Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweken kanaries in voleire Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kweken kanaries in voleire
etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-08-02 - 14:51:24 send message to etab

Mijn kanaries hebben zin om te gaan broeden. Maar de zebravinken jagen ze praktisch weg. Wat ik ook ophang de zebra's zitten er het eerst.

Ze gaan zelfs op het ei van een kanarie zitten als deze even weg is.

Zijn er hokjes waar een kanarie wel op zit maar een zebra niet? of zijn ze gewoon altijd te aanwezig?


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-02 - 15:10:00 send message to pietparkiet 10

je kan ook geen vinken bij elkaar zetten zeker niet in broedtijd geef de kanarie een apart hok vluchtje en ze doen het wel


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-08-02 - 15:14:51 send message to etab

Dat is wat lastig. Ik heb 1 grote voliere.
Dus los zetten kan niet


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-02 - 16:06:56 send message to pietparkiet 10

zebravinken verkopen en kanaries gaan houden


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-08-02 - 17:08:12 send message to goulds

Heel simpel nestkastjes in overvloed ophangen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-02 - 17:43:48 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat zie je toch rare antwoorden af en toe...

Dat kan prima samen als je inderdaad meerdere nestjes ophangt en vooral veel nestmateriaal aanbiedt.
Nog een trucje; de brutaalste/sterkste vogels eisen meestal de nestjes op die het hoogst hangen. Kanaries accepteren ook wel kastjes die op een meter hoog hangen. Dus hang er voldoende op, een paar hoog en een paar lager.
Succes, Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-08-02 - 20:42:01 send message to paintim

Hallo Eric!
Als je serieus kanaries wilt fokken,dan moet
je doen wat Piet zegt.
Als het alleen maar om het fenomeen van eens een nestje jonge kanaries gaat dan moet je het advies
van Ton volgen.
Van alles tegelijk in 1 voliere gaat dikwijls een stapje te ver.
Vriendelijke groeten van
Antoni


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-08-02 - 21:49:54 send message to maikeltje

zebravinken gaat niet goed met andere vogels als je echt wil kweken houdt het met de zebravinken tot een klein aantal dan lutk het wel


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-02 - 22:25:37 send message to chrislaevers

Mijn kanariekoppel is nu een vierde ronde begonnen en er zijn drie broedactieve zebravinkenkoppels die sinds januari nog geen vakantie genomen hebben.
Ik overdonder de zebra's met nestmateriaal en met nestkasten tot ze niet meer weten waar! Dat helpt. De kanaries veranderen elke keer van nestplaats maar ze verkiezen toch de droge bamboe op nauwelijks 1 meter hoogte onder de broedtafel (de zebra's hebben daar ook genesteld maar aan de andere kant...) Dat er eens een pas uitgevlogen zebrajong een dag of twee bij een broedende kanariepop in de nest zit, verwondert me al lang niet meer. Bij de groenvinken gaan ze ook zitten. Dat is geen erg. Een week na de voedering door de ouders vang ik de jongen wel weg want dan begint het echte puberspel en dat kan minder onschuldig zijn en nesten van andere vogels storen. In de volière zitten nog 11 andere soorten vogels en het gros broedt daar ook van. Wat telt is ruimte, diversiteit aan voeding, verschillende eet- en drinkplaatsen, nestmateriaal in overvloed en nestkasten in overvloed en misschien nog veel meer dat ik nog niet ervaren heb.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Christine.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-02 - 23:02:40 send message to pietparkiet 10

ja dus zo raar was mijn antwoord toch ook weer niet zoals er eentje hier beweerd


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-08-02 - 23:25:18 send message to tonnl

quote
Van alles tegelijk in 1 voliere gaat dikwijls een stapje te ver.
Antoni, dat heet een gezelschapsvolière en is voor duizenden liefhebbers dè manier om vogels te houden.
Veel liefhebber gruwelen van onze manier met broedkooitjes.
Ik heb beide manierem, ook een volière en afgelopen jaren jongen gehad van:
goudbuikjes, goudmussen, elfenastrildes, chinese groenlingen, kanaries, zebravinken, zilverbekjes (veel).
Inmiddels zitten er wat minder soorten in en dan van een paar soorten een groepje. Ook dit heeft al weer jongen opgeleverd dit jaar.

En Piet, dat je vinkensoorten niet bij elkaar kunt houden, is gewoon onjuist. Dat kan prima, o.a afhankelijk van de factoren als hier even boven genoemd.
Dat jouw mening anders is, wil niet zeggen dat jouw mening de enige botte waarheid is, daar heb ik soms wat moeite mee.
Groeten, Ton.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-02 - 23:47:32 send message to pietparkiet 10

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

gelijk heb je ton kus


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-08-03 - 12:24:45 send message to paintim

Hallo Ton!
Mijn antwoord is geen kritiek en je moet het dan ook niet als zodanig opvatten.
Ik heb het duidelijk gehad over het serieus fokken van kanaries. Als je meer soorten vogels
in 1 voliere hebt en er dus een gezelschapsvoliere ontstaat,kan je best wat resultaat verkrijgen. E.e.a. staat echter in geen
verhouding tot hetgeen een serieus fokker van kanaries normaliter op stok krijgt.
Dat doet er natuurlijk niet aan af,dat fokken
van vogels in een gezelschapsvoliere,een leuke
bezigheid kan zijn.
Vriendelijke groeten van
ANTONI


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-08-03 - 15:42:51 send message to etab

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb dus een gezelschapsvoliere en geen fokkerij. ik vindt het gewoon leuk dat er een leuke mix van vogels vliegt die af en toe jongen krijgen.
Ik heb gister iemand gesproken die wat zebra's wil hebben. Maar wegdoen wil ik niet. ik heb allerlij soorten vogels samen zitten en dat gaat prima. nooit oorlog of ruzie
Ik heb zelfs een konijn op de grond lopen die samen met de dwergkwartels zit te etenalsof het broers zijn. . En daartussen lopen 2 kleine mini krielkippetjes rond.

Ik zal het advies van nog meer broedhokjes opvolgen en er ook wat laag hangen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-03 - 20:33:43 send message to pietparkiet 10

maar zolang jij er zebravinken in laat zitten al hang je 100 nestkasten erin blijven ze de kanarie s lastig vallen ze jatten elk strootje elk veertje net zo lang er niks meer is maar je moet het zelf weten het zijn jou vogels


Kanarichard
Website Member
Posts :3

Website Member
2009-07-31 - 17:27:15 send message to Kanarichard

beste allemaal, ik heb ook een voliere met zowel zebravinken als 2 kanaries. Ik heb "per ongeluk" meerdere huisjes en nesten opgehangen en heb ook een binnenhok. Ik dacht tot vandaag dat ik twee mannelijke kanaries had waarvan er maar één zong. Vandaag zag ik dat één van de kanaries de hele tijd zebravinken die in de buurt van haar nest kwamen wegjaagde en zag een kapot kanarie ei op de grond liggen. Nou ben ik benieuwd of de kanaries evenals de zebravinken jongen kunnen krijgen, of is het zo dat de zebravinken alles uit de nesten van de kanaries gaan halen?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede