Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > wie heeft er ervaring met Free-Flight-training Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2007-04-10 - 17:55:33

Ik voel em hoor Henk!

Ik snap alleen niet waarom er zo afkeurend/kleinerend gedaan moet worden als het gaat om het vrij laten vliegen van een kromsnavel en de weg er naartoe.

Vrij vliegen met roofvogels (valkenieren) is algemeen geaccepteerd en helemaal niet raar.

Waarom zou het "valkenieren" met je ara dan wel raar zijn?

Groet'n,
Dirk Jan



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-10 - 19:49:52

Dirk Jan

Daar is helemaal niks raars aan. Maar wel als je met leertjes en tuigjes gaat werken. Overigens een keer een grapje maken mag ook wel eens he. Zijn er veel die direct op de p getrapt zijn. Ik vind het fantastisch dat het vrij zou kunnen vliegen. Maar dat is heb ik van de trainers in Walsrode begrepen een dagtaak. Niet alleen aanleren maar ook het onderhouden van het aangeleerde. En volgens hen komen 7 van de 10 vogels hier niet voor in aanmerking. Zij oefenen eerst in een hal.

groet

Henk


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2007-04-10 - 20:21:13

Het is niet zo raar dat ik snel op mijn p.. getrapt ben. Heb namelijk een een enorme ... wink ;)

Ik geloof inderdaad dat het veel werk is een vogel iets aan te leren, en vooral om hem/haar ook getraind te houden.

Maar goed we proberen maar eens wat. Voorlopig doe ik in huis de zgn. "Recall-training" vanaf een bepaalde plek roepen en als ze komt belonen. En tevens loop ik met de vogel op de hand (voet vastgeklemd tussen vinger/hand en duim) van huis naar de werkplaats. Dat is dus buiten. shocked 8O

Werkplaats is een hal van 30x25 en ze kan daar vlot haar rondjes maken. IS ECHT EEN GAAF GEZICHT.

Ze moet trouwens ook erg trainen op haar conditie. is na 5 à 10 rondjes al aardig aan het hijgen.

Maar goed, zoals ze zeggen, al het goede komt langzaam. happy :)

Groet'n,
Dirk Jan.

Ennuh Henk, no hard feelings hoor!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-10 - 22:01:55

Hoi

Wat mij betreft ook niet. Vindt dit soort initatieven alleen maar toe te juichen. Lijkt me fantastisch als je het gaat lukken. Laat ons het nog eens weten.

Henkhappy :)happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-11 - 01:14:22

En een paar foto's van de vogel in volle vlucht zou natuurlijk ook leuk zijn... happy :)


t.wijsbroek
Website Member
Posts :15

Website Member
2007-04-11 - 12:26:56

Dit bericht is 7 keer gewijzigd

http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=Q3RPPD8J

Bij mij vliegen zo ook los in een hele grote ruimte 180m2, heb het ook buiten geprobeerd nadat het binnen allemaal lukte, heb ik er een mee naar buiten genomen, ging een paar dagen goed, tot de duiven van de buurman over vlogen en hij dacht joepie, dat wil ik ook, aan het eind van de dag 112 gebeld voor hulp, de hoogste boom bij de buren was toch te hoog voor ons trapje. ik hoop dat de foto's te zien zijn er vliegen acht blauw gele ara's los en 1 groenvleugel


Vreekamp
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-04-11 - 15:52:44

Beste Djenco,

even een kleine correctie, het vrij vliegen van roofvogels is idd hetzelfde principe als t vrij vliegen van papegaaien/parkieten.

Maar het woord valkenieren heeft hier niets mee te maken, onder valkenieren wordt het jagen met een roofvogel (in NL havik en slechtvalk) bedoeld.

Is geen muggeziften hoor, maar het woord valkenieren en de aanduiding valkenier wordt tegenwoordig vaak onjuist gebruikt.

P.S. Bij Avifauna zie je ook ara's losvliegen koppelsgewijs, en dat is idd een heel mooi gezicht!

groeten Patrick


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2007-04-11 - 22:13:14

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

OK, zal de term valkenieren niet meer gebruiken in dit verband. wink ;)

Heb vanmiddag wat foto's proberen te maken.... Valt nog niet mee, snel en scherp.... maar heb m'n best gedaan:





Groet'n,
Dirk Jan


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-12 - 07:48:44

Dat ziet er echt prachtig uit !!!!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-04-12 - 08:22:25

Prachtig om te zien hoe twee verschillende personen op deze manier met hun ara's omgaan! Hopelijk staan de zaagtafels wel uit, als ze vliegen en leren de ara's niet om de knopjes te bedienen wink ;)


t.wijsbroek
Website Member
Posts :15

Website Member
2007-04-12 - 11:24:21

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het vrij laten vliegen van ara´s is verdraaide moeilijk. Ik heb met diegene gesproken in Avifauna die daar de vogels traint, voordat ze naar buiten gaan, zijn ze gewogen, als ze teveel gegeten hebben gaan ze niet naar buiten, omdat ze dan niet meer met wat lekkers te lokken zijn.
In Walsrode mag je alleen naar ze kijken, maar onder geen enkele voorwaarde aanraken, ze moeten gefocust blijven op de verzorger/ster. In Walsrode laten ze niets meer natuurlijk broeden, alle eieren gaan de broedmachine in en alles is handopfok, omdat ze dan veel meer op 1 persoon gefocust zijn. Wij hebben het geprobeerd omdat we onze ara's de ruimte willen geven en het zo'n magnifiek gezicht is als ze de ruimte hebben om te vliegen, maar ik moet zeggen, ik durf het niet meer, het risico dat ik 1 van mijn liefjes kwijt zou raken is mij te groot. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik ze zeer grote kooien kan geven en elke dag de tijd geef om met z'n alle los te vliegen, hen daarna weer in de kooi zetten is eigenlijk het grootste probleem, wie is wie (ringen zijn slecht leesbaar). Als er 's avonds teveel herrie is in de schuur en ze erg onrustig zijn, kun je er zeker van zijn dat er 1 of 2 in de verkeerde kooi zitten en moet je dat corrigeren, daarna is het rust

O ja, ze kunnen wel geen knopjes bedienen, maar wel erafhalen, alles wordt vakkundig gesloopt


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-04-12 - 11:58:42

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Foto's zijn 2 jaar gelden gemaakt in Avifauna tijdens de demo zoals hierboven besproken.




nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-04-12 - 18:10:27

prachtige foto's,echt geweldig om te zien!
groeten nick


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-04-12 - 19:07:24

Een van de mogelijkheden is,"maar dit kost uiteraard wel tijd",eerst een vogel kortwieken en z,n gang laten gaan,in de buurtvan de volliere,vervolgens de andere.

Een andere methode uiteraard afhankelijk van de leeftijd,kweken en de volliere open als er jongen zijn de man zal dan normaal gesproken echt niet weggaan.

Dit alles uiteraard als de vogels al naar de hand staan,met miss uitzondering van voorgenoemde,
laatste,ook belangrijk is de omgeving,een woonwijk is uiteraard niet geschikt om ECHT vrij te kunnen vliegen,ivm schrikken.

De vogels waarover in het Ara project wordt gesproken zijn indertijd ook los gelaten,dit ivm omstandigheden,maar dat is een ander verhaal.

gr kees.


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2007-08-09 - 15:17:47

zou je dit ook kunnen met een kraaiagtige???

grtz stijn




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede