vrij handig maar met een beetje fantasie en ieder geval één rechter hand kan je zo iets toch heel gemakkelijk zelf maken? Je hebt er dan namelijk twee keer plezier van, namelijk je creativiteit prikkelen en het gevoel dat je het zelf gemaakt hebt en je vogel heeft er plezier aan!
En vergeet niet dat als je gaai een sloper is dat het dure speeltje ook na een of twee jaar helemaal is gesloopt! laugh :D
Zal ik eens een schatting doen als je hem zelf zou bouwen? Touw 30 (idd watersportzaak), Hout gratis (wel weten waar je het vandaan haalt), Betonplex 10, Zwenkwieltjes 15, Extra speeltjes 50...."T is maar wat je er voor over hebt......razz :p
Trouwens de rand is (zoals ik kan zien op het plaatje) verzinkt (zinkvergiftiging)en niet van RVS!sad :(
En je kunt hem dan ook nog net zo groot en uitgebreid maken als je wilt! En dan kom je een aardig eind verder met 475 €....happy :) Voor dat geld kan je ook een vriendje voor hem kopen!!!
wink ;) Lennart


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-24 - 13:14:44 send message to Hawkeye_nl

Lennart,
Er zit een garantie bij dat er alleen RVS wordt gebruikt. Dus ik denk niet dat je zink kan zien zitten.
Ik heb zelf niets te maken met dit product of dit bedrijf. Ik heb alleen geinformeerd in algemeen belang. Daarom dus ook de prijzen hier geplaatst. Wil je meer weten dan moet je echt zelf even bellen met de dames in Zwolle.
razz :plaugh :D
Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-24 - 16:45:26 send message to natasja

dan was ik ook een stuk goedkoper uit hoor wink ;)

1 tak , puur natuur en gratis wink ;)

1 cementton en een zak cement + zak speelzand ..weet niet meer wat ik kwijt was maar viel reuze mee wink ;)

( dan is mijn speelboom niet zo luxe als die van dat bedrijf hoor , maar de lol van je vogel is er niks minder om wink ;) )


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-24 - 20:01:35 send message to Jacqueline



Kost zogoed als niets, en plezier voor tien.

Het speelgoed wat er aan hangt heeft hij gekregen van onze dochter voor zijn verjaardag.
Normaal hang ik stukjes wilgentak van 20 centimeter, doorboord en aan een geregen met touw.
Dat het beweegt lijkt hij fantatisch te vinden, de standaard rechts zal wel in de schuur verdwijnen, kijkt hij niet meer naar om.

wink ;)

Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-24 - 23:08:55 send message to natasja

zoiets vind ik dus ook mooi maar heb je dan niet dat ze naar je plafond klimmen ?

voor mij met mijn 1.61 kan dat namelijk nogal een probleem opleveren wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-25 - 01:26:13 send message to Jacqueline

happy :)

Dat is goed opgemerkt, ja hij klimt weleens naar boven.
Maar vernielen doet hij niets, en als we vragen kom op stok, dan komt hij wel naar beneden.
Natuurlijk is deze best aan de grote kant, maar voor een Edel kan het met de helft ook.
Voordeel is dat hij het echt als zijn plekje beschouwd en ook al kan hij vliegen, hij komt er niet af, enkel als ik er onder door loop stapt hij weleens op mijn schouder om even bij me te zijn, nou dan is het een paar flinke smakkers, en vliegt hij terug op de schommel.
Terwijl in het begin zijn standaard alles was, maar het nadeel daarvan was dat hij langst de poten naar beneden gleed om op excursie door het gehele huis te gaan, en daar was ik niet zo voor, bij de computer liggen nogal wat stroom kabeltjes, en op een gebraden ara kippetje zit ik niet te wachten.
Vandaar deze constructie en het werkt wonderwel.

wink ;)
Peter.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-12-25 - 12:16:56 send message to natasja

nouja het is wel de tijd van exotische gerechten , maar toch maar niet he wink ;)

Nouja een haak in het plafond is er zo ingedraait dus wellicht ga ik je voorbeeld toch eens volgen ,mijn kiek is niet zo erg ondernemend dus ik hoop dat ze het plafond niet gaat bezoeken wink ;)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-12-25 - 13:00:42 send message to Hawkeye_nl

Peter,
Zoals het gezegde luid, een goed voorbeeld doet volgen.
Ook ik denk dat jouw oplossing voor mijn birds een perfecte speelplek zal zijn. Zekers als ik er een paar bij elkaar hang.

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-25 - 13:48:51 send message to Jacqueline

happy :)

Een standaard of klimboom staat maar stil en het schommelen vind hij prachtig, en soms lijkt het of we een aapje in huis hebben,laugh :D gaat aan het onderste puntje hangen en slingert op en neer dat het een lieve lust is.
Dit dikwijls aan een poot, ondertussen draait hij zijn hele woorden schat af.
Geeft veel meer beweging ook voor de vogel zelf, vleugels, borstpartij,poten,en ook het evenwicht word goed ontwikkeld, gewoon in zijn algemeen een hele goede manier voor de conditie op peil te houden of te krijgen.
Hang je er meerdere weg, wel voldoende afstand want als ze het eenmaal door hebben dan, kennen ze geen maat met schommelen, en het zou jammer zijn als ze tegen elkaar op botsen.

Succes met de bouwwerkzaamheden.

wink ;)

Peter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-25 - 16:13:43 send message to Jacqueline

happy :)happy :)happy :)

Net gewassen en spelen maar.










wink ;)

Peter


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-25 - 20:35:27 send message to Chica

Peter, Is dit in je huiskamer of hebben jullie een "speelkamer" voor de vogels?
Ik wil chica ook veel vrijheid geven en misschien ook niet kortwieken als het mogelijks is. Nou schijten (exuse de uitspraak maar dat is wat ze doen) edels nogal behoorlijk "nat" en van boven af op een schommel best we ver ook denk ik..
Hoe hebben jullie dat probleem opgelost?? Zo klein als chica nog maar is zoveel sch**t ze ook..iemand hier raad mee behalve een kurk? happy :)
Groetjes, Ron


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-25 - 20:51:43 send message to Jacqueline

laugh :Dlaugh :D

Eigenlijk is ons hele huis een speelplaats voor de vogels.

Nee zonder dollen, dit is de serre waar ze naar hartelust kunnen ravotten.

Tegen de natuurlijke afgang van een vogel kun je weinig of niets doen,

En een kurk is al helemaal geen oplossing, denk aan het effect van een champagne fles, moet je nog met een helm op door je huis lopen ook.laugh :D
Edels hebben nu eenmaal een wat vochtigere ontlasting.

Hoe wij het opgelost hebben, PAMPERTJE.wink ;)
Nee hoor, meestal doet hij het in zijn kooi, maar mocht het er buiten zijn dan is het niet zo erg, er liggen plavuizen dus is zo weer schoon.

wink ;)

Peter.


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2004-12-25 - 22:09:56 send message to Chica

Ik heb een eiken vloer liggen dus dat is wat minder dan, bijt een beetje uit dat spul sad :(sad :(
Naja, dan maar met een dweiltje paraat blijvenhappy :)
Ron




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede