Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dierenmishandeling 2 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-22 - 13:29:29 send message to whitebulldog

Jagen om in je levensbehoeften te voorzien tot daar aan toe, wij kopen immers ook ons vlees bij de slager. Dus als de inheemse bevolking eens in de zoveel tijd 1 neushoor zou slachten , en dat daar een heel dorp een tijd van kan eten, kan ik me nog enigzins iets bij voorstellen. Maar om voor je lol zo'n beest af te schieten dan is er denk ik iets in je bovenkamer niet helmaal goed.

Ze moeten die gasten eens in zo'n afrastering zetten zonder wapen, en dan zo'n beest erbij, dan krijgen ze misschien eens wat meer ontzag voor zo'n beest.

En inderdaad, wel klagen over die duiven, maar niet over zo'n neushoorn beetje dubbel zeg.

Ik denk zelfs dat die duiven eerlijk gezegd iets meer kans hebben dan die neushoorn.

Als je zo graag wilt gaan schieten, ga dan lekker naar een oorlogs gebied toe, kan je jezelf helemaal uitleven, maar daar zouden ze de ballen wel niet voor hebben denk ik.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-22 - 17:09:32 send message to ParkietenPeter

quote
Ze moeten die gasten eens in zo'n afrastering zetten zonder wapen

Is al verfilmd.

wink ;) Peter


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-22 - 22:57:20 send message to whitebulldog

heb je daar niet een mooi linkje van voor op de site?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-23 - 08:12:59 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-23 - 08:43:38 send message to whitebulldog

hahahah, ja die ken ik, maar wat ik eigenlijk bedoelde is in een kooitje met zo'n wild beest.laugh :D


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-03-23 - 17:54:50 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
maar wat ik eigenlijk bedoelde is in een kooitje met zo'n wild beest.


Is ook als eens gedaan. sad :(

http://www.youtube.com/watch?v=LGnecxA6PGg


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-03-23 - 17:54:50 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd


http://www.youtube.com/watch?v=LP2xoSjLK1E

Maar gelukkig bestaan er ook échte knuffelleeuwen!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-29 - 19:21:11 send message to whitebulldog


Is ook als eens gedaan.

Kan aan mij liggen, maar die lafaard zat volgens mij niet in het kooitje, maar daagd ze met de scooter uit door er omheen te rijden. de held.
Dus hoe kom je erbij dat het al eens is gefilmd?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-29 - 20:37:26 send message to ParkietenPeter

Ja, die laatste wil ik ook??? laugh :D

Die ander is inderdaad maar een hufter.

wink ;) Peter


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-03-29 - 23:45:43 send message to Rik

quote
Dus hoe kom je erbij dat het al eens is gefilmd?


Hoe ik daarbij kom? Deze kooien waren van de zonen van Saddam Hussein en waren bestemd om er mensen bij in te zetten. Gelukkig verleden tijd.

Die tweede is gelukkig een leeuw met het karakter van een kakatoe! Een leuk leeuwtje voor in de huiskamer!


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-30 - 17:31:47 send message to whitebulldog

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ja dat zal wel, maar heb geen mensen in de kooi gezien, en Saddam was net zo'n mafkees als die jagers waar deze forum over gaat.
Bovendien denk ik niet dat Saddam er zulke mensen in zou zetten, maar onschuldige mensen.
Maar goed we kunnen er kort of lang over praten, het blijven in mijn ogen gewoon een stelletje stumpers, die waarschijnlijk iets in hun jeugd gemist hebben, of vroeger vaak gepest zijn, en dit botvieren op onschuldige wezens. Als zoiets op een school gebeurd, wat uiteraard helmaal erg is, komt het breed in het nieuws, maar nu gebeurd het verkapt voor een hoop geld, en doet niemand wat, want waarschijnlijk zijn het juist de hoge heren die het meest er aan verdienen, en er zelf ook aan deelnemen. Nee, heb er geen goed woord voor over voor die gasten, al heeft elke gek, zijn gebrek.
laten ze elkaar een wapen geven, en ezeltje prik met geweren op elkaar uitoefenen, lijkt me wel wat hahahahahahaha


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-30 - 21:10:36 send message to chrislaevers

Dat filmpje met die scooter heeft niet veel betekenis. Ik merk alleen op dat de leeuwen er niet veel te doen hebben. Ze zitten op beton.
Dat Sadam Hoessein er mensen in zou gestopt hebben... misschien een persoonlijke afrekening maar hij zou zijn privé-domein zeker niet 'bezoedeld' hebben met de man van de straat.
Dat vuile werk gebeurde ver van zijn 'huis'.

Er is indd een filmpje op TV geweest van een man die met zijn volwassen leeuwen speelt.
Op een gegeven moment ligt hij op de grond met drie, vier leeuwen rond en op hem terwijl ze zelfs vrij agressief te keer gaan. Haalt hij in die kluwen op een geven moment de oorzaak er uit... een hyena! Die was dus ook 'tam' en hij haalde die er uit en zette die op een afstandje met een standje dat wij aan onze hond geven.
Ofwel heeft die man een combinatie van gaven om te weten tot hoever hij kan gaan en is zijn relatie met deze leeuwen gestoeld op tijd. Ik weet het niet maar stond er wel versteld van.
Op de grond gaan liggen is wel een heel kwetsbare positie.

Christine.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-03-30 - 21:41:22 send message to Rik

quote
Dat filmpje met die scooter heeft niet veel betekenis.


Ik kon inderdaad gelukkig geen andere filmjes op het internet vinden. Klopt inderdaad dat dit soort dingen ver van hun gebeurde....wel moest alles worden vastgelegd op film.

http://www.nu.nl/algemeen/181228/uday-hussein-voerde-rivalen-aan-leeuwen.html

Wat mij opvalt aan het filmpje is dat de leeuwen erg actief zijn en dat de kooi er niet erg recreatief uit ziet.


whitebulldog
Oud Lid
Posts :1314

Oud Lid
2009-03-31 - 15:23:50 send message to whitebulldog

als die jagers ( waar het forum per slot van rekening over gaat) echte kerels waren hadden ze eens zo'n leeuw van die saddam moeten afknallen, en dan nog iest meer ballen hebben, en het ook op internet zetten.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-31 - 18:36:00 send message to chrislaevers

Herinnert iemand zich nog de leeuw in de 'zoo' van Kaboel (Afghanistan)?

In Oppglabeek (B) opvangcentrum voor inheemse wilde dieren hebben ze nu een leeuw van een jaar of 5 oud. Klauwen uitgetrokken en gebroken kaak.
Het dier werd geconfisceerd door de Franse dierenbescherming van een circus. In het circus kwam het dier niet meer aan de bak en zat dus opgesloten in een zeer kleine ruimte. Daar de Franse dierenbescherming niet meteen plaats had, wat ik zeer vreemd vind, zijn ze met hun camionet met de leeuw er in verder gereden tot in België.
Hij zit dus voorlopig in het opvangcentrum.
Deze berichten zijn volgens mij wel een beetje media gekleurd. Ik geloof niet erg in het 'Happy end".
Binnen een jaar of twee weet niemand meer waar die leeuw is en misschien is die wel naar een wildpark vertrokken in Zuid-Afrika... om geschoten te worden. Voor een dierentuin is die te gehavend.

De mens zal altijd een miskleun van een predator zijn en mettertijd nog meer want hij heeft al lang geen zicht meer op natuurlijk evenwicht en verhoudingen... met of zonder ballen aan zijn lijf.

Christine.








Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede