Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENWINKEL HOOGEVEEN BESMET??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-11-11 - 00:51:16 send message to karis69

Ik respecteer je standpunt wel Ton.
Ik ben er ook van overtuigd, dat er genoeg doofpotten zijn, bij een instantie zoals het RIVM.
Maar hier waren zoveel buitenstaanders bij betrokken, zoals gewone bezoekers, zoals jij en ik, diverse hulpdiensten, en de pers.
Denk je dan niet, dat het erg moeilijk wordt, om het in een doofpot te stoppen?
Zouden er bij die buitenstaanders die er bij betrokken waren, geen mensen bij zitten, die er het fijne van willen weten?

Dat het lang duurt dat alles onderzocht is, is toch ook niet zo onlogisch.
Soms moeten bepaalde stoffen op kweek worden gezet, om iets aantoonbaar te maken.
Kijk in onze eigen omgeving, wie heeft er gelijk een uitslag, wanneer hij het ziekenhuis binnenstapt, en dan praat ik uit eigen ervaring.
Bij mij duurde het 4 weken, voor ze wisten welke ziekte ik had.
Ik wilde het ook binnen 1 dag weten, maar moest toch accepteren, dat het niet mogelijk was.



HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-11-11 - 13:26:59 send message to HermanH

Ik ben er een paar weken geleden geweest en vind het toch raar dat de kaaiman helemaal voorin de winkel zat en de vogels helemaal achterin in een andere hal,waar je eerst door 2 deuren heen moet,en de hamsters etc OOK voorin de winkel zaten.
Volgens mij is het gewoon combinatie van stress en honger.
sad :(sad :(
Ik hoop dat ze straks verder kunnen met de zaak al heb ik er een hard hoofd in.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2007-11-11 - 20:42:13 send message to henkdelaat

Herman H

Waar moeten die dieren en vogels stress van hebben die zijn toch gewend dat er dagelijks mensen langs hun verblijfplaatsen lopen,de meesten zitten er dagen of weken voordat zij naar een nieuwe eigenaar gaan.

En honger dat geloof ik ook niet anders hadden de inspecteurs wel maatregelen genomen,die zijn 24 uur van te voren nog in de winkel geweest.

Hier is volgens mij wel heel iets anders aan de hand.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-11 - 20:48:40 send message to mijnkaketoes.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kan iemand mij de nut en noodzaak van dit onderwerp uitleggen. Begint een beetje te lijken op het Watergate schandaal of iets dergelijks. Wat weten wij vanaf de zijlijn nou precies wat er gebeurd is.
Wat zou het nou voor nut dat de overheid iets geheim zou houden. Neem aan dat niemand denkt dat het een aanval van de Taliban zou zijn.

Quote:
Ik vertrouw de overheids-inspectiediensten o.a. niet omdat ik er zelf 8 jaar gewerkt heb. Er worden dingen verdraaid, onder de pet gehouden en verdoezeld, kleine zaken maar ook zeer belangrijke zaken die de volksgezondheid ernstig zouden kunnen bedreigen. Dat vermoed ik niet, dat heb ik zelf meegemaakt.
Volgens mij valt ook dit voorval onder die laatste categorie.


MET WELK NUT

gr


Henk


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-11-11 - 21:21:21 send message to chrislaevers

In De Morgen in België stond er als mogelijke verklaring een familievete (niet tussen de twee eigenaars (broers?)). Hun vorige zaak brandde af.
Wat me wel opviel bij de nieuwsberichten op Ndl 2 is dat ze verschillende keren helemaal niks zegden over hoe het met de dieren was gesteld. Ik zat daar net op te wachten en maakte me nog de bedenking dat dit een gat was in de berichtgeving. Ook vond ik de verklaring van de burgemeester zeer zwak.
Misschien is er wel een gerechtelijk onderzoek aan de gang dat in alle sereniteit moet verlopen.
Zoals ik het begrepen heb is het begonnen met de dood van de twee kaaimannen. Zijn dat geen zeer taaie beesten die tegen een ferme stoot kunnen?
Het is ook op die kaaimannen dat er een autopsie wordt uitgevoerd maar ik heb een vermoeden dat het net zeer moeilijk is om bij zo'n reptiel de juiste oorzaak te vinden (er moeten zeer weinig precedenten ter beschikking zijn) en als er kwaad opzet is geweest (ik zeg 'als'!) dan moet die persoon dat goed geweten hebben.
Uiteindelijk zal de ware toedracht toch aan het licht komen. Ik vind het jammer dat er weer zoveel dieren verloren zijn.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-11 - 21:53:31 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Wat zou het nou voor nut dat de overheid iets geheim zou houden.

Blijf vooral alles geloven, dat zal wel een gerust gevoel geven.

Als je een discussie hier niet nuttig vindt, lees je het toch gewoon niet....


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-11 - 22:07:52 send message to mijnkaketoes.nl

Ton

Discussies vind ik meestal leuk en zinvol.
Maar geef dan ook eens antwoord op de vraag.

Henk


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-12 - 05:57:06 send message to bert1974

naar mijn mening is het gis werk ook niet iets voor op het forum.
ik denk zelf [en dat is ook gissen] dat ze het niet echt in de doofpot willen stoppen.
want dan hadden ze wel een virus of zoiets als oorzaak aangegeven.
ik hoorde vrijdag op de radio dat ze de oorzaak niet kunnen vast stellen en daarom het onderzoek stop zetten.
daarmee stop je natuurlijk niets in de doofpot nu blijven de speculaties als ze een reden op geven is iedereen het binnen een mum van tijd weer vergeten nu niet.
en oja henk dat taliban verhaal kan natuurlijk ook wel eens waar zijn.
want nu je het zegt ik heb hier bij ons al een poosje een man rond zien rijden op een kameel en hij heeft een tulband om met een hele lange baard.
of was dat nou een wit paard met een mijter en een lange witte baard.
het was op afstand kon het dus niet duidelijk zien maar het was zeker 1 van de 2.
hij reed in ieder geval wel richting hoogeveen.
razz :prazz :plaugh :D

groeten bert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-12 - 06:48:39 send message to mijnkaketoes.nl

laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-11-12 - 08:17:18 send message to Hawkeye_NL

Bert, dan denk ik dat de oorzaak wel snel bekent was geworden hoor. Ik was huis en zag hem ook langsrijden op afstand. En wat het ook was waar hij op reed, het was wel heel oud. Het leek wel op een soort van schimmel!

Zou goed kunnen dat dat het is geweest!
wink ;)laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-12 - 08:57:02 send message to tonnl

Een heleboel mensen gewond/onwel en ongeveer 8000 dode dieren vind ik zelf niet echt een onderwerp voor grapjes, maar dat kan aan mij liggen.
De feiten:
Vrijdags zegt het rivm het onderzoek af te sluiten omdat ze niets gevonden hebben.
Daarna worden er onbekende noten met daarin een onbekende substantie gevonden in notabe het kaaimanverblijf.
Daarna wordt pas het diervoer onderzocht.
Ondertussen sterven er veel dieren "door stress". Welke stress?

Is dit wat je verwacht van een betrouwbaar onderzoek door de overheid?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-11-12 - 10:10:15 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee Ton, dit is niet wat je mag verwachten van een goed onderzoek!
Bij een goed onderzoek hadden ze de noten al direct gevonden en onderzocht. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Maar ...

Het is ook echt niet zo dat elk onderzoek net zo gemakkelijk en snel zijn afgerond als in de tv series NCIS of CSI.
In het echte leven duren onderzoeken nu eenmaal lang en is een onderzoek naar bepaalde stoffen nu eenmaal niet zo gemakkelijk.
Niets is dus zo vervelend als een stelletje sensatie zoekers en gefrustreerde ex-medewerkers die nog wat extra druk op de ketel proberen te gooien met onzinnige opmerkingen en valselijke beschuldigingen.

Jij vind een flauw grapje ten koste van de betrokkenen misplaats, ik vind jouw ongegronde beschuldigingen echter veel erger.
Bij het grapje kunnen mensen misschien nog een beetje lachen of grijnzen, bij jouw theoriën worden ze alleen maar onzeker en bang voor wat er allemaal is gebeurt.
Zijn we slachtoffer geworden van een terroristische aanval? Is er opzet in het spel waardoor we gewond zijn geraakt of ziek? Wie is er verantwoordelijk en hoe kunnen we wraak nemen?
Zijn dat dan de vragen die deze personen zich de hele dag moeten afvragen?
Of moeten ze net als anderen wachten op de uitslagen van de gedane onderzoeken en hebben ze recht op een eerlijk en goed onderbouwd antwoord op wat er nu werkelijk aan de hand is?

Kortom, volgens mij zijn het echt niet de laatste reacties met een flauw geintje (zoals de mijne) die in dit geval de betrokkenen schaden!

En als ik met mijn "geintje" iemand heb gekwetst bied ik hierbij mijn excusses hiervoor aan!


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-11-12 - 11:49:43 send message to mijnkaketoes.nl

Ach mensen als een klein grapje al niet meer kan waar blijven we dan. Kan soms een stevige discussie ook weer even ontladen.

Ton

Die opsomming die je geef die zijn ons bekend. Maar nogmaals dat staaft op geen enkele wijze je beschudiging dat men als overheid of andere instanties bewust zaken verzwijgt of verborgen voor ons houdt. Niet dat ik fan ben van de overheid (heb dagelijks met de overheid te maken) sterker nog ik kan ze soms wel -------.

Maar goed we blijven het proces wel via de media etc volgen.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2007-11-12 - 12:25:17 send message to Picolet

Tijdens het onderzoek zal beslist het ventilatiesysteem uitgezet zijn, zouden ze vergeten zijn het weer aan te zetten?????



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-11-12 - 13:33:04 send message to tonnl

quote
bij jouw theoriën worden ze alleen maar onzeker en bang voor wat er allemaal is gebeurt.

de spijker op z'n kop. En dat willen we natuurlijk niet...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 79 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede