Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENWINKEL HOOGEVEEN BESMET??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2007-11-09 - 17:09:10 send message to Hobby-handel

Het blijft een vreemd verhaal.

Dit staat op msn nieuws:
De eigenaren van de dierengroothandel hebben geďnventariseerd hoeveel dieren de afgelopen dagen zijn gestorven. Enkele honderden vogels, konijnen, hamsters en andere knaagdieren hebben het loodje gelegd. In totaal waren ongeveer 7000 dieren in het bedrijf aanwezig. Naar verwachting zal nog een groot aantal dieren sterven, omdat ze er slecht aan toe zijn. Een dierenarts heeft maandag geconstateerd dat vele dieren ziek waren. Hij zal op een aantal kadavers sectie verrichten.

En dit op NU.nl:
"Het is niet waarschijnlijk dat de dieren zijn gestorven door de nog onbekende stof. Het ligt meer voor de hand dat stress de doodsoorzaak is", aldus een gemeentewoordvoerder vrijdagochtend.

En tonnl zegt:
Ze mochten wel gevoerd worden de afgelopen dagen, onder begeleiding van agenten.
Terwijl op NU.nl staat:
Tot nu toe werden de beesten verzorgd door brandweermannen.


Ik blijf het een vreemd verhaal vinden. Van welke stress zouden die honderden beesten dan dood zijn gegaan? Van die mannetjes in witte pakken!?
Volgens mij zijn ze doodgegaan door een ziekte of door gebrek aan eten/drinken.
Het blijft een mysterie: of niet goed verzorgd door brandweermannen, of helemaal niet verzorgd, of een ziekte.

Is er iets bekend over of al de beesten die ze hebben in quarantaine moeten?
Ik zou er voorlopig geen vogels willen kopen (Niet als verwijt oid, maar omdat er niets bekend is over hoe en wat. Er wordt alleen gezegd wat het niet is maar niet wat het wel is).


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-09 - 17:18:24 send message to karis69

Wat een nog vreemder verhaal is, is dat hier verschillende meningen al zijn, terwijl er niemand ook maar iets gehoord heeft van de bron zelf.
Dus als ik hier nu een verhaal over annen neerzet, gaan de meesten er vanuit dat het waar is?
Ja, dan kan men al snel gaan denken in doofpot theorieen.

Karel


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-09 - 17:20:05 send message to karis69

Sorry vergat nog wat.

Ik wil er alleen maar mee zeggen, dat wanneer er geen nieuws is, men als journalist graag nieuws maakt.
Staan wij hier geloof ik redelijk bekend om in Nederland


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-09 - 17:31:43 send message to mijnkaketoes.nl

Karel

Ben het met je eens. Laten we nu eerst een afwachten tot we wat horen uit eerste hand. Van horen zeggen is in zo een situatie net zoiets als bladen Prive en Story geloven.



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-11-09 - 17:45:51 send message to henkdelaat

Maar als iedereen blijft zwijgen kunnen zij doen en laten wat zij willen en misschien gaat het dan wel de DOOFPOT in,en nu weten zij tenminste dat het leeft onder de vogel en dierenliefhebbers.
Wat ik begrepen heb is dat in deze tijd anno 2007 nog niet in enkele dagen bekend is welke stof(vergif,virus,bacterie??) er gebruikt is,hoe gaat dit dan als kwaadwillenden deze stof gaan gebruiken tegen mensen.
Zouden de eigenaren een spreekverbod hebben gekregen?
Deze mensen willen toch zo snel mogelijk hun winkel weer openen zodat de klanten die er altijd kwamen weer rustig daar hun dier producten enz weer kunnen gaan halen.
Nu er niemand iets weet zal men voorzichtig zijn om er inkopen te doen denk ik.


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-09 - 17:51:35 send message to karis69

Ik kan niet echt zeggen dat er gezwegen wordt.
Er is bekend gemaakt, dat het geen bacterie is, of een of ander virus, en dat het zeker geen,nitroanaline was, wat door een journalist naar buiten was gebracht.
Misschien willen we niet horen, wat er gezegd wordt, dat men het werkelijk niet weet, wat het is.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-11-09 - 19:28:59 send message to blg

West Nile virus en kaaimannen :
- http://www.ens-newswire.com/ens/nov2003/2003-11...
Symtomen bij mensen :
- http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnile/qa/sym...
West Nile virus & vogels :
- http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/westnile/qa/wnv...

bron NUjij.nl


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-11-10 - 00:28:38 send message to pietparkiet 10

er worden nu 1000ende vogels afgemaakt daar dus is er wel wat aan de hand ong 80 procent kijk teletex


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-10 - 02:49:12 send message to tonnl

Speculaties ontstaan vanzelf als de overheid blijft zwijgen.
Zeker in deze tijd waar de overheid zeer snel aan terrorisme denkt is de persvrijheid maar al te snel van ondergeschikt belang.
Waarom niet gewoon eerlijk vertellen wat er aan de hand is?
Het is net als bij een brand of een ongeluk bij een chemische fabriek; we weten nog niet welke stoffen er zijn vrijgekomen maar er is geen gevaar voor de volksgezondheid...


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-10 - 08:17:41 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Speculaties ontstaan vanzelf als de overheid blijft zwijgen.
Zeker in deze tijd waar de overheid zeer snel aan terrorisme denkt is de persvrijheid maar al te snel van ondergeschikt belang.
Waarom niet gewoon eerlijk vertellen wat er aan de hand is?


Ton

Waarom zouden ze hierover zwijgen dan denk je??
Ik zag op het nieuws dat ze echt niets konden vinden? Vanmorgen stond in onze krant dat ze wel verdachte bolletjes hebben gevonden in de vijver van de kaaimannen die ze verder gaan onderzoeken

gr

Henk


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-10 - 16:27:05 send message to karis69

@ Ton

Qute Hobby-Handel
En tonnl zegt:
Ze mochten wel gevoerd worden de afgelopen dagen, onder begeleiding van agenten.
Terwijl op NU.nl staat:
Tot nu toe werden de beesten verzorgd door brandweermannen.

Zo werkt het nu ook met de krant/tv/pers
Iemand heeft iets gehoord, maar leest ergens anders weer andere dingen, en trekt dan een conclusie van de doofpot.
Terwijl men zich toch ook kan afvragen, of 1 van beide het misschien verkeerd had.

Algemeen

Toen men niets gelijk kon vinden, had toen de overheid beter een leugen kunnen verspreiden, met dat men wat gevonden had, zodat ieders geweten gerust gesteld was?

Ik weet bijna zeker dat wanneer de pers er niet zo boven op gezeten had, en zelf geen mogelijkheden van de oorzaak had aangedragen, dat er dan minder onrust was geweest.

Misschien is het af en toe wel beter, dat er iets minder persvrijheid is.

Want laten we heel eerlijk zijn, wat waren de gevolgen geweest als we wel precies hadden geweten wat daar was gebeurt.
Voor 99% van de mensen waren er geen gevolgen, behalve dat hun nieuwsgierigheid bedwongen was.

Het is logisch dat Annen geen reactie geeft, omdat hun de eerste dag al hebben aangegeven, dat ze aangifte hebben gedaan.
Dus elke uitspraak die ze nu doen, kan problemen geven voor later onderzoek.

En wat had het RIVM aan moeten geven, als ze niets kunnen vinden?

De doofpot lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Er zijn honderden mensen direct bij betrokken geweest, hoe wil men die allemaal het zwijgen opleggen.
Lijkt mij onmogelijk.

Ik denk dat wij maar moeten toegeven, dat we niet alles weten, en ook niet overal een antwoord op kunnen geven.

Men weet nog steeds niet alle oorzaken van ziektes bij mensen na duizenden jaren, dus laat staan, dat men alle invloeden van chemische middelen op het menselijke lichaam kan achterhalen.

Jammer maar waar, we zullen altijd nieuwsgierig blijven.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-11-10 - 16:30:09 send message to henkdelaat

En denk jij dat je er de uitslag van zal horen??

Ik heb steeds meer mijn twijfels hierover.

Als er nu weer bolletjes gevonden zijn in de kaaimanvijver,wat hebben ze dan de andere dagen onderzocht.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-11-10 - 18:05:05 send message to blg

Bron nu.nl

HOOGEVEEN - Alle vogels in dieren groothandel Annen Animal Center in Hoogeveen zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag geruimd. Dat meldde woordvoerder Roel Barkhof van de dieren zaak.
ANP

De eigenaren besloten te ruimen nadat 80 tot 90 procent van de enkele duizenden vogels te ziek bleek om ze te laten leven. De konijnen, hamsters en andere knaagdieren die er nog zitten, zijn niet ziek en mogen wel blijven leven.

Stress

Volgens de woordvoerder zijn de vogels niet ziek geworden van de stress, maar wat dan wel de oorzaak is noemt hij voorlopig nog een raadsel. Inspecteurs van de Algemene Inspectiedienst brengen zaterdag nog een bezoek aan de winkel om onder meer het dierenvoer te onderzoeken. De vogel afdeling is leeg en wordt ontsmet.

Burgemeester Willem Urlings van de gemeente Hoogeveen heeft toestemming verleend voor de ruiming, laat woordvoerder Barkhof weten. Voor de winkel geldt nog steeds een noodverordening.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-11-10 - 19:19:26 send message to henkdelaat

Heb dit al eerder geschreven.

Anno 2007 nog niet in enkele dagen bekend is welke stof(vergif,virus,bacterie??) er gebruikt is.

Hoe snel is het RIVM als kwaadwillenden deze stof(fen) gaan gebruiken tegen mensen?????

Ik vind het triest dat dit zo lang gaat duren.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-10 - 23:35:34 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
De doofpot lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
Dat is ieders goed recht natuurlijk. Erken dan ook dat het net zo goed mijn goed recht is om over deze zaak mijn wantrouwen jegens de overheid hier te uiten.

Ik vertrouw de overheids-inspectiediensten o.a. niet omdat ik er zelf 8 jaar gewerkt heb. Er worden dingen verdraaid, onder de pet gehouden en verdoezeld, kleine zaken maar ook zeer belangrijke zaken die de volksgezondheid ernstig zouden kunnen bedreigen. Dat vermoed ik niet, dat heb ik zelf meegemaakt.
Volgens mij valt ook dit voorval onder die laatste categorie.

quote
Inspecteurs van de Algemene Inspectiedienst brengen zaterdag nog een bezoek aan de winkel om onder meer het dierenvoer te onderzoeken.
Dat hadden ze nog niet gedaan???

Met vriendelijke groet, Ton.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 100 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede