Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hybride x hybride ara
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



dimitry
Website Member
Posts :31

Website Member
2007-05-21 - 07:58:27 send message to dimitry

ze zijn geweldig heb er zelf 1 gehad maar is heleaas overleden.
Maar die leek meer op de achterste en was toch een kruising tussen een geelvleugel en een blauw gele.
Veel succes dit jaar allebei met de kweek van deze mooie vogels.
*****
(?)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2007-05-27 - 16:19:11 send message to rupicola

Men kan hybride ara's wel of niet mooi vinden, dat doet vrij weinig ter zake.

De realiteit is dat ara's een relatieve traag voortplantingscyclus hebben. Realiteit is ook dat vrijwel alle ara soorten bedreigd worden.

Internationaal worden kosten noch moeite gespaard om allrlei beschermende maatregelen te nemen.
Mocht het er in de toekomst daadwerkelijk van komen dat het voortbestaan van een of enkele arasoorten (mede) afhankelijk gaat worden van bestanden uit avicultuur, dan zullen aanzienlijke percentages van deze bestanden door onzuivere genenpools onzuiver en daarmee ongeschikt zijn.

Zelfs het kleinste aandeel in het eventueel om die reden voorgoed verdwijnen van dergelijke schitterende soorten zou ik niet graag op mijn geweten hebben!

Bewust hybriden fokken betekent dat u geen respect hebt voor de betreffende soorten!

Bewust hybriden fokken betekent eveneens geen respect voor de beschermingsprojecten, wetenschappelijk onderzoek en internationale fokprogramma's, welke wereldwijd worden uitgevoerd door een veelheid aan organisaties.

Ik sluit me van harte aan bij de eerder geplaatse opmerking; probeer ze eerst maar eens als zuivere soort te kweken.


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-05-27 - 16:30:20 send message to gizmoken

Ik kan mij volledig aansluiten bij het standpunt van rupicola, en het doet er niet toe of men ze mooi vind of niet, ik zie ze ook liefst gewoon.
Het is zo, de ara's zijn al genoeg bedreigd (met hen vele anderen) dat je dan nog hybriden moet kweken. Maar ja, ieder mag daar zijn mening over hebben, natuurlijk happy :)


jim
Website Member
Posts :69

Website Member
2007-05-27 - 16:44:08 send message to jim

Ik kweek ook met hybride ara's,en ik heb ook respect voor het voortbestaan van ara's.

Ik doe dit omdat ik ze mooi vind,en omdat ik al bijna met alle andere arasoorten kweek.
Je moet af en toe eens iets anders proberen.

Bij mensen gebeurd dit ook en daar kraait geen haan naar.happy :)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-27 - 17:12:22 send message to Karel

quote
Je moet af en toe eens iets anders proberen.



Zei ook de "wetenschapper" die het lukte een oor op de rug van een muis te laten groeien....

Weten dat je iets kunt, betekent nog niet dat je het ook moet doen.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-27 - 17:20:19 send message to ROCIO

Ben het helemaal met Rupicola,Karel.Gismoken eens, en beste Jim als je met bijna alle Ara's kweekt, wat dan te beginnen met bastaarts, welke een verzonnen naam hebben, wat is begonnen in Amsterdam ,en de werkelijke reden de duiten, hou de soort zuiver ,dan heb ik respect voor je ,en een ieder die daar mee bezich is.
vriedelijke sport gr Rocio


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-27 - 17:29:26 send message to mijnkaketoes.nl

Quote Roccio: hou de soort zuiver

Ben het wel met je eens. Is daar ook sprake van bij lutino, muatie, ino etc Want het kweken van halsbanden met allelei kleuren is welliswaar een mooi gezicht maar?????

Henk


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-27 - 18:05:45 send message to ROCIO

Hoi Henk ja dat is zeker een mooi gezicht als je daar van houd ,maar uit het oogpunt van fokprogramma's zijn ze niets meer waard, zo ook Alexanders, ze hebben ook nog halsband bloed, daar om hou ze zuiver, wand ook de kleur mutaties daar kun je later niets meer, mee de enigen die er wat aan hebben zijn de eersten die ze kweeken (euro's)er zijn al vogelverenigingen die mutaties niet meer stimuleren,
Aviornis bij voorbeeld daar zijn ze er van door drongen dat dat niet de juiste weg is.

Gr Rocio



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-27 - 18:31:10 send message to mijnkaketoes.nl

Oke dan begrijpen we elkaarhappy :)wink ;)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-27 - 18:37:23 send message to theelepeltje

quote
quote by wiechmann
of ze mooi of lelijk zijn is ieder voor zich .en de kenners weet gelijk welke kruising bij een naam hoor die bestaan al jaren en zijn niet door mij verzonnen


Daarom zei ik het ook, de een vind ze mooi, de ander, zoals ik, vind het maar misbaksels en zou er nog geen 5 euro voor geven. Meningen geven staan vrij happy :).
Een heleboel mensen, waaronder ik, kennen niet al die hybride (verzonnen) namen, verder weet ik wel dat jij ze niet hebt bedacht, maar het zijn geen bestaande soorten, dus lijkt het me handiger ze bij de officiele namen te noemen. Die verzonnen namen is een pure marketingzet.

quote
er zijn al vogelverenigingen die mutaties niet meer stimuleren,
Aviornis bij voorbeeld daar zijn ze er van door drongen dat dat niet de juiste weg is.

Gr Rocio


Bedankt dat je Aviornis hier noemt, zo'n standpunt zouden meer verenigingen moeten hebben.
Onder de Aviornis vogels zijn er geen bastaarden populair, en gelukkig maar.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 18:44:56 send message to natasja

quote
Daarom zei ik het ook, de een vind ze mooi, de ander, zoals ik, vind het maar misbaksels en zou er nog geen 5 euro voor geven. Meningen geven staan vrij .



meningen geven staat inderdaad vrij , toch is het jammer dat mensen dat recht gebruiken als zijnde vrijbrief om andere onfatsoenlijk te woord te staan.

Zoals Karel al zei .. "weten dat je iets kunt betekend nog niet dat je het ook mag doen "

Ik vind het niet van repect getuigen om iemands vogel een misbaksel te noemen , zijn we hier nou vogelliefhebbers of rasliefhebbers ?


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-05-27 - 18:57:08 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik vind het niet van repect getuigen om iemands vogel een misbaksel te noemen , zijn we hier nou vogelliefhebbers of rasliefhebbers ?


Ik bedoel hier niet een hybride vogel van iemand persoonlijk mee, maar hybriden in het algemeen. Als je 'misbaksel' te grof vindt klinken wil ik ook wel 'lelijk' zeggen, maar de strekking is hetzelfde. Maargoed, het barbeque seizoen is weer begonnen, sla je slag happy :)
En wat betreft het woord 'rasliefhebber', dat klopt niet helemaal. Het gaat hier over kruisingen tussen twee verschillende soorten. Wanneer je hebt over bijv. over kippen hebt spreek je over rassen. Dit zijn kweekvormen van de wilde Kamhoen. Hoe divers kippen er ook uitzien, ze behoren allemaal tot dezelfde soort, maar er bestaan dus verschillende rassen. Het woord ras kom je alleen maar tegen bij gedomesticeerde dieren (kippen, honden, katten, varkens, koeien, eenden, enz.)


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-05-27 - 19:15:57 send message to ROCIO

Natascha .
Zoals Rupicola al aanhaalde het bewust kruisen van soorten toond geen respect voor deze vogels ik noem het kortzichtig en heeft niets met liefde voor welke vogel dan ook temaken jammer genoeg.draai lang genoeg mee om te weten waar het wel om gaat

nu met mijn werkelijke naam Wybe


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 19:17:43 send message to natasja

quote
Maargoed, het barbeque seizoen is weer begonnen, sla je slag



pardon ?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2007-05-27 - 19:22:44 send message to natasja

quote
ik noem het kortzichtig en heeft niets met liefde voor welke vogel dan ook temaken jammer genoeg.draai lang genoeg mee om te weten waar het wel om gaat


Dat vind ik klink klare onzin ,ik heb kwekers en liefhebbers gezien die compleet verzot waren op hun kruizingen en waarbij de dieren vaak een veel beter leven kregen dan bij de gemiddelde " soort" liefhebber.

Kijk , dat je er zelf geen voorstander van bent Prima maar dat betekend niet dat er geen liefhebbers voor kunnen zijn en dat kan wel degelijk te maken hebben met liefde .

Zoals de eene verzot is op de kanarie of een Vinkje , zo zijn er ook mensen die de kruizingen geweldig vinden , dat heeft niet perse met " dollar tekens" te maken of commercie , ook al kan dat voor sommige wel degelijk een reden zijn of zelfs de hoofdreden , het houd nog steeds niet in dat iedereen met een kruizing ze om die reden in huis heeft.

Het is gewoon te kortzichtig om te stellen dat dat niets met liefde voor een vogel te maken zou kunnen hebben enkel omdat het om een kruizing gaat.

dat het niets met liefde voor de soortbehoud te maken heeft .. daar zou wat inzitten maar dat is niet wat je zegt




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede