Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > last van "motjes"...in ruimte waar de vogels zijn gehuisvest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-07-25 - 17:01:42 send message to Tenzi

in mijn binnenkooi had ik veel last van muggen. Ik heb toen zo'n verdelgingslamp (uv-lamp met electrisch rekje ervoor) bij het tuincentrum gekocht. Ik gebruik die lamp nu als nachtverlichting in het binnenhok (onbereikbaar voor de vogels)en de muggen, maar ook MOTTEN worden prima geëlektrocuteerd.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-07-25 - 17:27:33 send message to Rogert

Ik kweek zelf motten. Heerlijk, extra dierlijke eiwitten voor mijn vogelshappy :). Is weer eens wat anders dan die pinkymaden, meelwormen, buffalowormen en moriowormen. Mijn vogels vlieger er als een gek op af als ze er een zien vliegen. Waarom zou je ze dan bestrijden?

Als je er van af wilt zou je je voer een nacht in de vriezer moeten leggen. Dit dood de larven en de motten. Zonde van al die dierlijke eiwitten!wink ;)

Je kan muizenkleefplankjes kopen om insecten te vangen. Bevestig deze aan de muren en je vangt velen insekten. Deze zijn gewoon te koop op internet. Zonde van al die dierlijke eiwitten.wink ;)


nicohoog
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-07-25 - 17:35:38 send message to nicohoog

reacties zijn overweldigend. Dank daarvoor.
Ik ga morgen een roxasect cassette proberen op de kop te tikken.
U hoort van mij.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-25 - 17:53:38 send message to meyer

Haaa een testpiloot laugh :D

Laat het ons weten als hij goed werkt.

Groeten Meyer.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-07-25 - 18:50:01 send message to kaapsen

Ik heb ze al,ik heb even gekeken,wat jammer is is dat je deze niet kunt regelen doormiddel van een schuif,wat bij de vapona strip dus wel kon,daarentegen is deze dus veel kleiner en vologens de gebruikisaanwijzing voor 1 m2 meter ,dit zou dus moeten inhouden idd veel minder qua sterkte.

De vapona strip haalde ik altijd uit de verpakking hing deze ergens anders i dag geheel open en vervolgens bijna helemaal met de schuif dicht bij mijn vogels,waar dus voer water ed aanwezig was,ik heb dit vele jaren gedaan en weet ook dat duivenliefhebbers dit zo deden,(sommige op aanraden van mij),met veel sucses.

De lucht die hier vaaf komt komt mij dus bekend voor,maar nogmaals jammer dat je het niet via een schuifje kunt regelen,ik ga het zeker gebruiken,ik heb hem nu ook al open staan en als de ergste kracht eraf is ga ik dit ook weer toepassen als hulpmiddel.

Meyer bedankt voor zover,je hoort nog. Gr Kees.


nicohoog
Website Member
Posts :7

Website Member
2008-07-26 - 20:40:34 send message to nicohoog

beste mensen,
ik heb vanmiddag bij de drogist een roxasect (motten casette) gekocht. Met inderdaad als werkzame stof dichloorvos 3,5 gram.
Ik heb ook maar een roxasect vliegenvanger (kleefstrip) meegenomen en reeds opgehangen.
Van vroeger weet ik dat je die ook van vapona had.
Ik hoop alleen dat die werkzame gifstof in de casette niet gevaarlijk is voor de vogels.

vr gr
Nico van 't Hoog


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-26 - 22:54:01 send message to meyer

quote
Ik hoop alleen dat die werkzame gifstof in de casette niet gevaarlijk is voor de vogels.

Daar hoef je niet bang voor te zijn, één casette is net genoeg voor 1 M3 maar ik neem aan dat jou ruimte groter is dus zal hij waarschijnlijk niet eens werken.Deze casettes worden nu gemaakt om in een kledingkast te hangen en daar is de inhoud meestal niet groter van dat deze 1 M3 .
Als je dus een ruimte hebt van bv 10 M3 dan zal je er ook 10 casettes op moeten hangen en dat X 4,50 euro dan is het al niet leuk meer.

Groeten Meyerwink ;)


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-07-29 - 21:21:01 send message to marcelj

Rogert
Die motten kunnen indirect gevaarlijk zijn voor de vogels. Ik heb er hier ook last van gehad en wanneer de motten 's nachts gaan vliegen en bij een slapende vogel komt,raakt deze in paniek en de hele club gaat in het donker in paniek rond vliegen. Hier is altijd 's nachts een lampje aan maar als ik ze eens hoor fladderen,maak ik het grote licht aan.
En om op de topic terug te komen; inderdaad zijn kleefstrips met feromonen doeltreffend om de mannetjes te vangen. Verder is drooghouden erg belangrijk; wanneer een druppel water op het zaad komt, gaan de rupsen zich ontwikkelen.
Volgens mij zitten ze in alle zaad, alleen in ouder wat meer. Met regelmatig alles goed zuigen en na het schoonmaken alles droogdeppen en kranten onder het badje kun je het onder controle houden.
Groet Marcel


harrybens
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-07-29 - 23:32:32 send message to harrybens

vapona strips heb ik jaren gebruikt,toen deze niet meer verkrijgbaar waren,heb ik deze in Belgie gehaald.
Nu zijn deze daar ook uit de handel genomen.
In Duitsland mogen deze nog wel verkocht worden,alleen onder een andere naam.
Alleen mogen er geen bestrijdingsmiddelen naar anderen landen verstuurd worden.
Je kunt deze wel bestellen,maar moeten dan naar een adres in Duitsland gezonden worden,daar kan men deze dan ophalen.
Of men moet Duitse kennissen hebben die deze willen doorsturen,maar deze moeten dan niet onderschept worden.
Kijk maar eens op www.zooversandhaus jung.
Bestel no:is V195 kosten € 11,50 per stuk.
Als men er 10 afneemt € 10,50,bij 20 stuks € 10,00.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-07-30 - 13:26:51 send message to meyer

http://www.zooversandhaus-jung.de

Deze zal het beter doen.


Groeten Meyerwink ;)


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2008-07-30 - 21:48:05 send message to Frans R

Ik heb de z.g meelmotten al jaren in mijn hok.
In de winter bijna niet en in de zomer alleen als het heel warm is.Als het echt vervelend is spuit ik met 404 vogelspray, laat het hok(9 m)even dicht(30 min) en daar na ventileer ik goed.Ik ben dan weer een heletijd van de motjes verlost. het heeft geen effect op de vogels


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-08-01 - 20:25:06 send message to wings

Hallo Tenzi,
Rene dat is een goed idee een verdelgingslamp.
Twee vliegen in een klap.wink ;)
gr Jan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-08-01 - 22:07:01 send message to meyer

Als je een insectenlamp wil kopen neem dan wel gelijk een goede.Ik kocht er ooit één bij meneer Gamma voor enkele guldens maar daar vlogen de insekten gewoon naast af.

Groeten Meyerwink ;)


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-08-02 - 21:41:33 send message to wings

Hallo,
Heb er gisteren een gekocht, vanmorgen lagen er al een aantal slachtoffers in het opvang bakje.
En voldoet goed als nachtverlichting.
gr Jan


marcelj
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-08-03 - 13:44:31 send message to marcelj

Wings
Waar heb je de lamp gekocht ? En wat is het merk en de prijs ?
Bij voorbaat dank




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede